Kia predstavila 1,0-litarski benzinski Kappa motor sa 110 KS

Kia je na ženevskom salonu pored 3 premijere (Rio, Picanto i hibridna Optima) predstavila najnoviju varijantu benzinskog motora iz serije Kappa, koji se može pohvaliti vrhunskim performansama i niskom potrošnjom goriva.
Inovativni 998 ccm motor je Kijin prvi trocilnidraš sa turbopunjačem koji s obzirom na svoju veličinu nudi impresivne performanse (110 KS), a istovremeno sa niskom potrošnjom goriva ostaje veran motorima sa malom zapreminom. Najveći obrtni moment je 137 Nm u rasponu od 1.500 do 4.500 o/min i omogućava dobre vozne osobine, a dizajn turbine je optimizovan za glatko i dinamično delovanje.

Posebnu pažnju Kijini inženjeri su namenili detaljima, koji možda na "prvu loptu" ne izgledaju tako bitni, ali sa kojima su u odnosu na dosadašnji Kijin 1.0 Kappa motor postigli značajna poboljšanja motora - povećanje snage, smanjenje mase, zahtevnost sastavljanja i troškovi održavanja.
Sa tzv. Diamond-Like Carbon (DLC) premazima - te materijale većinom koriste u profesionalnom moto-sportu i kod trkaćih motocikala - smanjili su trenje i poboljšali efikasnost. Poboljšanja obuhvataju i ostale promene: napredne 'beehive' opruge ventila, optimizovan CVVT program, obruči klipa sa niskim koeficijentom trenja i radilica sa centralnim položajem, koji smanjuje vodoravne sile koje deluju na glavu klipa i utiču na gubitak snage. Zahvaljujući navedenim promenama inženjeri su postigli 8,8% nižu potrošnju goriva, a uz istovremeno povećanje snage motora.

Masu su inženjeri smanjili zahvaljujući sledećim poboljšanjima: upotreba aluminijumskog bloka sa čeličnim cilindrima (15kg), spajanje glave cilindra i vazdušnog filtera (500 g), kućište turbine je spojeno sa izduvnim kolektorom (500 g), nosač motora je ugrađen u poklopac pogonskog lanca (1 kg).
Kia