10 važnih saveta za motocikliste

Napokon je stiglo lepo vreme, i to je prilika da se iz garaža, dvorišta i ispod cirada, izguraju omiljeni dvotočkaši, skuteri, mopedi, motocikli, kvadovi sa četiri točka, a naravno i bicikli. Nažalost, u Srbiji je kultura u saobraćaju na veoma niskom nivou...
U ovom prvom periodu, nažalost, biće i puno udesa u kojima će učestvovati baš oni nezaštićeni – vozači skutera, motociklisti i biciklisti.
Podsećamo na deset zlatnih saveta, za sve koji će se ovih dana uključiti u saobraćaj, na dva točka.
1. BRZINA – prevelika brzina je uzrok velikog broja saobraćajnih nesreća. Pad sa skutera i pri brzini od samo 50 km. na sat, može biti tragičan, a da i ne govorimo o jurnjavi preko 100 na sat, koja može imati smisla jedino na profesionalnim motodromima, uz odgovarajuće iskustvo i opremu. Zato, kakao stari kažu, prilagodite vožnju uslovima saobraćaja.
2. KACIGA – kao što iz kuće izlazite u cipelama, kao što po kiši koristite kišobran, tako i kada sednete na motocikl, koristite kacigu, i vi i vaš eventualni suvozač. Naravno, kaciga bi trebalo biti prava i atestirana, a ne neki biciklistički šlem, ili šlem za građevinske rednike.
3. SIRENA - zvučni signal je vrlo bitan deo skutera i motocikla, kao i zvonce na biciklu. Prilikom obilaska vozila, prilikom nailaska na neopreznog pešaka, koristite što više sirenu, kako bi ostalima skrenuli pažnju na vaše prisustvo.
4. KOČNICA - provererite kod majstora kakve su vam i prednje i zadnje kočnice, i da li ih treba promeniti. Takođe vodite računa kako kočite, jer naglo kočenje može dovesti do pada.
5. PNEUMATICI - treba prekontrolisati pneumatike na vašem prevozu. Setite se kada su proizvedeni, pogledajte da li su izlizani i kako su napumpani. Pritisak u pneumaticama mora se redovno kontrolisati.
6. PODLOGA – Za sve učesnike u saobraćaju, za vozače na dva točka, vrlo je bitno sagledavanje podloge po kojoj se vozi. Nažalost, i Beograd i mnogi drugi gradovi,prepun je rupa koje mogu biti izuzetno opasne i dovesti do padova. Takođe se čuvajte "plastičnih" oznaka na kolovozu, oznaka pešačkog prelaza i svih ofarbanih delova na putu, jer su plastificirani i klizavi. Pažnju obratite na klizav kolovoz, na pesak i šljunak, a takođe i na tramvajske šine.
7. RETROVIZORI – OGLEDALA – Verovatno ste i sami svesni da je opasno voziti bez retrovizora. Naviknite sebe da povremeno pogledate u retrovizor, da vidite da li vam se približava neko vozilo koje će vas obići.
8. OPREMA - Svaki dobar motociklista koristi rukavice, jaknu , naočare, čizme, a takođe i zaštitu za leđa i donji deo kičme. Opreme sada ima svuda, a izbor je vrlo dobar.
9. SUVOZAČ - Ako imate saputnika, suvozača, naučite ga da se ne pomera na sedištu u toku vožnje, prilagodite brzinu u uslovima opterećenog motocikla, i naravno obezbedite i za suvozača kacigu.
10. ŽMIGAVAC (pokazivač smera) - Na kraju, da vas podsetimo na korišćenje žmigavaca. Valjalo bi da ih uključujete blagovremeno, i da u isto vreme koristite i vaše retrovizore.
Ako baš volite brzu vožnju, onda se prijavite u neki od mnogih moto klubova, i postanite sportski vozač. To možete učiniti u klubu Gabora Saghmeistera u Subotici, kod Kula Perišića u Aranđelovcu, kod Šona Petrovića u Kragujevcu, ili u moto klasik klubu Dragana Dragoja u Beogradu, a možete i kod Bože Mihajlovića u Obrenovcu.
Želimo Vam srećan i bezbedan put. Uživajte u vožnji.
Izvor: www.mojsvetbrzine.rs