AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Chery M1 EV - evropska pretpremijera

Chery M1 EV - evropska pretpremijera

Niko se više ne čudi činjenici da se najpopularnija tehnološka spravica današnjice- iPhone, pravi u Kini. Takođe nije nikakvo čudo što će u Kini biti podignuto najmanje 20.000 solitera u narednih 9 godina. Treba li se onda čuditi dolasku pravog elektromobila iz Kine?

Odmah po završetku sajma automobila u Beogradu bili smo u prilici da se izbliza upoznamo sa najnovijim iznenađenjem iz kineskog Čerija. Uvoznik za Srbiju „KVIS“ doo nas je pozvao na evropsku pretpremijeru elektromobila fabričke oznake M1 EV. Ovaj istinski „mali žuti“ gradski auto je veoma prijatno iznenađenje skladnih linija, velikih prednjih svetlosnih grupa, kao da se smeje- to je novi Chery! Ukupna dužina od 3,6 metara i međuosovinski razmak od 2,2 metra smeštaju ga u grupu „gradskih zujalica“, šampiona u probijanju kroz gužve u špicu, manevrisanja i parkiranja na minimalnom prostoru.

Chery M1 EV - evropska pretpremijera

Pokreće ga elektromotor jačine 40 kW. Malo ili mnogo? Odmah po okretanju ključa u kontakt bravi usledilo je prvo iznenađenje: nema uobičajenog zvuka „verglanja“ motora, samo tišina i natpis „READY“, CAR OK na instrument tabli. I to je sve? Šta sledi? Kako se pokreće vozilo? Ubacivanjem ručice automatskog menjača u položaj „D“ i pritiskom pedale gasa, M1 je tiho krenuo- i to punom snagom. Obrtni moment elektromotora ima konstantnu vrednost, što omogućava veliko ubrzanje. Tome doprinosi i automatski menjač „Magneti Marelli“ kontinualnog prenosa. Instrument tabla je modifikovana u skladu sa promenjenim pogonom vozila, te se pojavljuju novi važni podaci: preostali krajnji domet vozila, kao i napon i jačina struje baterije. Tu su i podaci o trenutnoj spoljnoj temperaturi, ukupno i lokalno pređenoj kilometraži i trenutnoj brzini vozila.

Chery M1 EV - evropska pretpremijera

Volan veoma lepo leži u rukama, lagano se okreće i doprinosi utisku glatke, tihe i izuzetno prijatne vožnje. Jedini zvuk koji se čuje dolazi od kotrljanja točkova po asfaltu piste Nacionalne vozačke akademije. Razmišljamo i o mogućim manama: koliko ovako tiha vožnja može biti opasna po pešake, navikle da prvo čuju zvuk motora dolazećeg vozila? M1 EV je stigao u Srbiju kao prototip elektromobila kojim Chery planira da se predstavi zahtevnom evropskom tržištu u narednom periodu. Za skladištenje električne energije se koristi litijum- jonska baterija, baš kao u mobilnim telefonima. Punjenje ove baterije je još jednostavnije nego na telefonu- ne postoji punjač, već samo kabl do strujne utičnice od 220 V. Za brzo punjenje baterije neophodno je svega 30- 45 minuta, taman koliko bismo proveli na pauzi ili ručku. Za to vreme se napuni 80% baterije. Za potpuno punjenje potrebno je više vremena, oko 6-8 sati. Time se obezbeđuje autonomija vožnje od 160 kilometara. Baterija se može puniti 2000 puta, nakon čega je neophodna njena zamena.

Chery M1 EV - evropska pretpremijera

Nedavno je sprovedeno istraživanje po kojem 80%  evropskih vozača tokom dana izveze 70-80 km i to najviše u gradskoj i prigradskoj sredini. Za tu vrstu saobraćaja najpogodniji je upravo mali gradski elektromobil, opremljen automatskim menjačem. Lista zahteva se tu ne završava: neophodan je klima uređaj, radio CD, vazdušni jastuci, servo, ABS, preglednost u vožnji i pri parkiranju, parking senzori, lepo dizajnirana instrument tabla, kvalitetan enterijer... M1  EV je opremljen svim navedenim. Veoma dopadljivom izgledu doprinose i aluminijumske felne na koje nas je Chery već navikao kod svojih postojećih modela.

 

Nivo emisije izduvnih gasova je 0 (nula). Time je M1 EV pravi kandidat za „nature friendly“ vozilo. M1 EV je prikazanim performansama i svojom opremom uverljivo pokazao da predstavlja novi adut kompanije Chery u borbi za probirljivo tržište Evrope.

 

Chery

Video: BMW Concept M5

Video: BMW Concept M5

Autosalon u Šangaju, biće mesto premijere koncept modela BMW M5 Concept. Za sada je samo koncept, koji nam pokazuje kako će izgledati nova generacija supersportskog sedana, na bazi modela BMW serije 5 (F10). Pred nama je prvi video...

Ford Focus ECOnetic: potrošnja manja od 3,5 l/100 km

Ford Focus ECOnetic: potrošnja manja od 3,5 l/100 km

Na sajmu automobila u Amsterdamu, Ford će predstaviti novu generaciju modela Focus ECOnetic - ekološku verziju ovog modela srednje niže klase. Prema tvrdanjama Forda, ovo će biti najekonomičniji automobil svoje kategorije u Evropi. Prodaja modela Ford Focus ECOnetic, u karoserijskim verzijama hatchback sa pet vrata i karavan, počinje sledeće godine...

Renault Zoe će se prodavati kao vruće kifle

Renault Zoe će se prodavati kao vruće kifle

Francuska kompanija predstavila je ambiciozan plan, prema kojem će električni hatchback model Zoe, postati najprodavaniji automobil među električnim modelima na tržištu. U bliskoj budućnosti, Zoe će postati pristupačno i pouzdano sredstvo prevoza...

Video: Mercedes-Benz Concept A

Video: Mercedes-Benz Concept A

Mercedes-Benz A klase neće biti 4-metarski mini-MPV automobil sa visokom karoserijom, sendvič konstrukcijom i visokom pozicijom sedenja. U Sttutgartu su odlučili da razviju novi model, koji će biti direktni konkurent modelima BMW serije 1, Audi A3 ili Lexus CT 200h...

Audi Q3: Prva skica kompaktnog SUV modela

Audi Q3: Prva skica kompaktnog SUV modela

Novi model Audi Q3, koristi tehniku modela Volkswagen Tiguan, a kao što možemo videti na prvim skicama, novi model će koristiti prepoznatljive dizajnerske linije Audi modela, bez bilo kakve zajedničke linije koja podseća na VW modele...

Drugi nivo takmičenja u akciji Znanje i bojice za bezbedne ulice

Drugi nivo takmičenja u akciji Znanje i bojice za bezbedne ulice

08. aprila 2011. godine, završen je drugi nivo takmičenja u akciji ''Znanje i bojice za bezbedne ulice'' koju organizuje Hyundai Auto Beograd u saradnji sa Ministrastvom unutrašnjih poslova. Deca uzrasta od 1. do 4. razreda iz 20 škola u 7 gradova Srbije pokazala su zavidno znanje iz oblasti bezbednosti u saobraćaju kao i veliku kreativnost u likovnim radovima na ovu temu...

BMW: doba karbona se bliži

BMW: doba karbona se bliži

Sve automobilske kompanije se slažu u jednom: za postizanje što manje potrošnje goriva i emisije štetnih materija, nisu dovoljni "samo" sofisticirani motori.  Kompanija iz Minhena, predstavila je lake komponente, razvijene za automobile bliske budućnosti, kojima će se značajno smanjiti masa automobila, a time i...

Lexus LF-Gh: Prve fotografije

Lexus LF-Gh: Prve fotografije

Lexus Future Grand Touring Hybrid, koncept model nove generacije modela Lexus GS, imaće premijeru na sajmu automobila u New Yorku. Prve fotografije otkrivaju nam dinamičniji i agresivniji dizajn luksuznog sedana...

AMG Experience 2025
Slika nedelje