Chery G5 - evropska pretpremijera na stazi NAVAK

Nakon prošlogodišnje promocije tri modela Chery automobila, na red je došao i G5- vozilo D segmenta, kojim ova fabrika pokazuje veoma ozbiljne namere u daljem proboju ka evropskom tržištu. Uvoznik Chery automobila za Srbiju, kompanija „KVIS“ doo je 05. aprila organizovala pretpremijeru ovog vozila na pisti Nacionalne vozačke akademije...
G5 je troprostorna limuzina dužine 4,7 metara i međuosovinskog rastojanja od 2,7 metara. Dizajn vozila je elegantan i dinamičan. Pri izradi automobila je velika pažnja posvećena zahtevima evropskog tržišta. Moderne linije limuzine naglašavaju dinamičan stil i sportski duh. Izloženi model je opremljen benzinskim motorom zapremine 2 litra sa turbo punjačem. Motor razvija snagu od 170 KS, a maksimalni obrtni moment od 250 Nm već pri 1900 o/min. Već pri startovanju, zvuk motora obećava dinamičnu vožnju. Acteco motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Hod ručice menjača je kratak i precizan. Brzine su veoma dobro odmerene. Ležanje vozila na brzim pravcima i u krivinama je perfektno; nema proklizavanja. Kočenje je efikasno, zahvaljujući diskovima na sva četiri točka, uz ABS sa EBD-om.

G5 je svoje performanse pokazao tokom 2010. godine i na čuvenoj pisti Nirburgring, gde je stazu prešao za 8 minuta i 56 sekundi, što predstavlja izuzetno dobro vreme za limuzinu iz D segmenta.
Bezbednost vozila je na veoma visokom nivou, o čemu svedoči 8 vazdušnih jastuka i predzatezači sigurnosnih pojaseva. Kabina je izrađena od čeličnih profila pojačane krutosti, dok su zone deformacije smeštene ispred i iza kabine. Preglednost spreda i bočno je izuzetno dobra. Retrovizori su pregledni i opremljeni fotogrey staklom, čime je izbegnuto zaslepljivanje vozača farovima drugih vozila. Za pomoć pri vožnji hodom unazad je obezbeđena i kamera, smeštena u zadnjem braniku. Volan je multifunkcionalan, obložen kožom; veoma lepo leži u ruci. Instrument tabla je odlično osvetljena i pregledna. Nije pretrpana nepotrebnim informacijama. Sve komande su lako dostupne. Multimedijalnim uređajem se veoma lako upravlja, funkcije su jednostavne i logično raspoređene. Osam zvučnika daje veoma čist zvuk, sa jakim basom i jasnim visokim tonovima.

Dvozonski digitalni klima uređaj je efikasan. Sedišta su obložena kožom, veoma su udobna i dobro obuhvataju telo. Grejači sedišta i lumbalnog dela naslona veoma dobro greju. Električno pomeranje vozačevog i suvozačevog sedišta omogućava lagano pronalaženje idealnog položaja za vožnju. Izloženi model je opremljen i električnim pomičnim krovom (šiberdahom). U kabini su korišćeni veoma kvalitetni materijali. Plastika na kokpitu je veoma prijatna na dodir. Tamna gornja površina obezbeđuje dobru preglednost, jer nema refleksije ni pri jakom dnevnom svetlu. Donji deo kabine je u svetlim tonovima, što doprinosi veoma prijatnom utisku tokom boravka u vozilu. Drveni umetci na kokpitu i na vratima doprinose vrlo dopadljivom enterijeru. Završna obrada je na visokom nivou i jasno je da je veoma mnogo pažnje posvećeno svakom detalju pri izradi ovog automobila.

Ulazak u vozilo je veoma pristupačan i visokim osobama. Kabina je prostrana, ali pri pomeranju oba prednja sedišta skroz unazad, ne preostaje previše mesta za noge putnika pozadi. Prtljažni prostor je zapremine 400 litara i može da zadovolji sve prohteve velike porodice. Rezervni točak je punog profila, opremljen alumunijumskom felnom. Chery nas je već navikao na ovo, otkad se pojavio na našem tržištu. Nakon završene test vožnje možemo sumirati veoma pozitivne utiske: Chery pokazuje jasne korake u osvajanju najprobirljivijeg tržišta automobila. Ostaje da se nadamo da će i cena vozila biti veoma prijatno iznenađenje kada se G5 bude pojavio na tržištu Srbije, krajem 2012. godine.
Chery