AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zašto je fabrički propisana potrošnja goriva nedostižna?

Zašto je fabrički propisana potrošnja goriva nedostižna?

Svi veoma dobro znamo koliko je teško postići potrošnju koju navodi proizvođač automobila. Možete pokušavati koliko želite, ali u realnim uslovima, brojke koje stoje u zvaničnoj specifikaciji, ponekad su nedostižne. Kao logično, nameće nam se pitanje - zašto se ovi podaci prikazuju, ako su nerealni?

Zašto je razlika između zvaničnih i realnih podataka o potrošnji gorvia tokliko velika? Najviše zato što se realni uslovi na putevima, razlikuju od onih koji vladaju u "laboratorijskom" test raju. Reč raj ovde treba shvatiti veoma ozbiljno. Oficijelna potrošnja beleži se za vreme specijalnih testova, koji se razlikuju od proizvođača do proizvođača, ali suština ostaje nepromenjena. Pre nego što počne test, automobil mora ispuniti niz uslova. Vozilo mora imati određeni broj pređenih kilometara, kako bi se stvorili idealni uslovi za motor. Neki izvori tvrde da se potrošnja automobila nakon 3.000 pređenih kilometara poboljšava za 8 %. Laboratorija gde se testovi realizuju, treba da kopira realne uslove, ali često to nije slučaj. Naprimer, testovi se realizuju na temperaturi od 20 do 30 C stepeni, a vozač veoma lako bira brzinu kretanja koju želi, ona može biti nepromenjena duži vremenski period. Kao što možemo videti, laboratorijski uslovi i simulacije se značajno razlikuju od realnih uslova.

Načini određivanja potrošnje u gradskim uslovima i van grada su drugačiji. Prilikom određivanja potrošnje u gradskom ciklusu, inženjeri koriste hladan motor, koji nekoliko sati nije startovan. Tu se odvija nekoliko procesa: ubrzanje, kočenje, konstantna brzina, usporavanje u neutralnom modu, kao što vozač to čini u gradskim uslovima. Prosečna brzina iznosi 19 km/h, a maksimalni brzina ograničena je na 50 km/h. Testna udaljenost je veoma mala: samo 4 do 5 kilometara.

Testiranje van grada je drugačije. Maksimalna brzina ograničena je na 120 km/h, a ovim brzinom automobil se kreće samo nekoliko sekundi. Prosečna brzina iznosi samo 63 km/h, a deonica testiranja meri samo 7 kilometara, što sigurno ne može biti "reprezentativan uzorak". Ovakav test traje oko 20 minuta, a vozači moraju biti veoma precizni i ne smeju prekoračiti brzinske limite. U suprotnom, test se restartuje. Razlike u potrošnji mogu biti uzrok činjenice da je ubrzanje automobila uvek isto, bilo da govorimo o modelu Lamborghini Avendator, ili o Tata Nano. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje oko 50 sekundi.

Američka kompanija EPA predstavila je novi koncept merenja ubrzanja i potrošnje. Ubrzanja su strogo kontrolisana, maksimalna brzina ograničena je na 130 km/h, a na udaljenosti od 13 km, prosečna brzina iznosi 77 km/h. Cela trasa podrazumeva 4 zaustavljanja, a automobili nemaju aktivne druge funkcije, kao što je klimatizacija. Merenje potrošnje vrši se pri temperaturi vazduha oko 35 C stepeni, a klima uređaj je isključen. Prosečna brzina ustanovljena je na 35 km/h.

Ovakvi uslovi postoje i u realnom svetu. Ali, retko se događa da su oni isti kao oni propisani u laboratoriji. Neki proizvođači potrošnju mere samo u laboratoriji, simulirajući vožnju u idealnim uslovima za motor. Zato se zvanične brojke znatno razlikuju od realnih. Većina automobila, svoju test potrošnju premaše za 25 %, a neki modeli troše dvostruko više od količine koju propisuje fabrika. U toj situaciji, vozač ne može uraditi ništa. Postoji mnogo saveta za uštedu goriva, a najbolje je "simulirati" uslove u laboratoriji. To podrazumeva vožnju u idelanim vremenskim uslovima, sa praznim stomakom (zbog težine), praznim prtljažnim prostorom, praznim rezervoarom i sa blagim ubrzanjima, koji traju minutima.

Goran Sarić - Automagazin portal

Volkswagen Privredna vozila imaju uspešan početak godine

Volkswagen Privredna vozila imaju uspešan početak godine

Volkswagen Privredna vozila su postigla izuzetne rezultate u pogledu prodaje od Januara do Marta 2011. U prvom kvartalu aktuelne fiskalne godine, vodeći proizvođač automobila u Evropi je isporučio 121,200 lakših privrednih vozila širom sveta svih modela iz ponude...

Geely Gleagle GS-CC: kupe-kabrio na kineski način

Geely Gleagle GS-CC: kupe-kabrio na kineski način

Kineski vlasnik Volvoa, kompanija Geely, na Shanghai Auto 2011 predstavila je koncept GS-SC, kupe-kabriolet postavljen na bazu sportskog modela Gleagle GS. Iako su reakcije publike pozitivne, još uvek nije poznato da li će ovaj model krenuti u serijsku proizvodnju...

Jeep Grand Cherokee SRT8: najsnažniji Jeep svih vremena

Jeep Grand Cherokee SRT8: najsnažniji Jeep svih vremena

Fiat dobro zna, da Fiat 500 nije pravi "Amerikanac", pa je u New Yorku predstavio najsnažniji i najbrži džip svih vremena. Jeep Grand Cherokee SRT8 pod haubom ima osmocilindrični HEMI motor zapremine 6,4 litra, koji razvija 472 konjske snage i maksimalni obrtni moment od 630 Nm...

 Citroeni C3 i C4 – odlična ponuda službenih vozila

Citroeni C3 i C4 – odlična ponuda službenih vozila

Kompanija Vitro Group, zvanični uvoznik i distributer Citroen vozila na teritoriji Srbije i Crne Gore obradovaće za vreme praznika sve one koji se spremaju da obnove svoj vozni park. U ponudi se od danas nalaze malo korišćeni službeni automobili, prvenstveno predhodni modeli Citroena C3 i C4...

Porsche Cayenne 2011: snažniji i štedljiviji dizel

Porsche Cayenne 2011: snažniji i štedljiviji dizel

Porsche predstavlja Cayenne za novu modelsku godinu. Unapređenja se najviše odnose na promene parametara trolitarskog turbodizel motora, koji pokreće model Cayenne Diesel. Nova verzija motora razvija 180 kW, umesto dosadašnjih 176 kW, a prosečna potrošnja smanjena je za 0,2 l/100 na 7,2 l/100 km...

Subaru XV Concept predstavljen u Shangaiju

Subaru XV Concept predstavljen u Shangaiju

U New Yorku je otkrivena nova Impreza sedan, ali van konzervativne Amerike, popularnije su drugačije karoserijske verzije. Na sajmu automobila u Shangaiju, svetsku premijeru ima Subaru XV Concept, koji nam najavljuje izgled nove generacije Impreze sa karoserijom tipa hatchback...

Miss Tuning 2011 - finalistkinje

Miss Tuning 2011 - finalistkinje

Organizatori ovogodišnjeg izdanja takmičenja u ženskoj lepoti, Miss Tuning, objavilo je imena finalistkinja, koje će dobiti šansu da se bore za ovu prestižnu titulu u blizini Bodenskog jezera u Nemačkoj...

AMG Experience 2025
Slika nedelje