Audi Q3: kompaktni SUV predstavljen zvanično

Audi je objavio prve fotografije serijskog modela Q3. Dizajn autombila nije iznenađenje, jer se od četiri godine starog koncepta Audi Cross Coupe Quattro razlikuje samo po detaljima. Naravno, to ne znači da nas Audi Q3 nije obradovao svojim svežim izgledom. Zanimljivo je da je premium brat modela VW Tiguan, dobio samo motore zapremine 2 litra...
Dizajneri su prednji deo izveli u manje agresivnom duhu. Maska hladnjaka je single-frame, i ima šestougaoni oblik. Linije poklopca motora nastavljaju se na branik, a dizajnersko rešenje oko branika prekopirano je sa modela Q5. Prednje svetlosne grupe, xenon plus, dobile su LED svetla za dnevno osvetljenje.

Iz profila uočavamo krov sa nešto većim nagibom i kraće zadnje prevese. Zadnji deo automobila, pretrpeo je minimalne promene u odnosu na one koje smo videli na koncept modelu Cross Coupe Quattro. Enterijer nam donosi nekoliko novih rešenja, što se odnosi najviše na položaj otvora za ventilaciju. U centralnom delu, kao na modelu A1, smešten je sklopivi LCD displej.

Motori - samo 2.0 TFSI i 2.0 TDI
Ispod haube modela Q3, u početku će biti isključivo motori zapremine 2 litra. Benzinski 2.0 TFSI razvija snagu od 125 ili 155 kW, a turbodizel TDI razvija 130 kW ili 103 kW. Slabiji turbodizel dobio je pogon samo na prednje točkove i šestostepeni manuelni menjač, i može se pohvaliti potrošnjom od samo 5,2 l/100 km.

Snažniji TDI i oba TFSI motora, upareni su sa Quattro sistemom pogona na sve točkove, koji koristi višelamelastu hidrauličnu spojnicu Haldex. Uz motor 2.0 TFSI od 125 kW, dostupan je sa menuelnim menjačem, a 2.0 TFSI od 155 kW i 2.0 TDI or 130 kW, dobili su standardan sedmostepeni S-Tronic menjač.
Zanje oslanjanje je Multilink (četvorostruki), a klirens automobila iznosi 17 cm, u zavisnosti od felni, koje mogu biti od 16 do 19 inča.
Model Audi Q3 proizvodiće se u Španiji, u SEAT-u, u fabrici Martorell, nedaleko od Barselone. Prodaja počinje u junu mesecu tekuće godine, a osnovna cena na nemačkom tržištu iznosiće 29.900 evra.
Automagazin.rs