Kia u Seulu sa konceptom električnog vozila Naimo

Kia na salonu automobila u Seulu predstavlja koncept električnog vozila Naimo, koji spaja korejsku tradiciju i visokotehnološke inovacije...

Ime električnog crossovera proizilazi iz korejske reči “Ne-mo”, (izgovara se kao ‘Neh-mo’, što znači ‘kvadratni oblik’), jer je dizajn vozila rezultat rada Kijinog dizajnerskog centra u Seulu. Naima karakterišu jednostavne linije i kompaktan, mišićav izgled.
Jednostavnost dopunjuju brojni detalji kao što su »uokvireno« vetrobransko staklo i asimetričan oblik panoramskog prozora, »tačkasti« LED farovi i migavci. Kombinacija jednostavnosti i kompleksnosti je inače karakteristična za korejsku tradicionalnu umetnost.

Kijini dizajneri su u koncept ugradili brojne inovativne tehnologije. Tako su npr. umesto klasičnog brisača na vetrobranskom staklu postavili vazdušni mlaz pod visokim pritiskom, koji obavlja ulogu »vazdušnog« brisača. Umesto bočnih ogledala od kućnog koncepta POP pozajmljene su minijaturne kamere smeštene u A stubu.
U unutrašnjosti su uglavnom korišćeni prirodni materijali, npr. za obloge vrata i poda upotrebili su hrastovinu, a tradicionalnim elementima su dodali najsavremenija hi-tech rešenja kao što su providna instrument tabla sa meračima u tehnologiji TOLED (transparent organic light emitting diode) i potpuna povezanost svih uređaja.

Kijin treći koncept električnog gradskog vozila za poslednjih godini dana (prvo je bila električna varijanta Venge, a nakon toga koncept POP), dug 3,89 m, između ostalog se može pohvaliti praktičnošću, nultim emisijama CO2, a uz petoro vrata ima dovoljno mesta za četiri putnika.
Kutijast oblik i spoljašnje dimenzije (dužina 3.890 mm, širina 1.844, visina 1.589) mu u kombinaciji sa dugim međusovinskim rastojanjem (2.647 mm) i kratkim prepustom sa točkovima na ivicama karoserije pružaju prostranost i komfor za sva 4 putnika.

Prateći savremene trendove koncept nema B stub, a vrata u drugom redu se otvaraju ka prednjim, što omogućava lakše ulaženje i izlaženje iz vozila, dok su prtljažna vrata zbog lakšeg utovara težih stvari deljena i sa ravnom utovarnom ivicom.
Snagu pruža elektro motor PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) snage 80 kW (109 KS) sa maksimalnim obrtnim momentom 280 Nm, što Naimu omogućava najveću brzinu 150 km/h.

LiPoly baterije snage 27 kW smeštene su u dnu prtljažnika. Inovativne litijum-ion-polimerske baterije nude brojne prednosti u odnosu na ostale tipove baterija. Zahvaljujući tome Naimo sa jednim punjenjem može preći razdaljinu od 200 km. Kako bi povećali domet vozila Korejci su mu stavili specijalne 20-inčne aluminijumske felne sa pneumaticima sa niskim trenjem.
Brzim načinom punjenja (50 kW) baterije se u roku 25 minuta pune do 80% kapaciteta, dok je za 100% punjenja kod uobičajenog načina (3,3 kW) potrebno pet i po sati.
Naimo će se pridružiti sve brojnijoj test floti Kijinih eko vozila (hibridna, električna i vozila sa gorivim ćelijama), koje Kijini inženjeri testiraju u različitim uslovima, jer u skoroj budućnosti žele razviti serijska vozila sa vrlo niskim ili čak nultim emisijama.
Kia Motors