AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kako Nemci pretiču? Da li pravite iste greške?

Kako Nemci pretiču? Da li pravite iste greške?

U Nemačkoj svake godine, tokom manevara preticanja, život izgubi 400 osoba. Zašto je to tako? Nemački Autoklub (ADAC), objavio je rezultate analize manevara preticanja i došao do korisnih zaključaka. Preticanje će "uštedeti" mnogo manje vremena, nego što vozači očekuju...

Na šest različitih puteva, sprovedeno je poređenje. U isto vreme, na putu su bila dva vozača: onaj koji konstantno pretiče i napreduje u saobraćaju i "defanzivni vozač", koji se "uklapao" sa ostalim učesnicima u saobraćaju. Na distanci dugoj 20 kilometara, vozač koji pretiče je uspeo da bude prosečno brži samo 1,5 minuta, a samo 10% slučajeva "ušteda" vremena je iznosila više od 2 minuta. Treba istaći da su vozači tokom poređenja, morali da poštuju saobraćajne propise, među koje spada i ograničenje brzine.

Kako Nemci pretiču? Da li pravite iste greške?

Zanimljivo je da je bilo situacija, u kojima su oba vozača na cilj stigli u isto vreme. To se događalo, u situacijama kada su automobili ispred "defanzivnog vozača" često skretali u sporedne ulice, pa je i zanemarljiva prednost vozila koje pretiče, time u potpunosti nestala. Takođe, to se događalo onda kada vozilo koje pretiče, često nije bilo u situaciji da bezbedno pretkne vozilo ispred.

Kako Nemci pretiču? Da li pravite iste greške?

Zanimljivo je da su u Nemačkoj, preticanja drugi najčešći uzrok teških saobraćajnih nesreća van grada. Godišnje, u saobraćajnim nesrećama uzrokovanim nepravilnim preticanjem, u Nemačkoj pogine 400 osoba. Zašto je to tako?

Prema rezultatima analize ADAC-a, glavni razlog je što vozači ignorišu nedovoljno vidno polje. ADAC ističe da je za bezbedno preticanje traktora, neophodno videti 300 metara ispred, a u slučaju preticanja teretnog vozila, vozač koji pretiče mora videti čak 500 metara ispred. Kao važan faktor, ističe se subjektivna procena, jer vozač je dužan da, pored vidnog polja, dobro proceni koliko je automobilu potrebno za manevar preticanja. Sledeći faktor je i neophodno odstojanje između vozila. Vozač koji se "zalepio" za vozilo ispred, ne može imati dobar pregled saobraćaja iz suprotnog smera. O značaju pravilnog i pravovremenog aktiviranja pokazivača smera, ne treba ni govoriti.

Kako Nemci pretiču? Da li pravite iste greške?

Razlika u brzini vozila, takođe je važan faktor za bezbedno preticanje. ADAC ističe da vozilo koje pretiče mora biti minimalno 20 km/h do 30 km/h brže od vozila ispred. Manja razlika u brzini, značajno produžava trajanje manevra preticanja, a time se povećava i rizik od kolizije sa automobilom iz suprotnog smera. Za bezbedno preticanje, važna je i "saradnja" sa ostalim učesnicima u saobraćaju. Vozač vozila ispred, mora se ponašati predvidivo, i ne sme ubrzavati kada ga drugo vozilo pretiče. ADAC podseća da je od iziuzetno velike važnosti i upotreba dnevnih svetala, kako bi automobil ispred bio pravovremeno uočljiv i prepoznatljiv.

U krizim situacijama, nekada je potrebno naglo ukočiti, pa i stati, kako bi se vozaču koji pretiče, a koji nije dobro procenio situaciju, obezbedio što bezbedniji prolazak...

Goran Sarić - Automagazin portal

Bugatti 16C Galibier dobio zeleno svetlo!

Bugatti 16C Galibier dobio zeleno svetlo!

Veyron je sa nama već nekoliko godina, i za to vreme je postao legenda. Mnogi su spekulisali da je to prvi i poslednji model "preporođenog" Bugattija, jer tako moćni automobili ne odgovaraju aktuelnim trendovima. Ali, od danas je sve jasnije: serijska proizvodnja potpuno novog modela sa znakom EB, biće pokrenuta uskoro...

Hyundai: 7 godina garancije

Hyundai: 7 godina garancije

Kao i za vreme prethodnih sajmova, tako i ove godine, kompanija Hyundai Auto Beograd nastavlja praksu prezentiranja novih modela koje su posetioci beogradskog sajma imali mogućnost da vide. Pravo sa sajma automobila u Ženevi gde je imao svoju svetsku premijeru, stigao je novi predstavnik D segmenta u svojoj karavanskoj izvedbi – model i40.

Električni Volvo C30 do prvih kupaca stiže tokom 2011. godine

Električni Volvo C30 do prvih kupaca stiže tokom 2011. godine

Volvo C30 Electric je spreman. Automobil je prošao i najstrože testove, koji su održani na temperatirama nižim od -18 C stepeni. Švedska kompanija je otkrila da će 250 proizvedenih primeraka električnog C30, izabranim klijentima biti isporućeni u drugoj polovini 2011. godine...

Selektor Fudbalskog Saveza Srbije na štandovima Grand Motorsa

Selektor Fudbalskog Saveza Srbije na štandovima Grand Motorsa

Pretposlednjeg dana 49. Međunarodnog salona automobila, štandove Grand Motorsa posetili su selektor Fudbalske reprezentacije Srbije, Vladimir Petrović-Pižon, selektor omladinske reprezentacije, Aleksandar Janković, generalni sekretar Fudbalskog saveza Srbije, Zoran Laković i predsednik Upravnog odbora Agencije Plavi, Jovan Burmaz.

Volvo XC90 by Heico Sportiv

Volvo XC90 by Heico Sportiv

Aktuelna generacija modela Volvo XC90, na tržištu se nalazi od 2002. godine, a pre pet godina, ovaj model je dobio i zanimljiv facelift. Heico je za veliki SUV od Volva, pripremio novi bodykit paket, koji će osvežiti i unaprediti njegov izgled...

BMW M3 Pickup Concept

BMW M3 Pickup Concept

Kompanija BMW je pripremila svoj prvi pickup. Kao osnova, poslužio je BMW M3, što znači da će, pored velikih dostavnih mogućnosti, novi model imati i brzinu i atraktivnost koja krasi automobile sa oznakom "M" u svom imenu...

AMG Experience 2025
Slika nedelje