AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Fordovo odelo za treće doba pomaže arhitektama

Fordovo odelo za treće doba pomaže arhitektama

S godinama dolazi mudrost. Samo je šteta što godine često donose artritis i ostale poznate bolesti i ograničenja. Budući da populacija u Evropi i širom sveta iz godine u godinu sve više stari, Ford Motor Company je pre nekoliko godina stvorila Odelo za treće doba...

To je posebno oblikovana odeća, koja inženjerima omogućava snažan uvid u “zlatne” godine. Odelo je godinama pomagalo pri oblikovanju Fordovih vozila u smislu udobnosti i jednostavnosti upotrebe - kako za starije tako i mlađe, uključujući opcije, kao što su na primer, kamere za pogled unazad, poboljšani prostor za glavu i bolju “H-tačku” – tačku u kojoj se okreću kukovi – kako bi se olakšao ulazak u automobil.

Danas Odelo za treće doba postaje alat za arhitekte koji oblikuju domove za starije kupce. Grupa arhitekata iz biroa Hahn & Helten GmbH nedavno je posetila Fordov istraživački centar u Aachenu kako bi i sami isprobali odela nakon što su pročitali objave u medijima o toj inovaciji. Otišli su s većim uvažavanjem potreba starijih kupaca, na primer, kako oblikovati stepenice pogodne za starije ljude ili zašto je važno da je stolica povišena tako da ugao kolena nije veći od 90 stepeni – za lakše ustajanje. 

Fordovo odelo za treće doba pomaže arhitektama

“Prvi put smo intenzivno osetili restrikcije naše ciljne grupe i mnogo bolje smo razumeli stvarne potrebe”, rekao je Günter Helten, izvršni direktor biroa Hahn & Helten iz Aachena. “Iskoristićemo to što smo naučili iz ovog dela i primeniti ta saznanja u praksi, tako da naš smeštaj bude najbolji mogući za naše starije kupce.”

Mladi arhitekti koji su isprobali Odelo za treće doba u Fordovom centru za istraživanja u Aachenu u 30 minuta su saznali kakav je osećaj biti 30 godina stariji. Odelo ima nekoliko karakterisitka koje značajno smanjuju sposobnost kretanja ili smanjuju čula.

Nešto nalik korsetu s remenčićima oko ramena značajno ograničava fleksibilnost gornjeg dela tela, posebno u predelu kukova. Takozvana ortoza, učvršćuje koleno i zglob na laktu kao i stopala da bi se ograničilo njihovo kretanje. Time se onemogućuje ustajanje, hodanje i uzimanje odnosno nošenje stvari. Ortozu obično koriste ortopedi, kako bi imobilisali ozleđene udove nakon nesreća ili operacija. Učvršćeni okovratnik sprečava okretanje glave.

Rukavice od lateksa odražavaju ograničeni osećaj dodira, koji je neretko posledica bolesti, kao na primer dijabetes. Rukavice bez prstiju omogućuju mladim ljudima osećaj slabosti u rukama i nepokretljivost prstiju. Osim toga, čepići za uši smanjuju slušne sposobnosti. Posebno oblikovane naočare demonstriraju posledice različitih očnih bolesti, uključujući česte poremećaje kao što su glaukom ili očna mrena. U mnogo slučajeva, ljudi gube sposobnost vida u tri dimenzije. Monokularni vid uzrokuje gubitak vida u 180 stepeni.

Brojke pokazuju da evropska populacija stari. Prema izveštaju o starenju iz 2009. godine, koji izdaju Evropska komisija i Odbor za ekonomsku politiku, u 27 država-članica EU, 17,2 odsto populacije je iznad 65 godina starosti – u poređenju sa 13,9 odsto iz 1990. godine. Predviđanja su da će do 2060. godine 30 odsto populacije u Europi biti iznad 65. Prosečna dob u EU je tadođe narasla s 35,2 1990. godine na 40.7 odsto u 2009. godini, a predviđanja govore  da će do 2060. taj prosek iznositi 47.9.

“Razvili smo odelo kako bismo našim inženjerima i dizajnerima pokazali kako je to biti starija osoba”, rekao je dr Achim Lindner, lekar u Fordovom istraživačkom centru. “Kad si mlad, misliš da radiš za sve, ali ne možeš razumeti ljude i njihova ograničenja. Uvek treba biti svestan da starenje nije bolest, nego prirodan životni proces.”

Grand Motors









Video: Opel Antara – modernizovani SUV u akciji

Video: Opel Antara – modernizovani SUV u akciji

Početkom godine, Opel je počeo prodaju modernizovanog SUV modela Antara, sa decentno izmenjenim dizajnom i potpuno modernizovanom tehnikom. Sa poboljšanjima u postavci pogonskih grupa,  stilu eksterijera, udobnosti enterijera, Antara se sada može smarati novim takmičarem u rastućem segmentu sportskih vozila...

ERC Croatia Rally - Besplatna prijava za žene vozače

ERC Croatia Rally - Besplatna prijava za žene vozače

Nema ih puno, ali u veći slučajeva su zaista dobre. Toliko dobre, da su neka od njihovih imena velikim slovima upisana u istoriju auto moto sporta, kao npr. Pat Moss i Michelle Mouton u reliju, Lella Lombardi, Maria Teresa De Filippis, Divina Galcia u F1, Sarah Fisher i Danica Patrick na ametičkim stazama, i tako dalje...

Renault 4 za Ginisa

Renault 4 za Ginisa

Renault 4 pripada automobilima koji su obeležili istoriju automobilizma i s pravom mogu da mu se pripišu atributi: kultno vozilo i ikona jednog vremena. Projekat stvaranja “četvorke” započeo je 1956. godine, a inicirao ga je lično Pierre Dreyfus, tadašnji prvi čovek Renaulta...

Volkswagen Beetle: Buba za 21. vek - zvanične fotografije i info

Volkswagen Beetle: Buba za 21. vek - zvanične fotografije i info

Oficijelno otkrivanje modela Volkwagen Beetle, nemačka kompanija je planirala da realizuje na tri mesta istovremeno. Novitet je predstavljen na sajmu automobila u Shanghaiju , i praktično u isto vreme je održana premijera u Berlinu i New Yorku. Volkswagen se za ovu akciju udružio sa televizijom MTV...

Mercedes-Benz Beograd: Dan otvorenih vrata

Mercedes-Benz Beograd: Dan otvorenih vrata

Mercedes-Benz Beograd, 20. aprila od 10h do 18h, organizuje (Open Day) ili prezentaciju dostavnih i kombi vozila za sve postojeće i potencijalne klijente. Svi posetioci će moci da dobiju informacije o uslovima finasiranja i karakteristikama Mercedes-Benz dostavih i kombi vozila: Vito, Viano i Sprinter...

Citroën DS5 HYbrid4: Prve zvanične informacije

Citroën DS5 HYbrid4: Prve zvanične informacije

Najveći predstavnik serije DS, biće prvi model ove marke, koji će dobiti hibridni pogon HYbrid4. Parametri sistema, koji je debitovao u modelu Peugeotu 3008 HYbrid4, dobro su nam poznati: napred turbodizel 2.0 HDi, a pozadi elektromotor...

Citroeni ponovo predvodili maratonce

Citroeni ponovo predvodili maratonce

I ove godine kompanija Vitro Group i Citroen bili su zvanični prevoznik 24 Beogradskog maratona. Kao i mnogo puta do sada Beogradjani i njihovi gosti napunili su plato ispred crkve Svetog Marka, a ove godine broj učesnika popeo se na rekornih 30.000...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje