Goodyear – vek inovacija u ime bezbednosti

Bezbednost u putničkom saobraćaju postala je ključni cilj koji pokreće skokovita mobilizacija svetskog stanovništva u poslednjim decenijama. Za Goodyear to je ključni pokretač kapaciteta koji je već više od sto godina u pozadini svih inovacija...
»Goodyear je upravo zbog inovacija postao ono što je danas,« kaže Hugues Despres, direktor za marku Goodyear za Evropu, Bliski istok i Afriku. »U jezgru našeg današnjeg poslovnog uspeha je još uvek pionirski duh inovativnosti zbog koga je kompanija 1898. godine i nastala, a ovaj pionirski duh će nas i sutra pokretati napred. Danas nas vodi upravo naša obaveza proizvodnje proizvoda koji poboljšavaju bezbednost u putničkom saobraćaju.«
Već više od sto godina predani bezbednosti
Otkako se 1898. godine sa proizvodne trake skotrljala prva guma, Goodyear sve vreme nastoji da postane najveći proizvođač pneumatika na svetu – ovu titulu smo smo stekli 1916. godine, kada smo za slogan izabrali rečenicu: »Više ljudi se vozi sa pneumaticima Goodyear nego sa bilo kojim dugim.«
Goodyear već godinama ostaje vodeći proizvođač pneumatika i guma. Hiljade otkrića, inovacija, novih izuma, novih pionirskih poboljšanja koji su na spisku kompanije, odraz su neprestanog nastojanja za veći kapacitet proizvoda.
Goodyear je opšte priznat zbog dugoročne privrženosti bezbednosti i kapaciteta pneumatika sa inovacijama – sve od prvog pneumatika za avione 1909. godine, gume sa ekserima (spajkovi), prve pneumatike na Mesecu, prve pneumatike za postizanje velike brzine i još mnogo toga drugog.

Bezbedno sletanje
Avioni koji su tada sletali na točkove i na sanke, pri prvim avionskim pneumaticima koje je Goodyear razvio 1909. godine, prešli su na značajno bezbedniju tehnologiju. Prvi prekookeanski avion na pneumaticima Goodyear je za 84 dana sleteo čak 63 puta.
Bezbednost i u najtežim vremenskim uslovima
Vozači se zbog zime suočavaju sa nekim zaista zahtevnim vremenskim uslovima. Niske temperature, neprekidna kiša, bljuzgavica, led i sneg zahtevaju pneumatike koji su posebno namenjeno takvim ekstremnim uslovima, a razvoj takvih pneumatika važi za jedan od prioritetnih zadataka kompanije Goodyear. Godine 1934. tržištu je predstavila svoju prvu gumu sa ekserima za upotrebu na blatu i snegu.
Goodyear je u poslednjih sedamdeset godina razvio neke od najinovativnijih tehnologija za pneumatike, uključujući i poslednji vrhunac kao što su tehnologije SmartWear i ActiveBraking. U kompaniji nastaju neki od najpriznatijih pneumatika kojima smo hteli da odgovorimo pre svega na zahtevne zimske uslove. U tu grupu spadaju zimski pneumatici UltraGrip, OptiGrip i HydraGrip, koje smo razvili posebno za kišne vremenske uslove u Evropi. Goodyear je već 70-ih godina prethodnog stoleća predstavio Aquatred, prvi pravi pneumatik 'za mokro vreme', koji se pojavio na tržištu.

Tehnologija RunOnFlat – očuvajte kontrolu i uz probušeni pneumatik
Kada je bezbednosna oprema za pasivnu zaštitu od saobraćajnih nesreća, kao što su sigurnosni pojasevi airbagovi, itd., postala za većinu savremenih automobila standard, proizvođači su počeli da se interesuju za aktivnu bezbednosnu opremu kao što su npr. pneumatici Goodyear RunOnFlat, koje je kompanija prvi put predstavila kao EMT-pneumatike 1997. godine, 2005. godine kao i RunOnFlat. RunOnFlat je jedna od vodećih aktivnih bezbednosnih tehnologija koja pomaže vozačima da i dalje bezbedno voziti automobil, pošto se pneumatik probuši.
Otkako je pneumatik predstavljen, već su mnogi proizvođači automobila odlučili da opreme svoja vozila vodećom tehnologijom za bezbedne pneumatike u industriji, a Goodyear danas isporučuje pneumatike i vodećim robnim markama kao što su Audi, BMW, Mini, Mercedes-Benz, Ferrari, Rolls-Royce i drugi.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric – prava priča o uspehu
Uspešna porodica letnjih pneumatika Eagle F1 postaje sve uspešnija, a sakupila je već više međunarodnih nagrada i priznanja.
Goodyear će 2011. godine, skoro trideset godina posle uvođenja prvog zaista moćnog letnjeg pneumatika Eagle F1, predstaviti na tržištu poslednju generaciju, novi Eagle F1 Asymmetric 2. Nezavisna organizacija za testiranje pneumatika TÜV SÜD Automotive, novu generaciju Eagle F1 sa tehnologijom ActiveBraking već uveliko testira. Odlični rezultati na testiranjima obećava uspešno uvođenje na tržište u narednim mesecima.
Goodyear UltraGrip – 40 godina inovacija
Porodica zimskih pneumatika Goodyear UltraGrip, koju smo na tržištu prvi put predstavili 1971. godine, već je dobila mnoge nagrade i preporuke. Novi pneumatik UltraGrip 8 je prvi smerni pneumatik sa tehnologijom 3D-BIS (Block Interlocking System) po celoj šari profila koji je patentirao Goodyear. Svojom inovativnom tehnologijom, pobrinuo se da novi pneumatik UltraGrip 8 odgovara na najneophodnije potrebe vozača vezane za zimske pneumatike: bolje prianjanje i kraća kočiona razdaljina, takođe bolje kočenje i rukovanje pneumaticima.

Bezbednost za sve korisnike puteva
Goodyear je sve vreme predan bezbednosti u putničkom saobraćaju i zato smo potpisali Evropsku ispravu o bezbednosti u saobraćaju (ERSC) – panevropsku inicijativu kojom želimo da poboljšamo bezbednost u putničkom saobraćaju u Evropi. Pored dugotrajnih kampanja za održavanje pneumatika i odgovornu vožnju, posebnu pažnju posvetićemo deci. Želimo da poboljšamo njihovo znanje o saobraćajnim propisima i da im pomognemo da nauče da se zaštite na putu.
»Mi, proizvođači pneumatika u putničkom saobraćaju možemo na bezbednost najviše da utičemo razvijanjem proizvoda. Privrženost bezbednosti sa inovacijama je temeljni savez u jezgru naše kompanije, koju će i dalje voditi naš doprinos bezbednosti kada se suočimo sa budućnošću,« zaključuje Despres iz kompanije Goodyear.
Goodyear