Renault slavi proizvodnju Clia RS Gordini s rednim brojem 1000

Fabrika Renault Alpine u Dieppeu, proizvodi model Clio RS Gordini manje od godinu dana, a već je uspela da proizvede 1.000 primeraka. Još zanimljivija je informacija, da se polovina primeraka modela Twingo RS i Clio RS, proda upravo u verziji Gordini...
Podsetimo, marka Gordini je "vaskrsla" krajem 2009. godine, i trenutno u svojoj ponudi ima tri modela: Clio, Twingo i najnoviji Wind. Podsetimo, proizvodnja modela pod imenom Gordini, počela je u maju prošle godine. Gordini se prodaje u 18 zemalja, uglavnom na evropskom tlu.

Francuzi tvrde da je Twingo RS drugi najprodavaniji sportski automobil u A segmentu, sa tržišnim udelom od 25 %, dok Clio RS u B segmentu sportskih modela, zauzima 16 % tržišta.
Dobro je znati
Plava boja, dve bele pruge, koje se protežu od maske hladnjaka preko krova do zadnjeg dela automobila i dva para prednjih svetala - to su detalji koji simbolizuju Gordini, marku koju Renault ponovo oživljava. Treba istaći da Gordini automobili nisu bili samo plavi. Proizvodili su se i u kombinaciji crno-crvena boja. Po kome nosi ime? Amédée Gordini rođen je 1899. godine, pre tačno 111 godina. Počeo je kao mehaničar, ali ubrzo je počeo da konstruiše vozila za trke. Postao je poznat polse Drugog svetskog rata, po svom zanimljivom bolidu. Automobil je imao tehničku osnovu modela Simca, a u njemu su najviše nastupali francuski vozači, među kojima su najpoznatiji: Maurice Trintignant, Robert Manzon, Jean Behra, kao i Belgijanac Paul Frère. Najpoznatiji vozač koji je nastupao u Gordinijevom automobilu, bio je slavni Juan Manuel Fangio. Ne treba zaboraviti ni Alda Gordinija, sina osnivača firme.
Gordini je proizvodio automobile sa motorom pozadi. Oznaku Gordini nosile su snažnije verzije malog sedana Dauphine, ali najslavniji model bila je popularna "osmica". Renault 8 Gordini najpre je imao motor zapremine 1108 cm3, a kasnije je dobio snažniji, 1,3-litarski agregat. 1964. godine doslovce je deklasirao konkurenciju na trci Tour de Corse, osvojivši prvo, treće, četvrto i peto mesto. Najuspešnija posada bili su Jean Vinatier i njegov suvozač Roger Masson. Renault 8 Gordini osvojio je pobede na ovom poznatom reliju i u naredne dve godine, a za volanom su sedeli Pierre Orsini i Jean-Francois Piot. R8 Gordini bio je uspešan i na kružnim trkama, ali i na filmskom platnu, zajedno sa Alainom Delonom, Linom Venturom ili Romy Schneider. Početkom sedamdesetih godina, u verziji Gordini pojavio se i model Renault 12. Druga polovina ove dekade donela sumrak imena Gordini, a posednji u seriji bio je mali Renault 5. Zašto? Renault je se fokusirao nan uspehe marke Alpine, koju je kupila sa ciljem ulaska u Formulu 1, a kao deo ove strategije, pokrenuta je i divizija Renault Sport. Prvi turbomotor za kraljevsku kategoriju autosporta bio je razvijen na bazi dvolitarskog agregata za sportski prototip, koji je konstruisao upravo Amédée Gordini. Za dve decenije, proizvedeno je preko 200 hiljada automobila Renault, koji su nosili njegovo ime.
Automagazin.rs