Porsche Cayenne 2011: snažniji i štedljiviji dizel

Porsche predstavlja Cayenne za novu modelsku godinu. Unapređenja se najviše odnose na promene parametara trolitarskog turbodizel motora, koji pokreće model Cayenne Diesel. Nova verzija motora razvija 180 kW, umesto dosadašnjih 176 kW, a prosečna potrošnja smanjena je za 0,2 l/100 na 7,2 l/100 km...
Veća snaga motora u modelu Cayenne uticala je i na performanse: maksimalna brzina porasla je na 220 km/h (+2 km/h), a ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje 7,6 s (-0,2 s). Povećanje snage motora rezultat je kompleksne modernizacije. Novi materijali su smanjili masu pokretnih delova u motoru, i smanjili unutrašnje gubitke. Porsche ističe da je instaliran i novi turbopunjač, a pritisak Common-Rail sistema povećan je za 200 Bara, na 2.000 Bara. Novi turbopunjač ima varijabilnu geometriju "lopatica" i novo ležište. Pozitivna promena je smanjenje mase za 20 kilograma.

Tehničke promene je pretrpeo i Cayenne S Hybrid. Unapređen je centralni elektronski sistem, pa hibrid sada može koristiti čist električni pogon i prilikom hladnog starta. Dakle, nije potrebno čekati da hibridni sistem postigne odgovarajuću temperaturu.

Cayenne Turbo dobio je power kit iz programa Porsche Exclusive. Koncept, koji je Porsche koristio kod modela Panamera Turbo, ponavlja se i kod SUV modela. Titanijumsko-aluminijumski turbopunjači i promene na centralnoj elektronskoj jedinici motora (ECU) uticale su na povećanje snage za 40 konjskih snaga, na 540 KS, i obrtnog momenta za 50 Nm, na 740 Nm. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h skraćeno je za jednu "desetinku", i traje samo 4,6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 281 km/h. Porsche Exclusive nidi i Bi-xenon farove i zadnja LED svetla, novu kvalitetnu kožu i novi dekor Yachting Mahagony.
Automagazin.rs