Subaru BRZ: Novi kupe zvanično

Serijski izgled modela Toyota GT 86 upoznali smo proteklih dana. Njegov dvojnik sa logom marke Subaru, nije hteo puno da čeka. Kao što možemo videti na prvim fotografijama, razlike su samo u detaljima, kao što je drugačiji prednji branik...

Subaru BRZ ima masku hladnjaka sa lamelama, za razliku od GT 86 koji ima saćastu masku hladnjaka. Iznad svetala za maglu, nalazi se nekoliko LED dioda. Otvori u gornjem delu blatbrana su hromirani, a zadnje svetlosne grupe su iste, ali je grafika drugačija.
Ispod poklopca motora se nalazi isti atmosferski boxer motor uapremine 2.0 litra, sa sistemom ubrizgavanja goriva D-4S. Kao što je ranije najavljeno, agregat razvija maksimalnu snagu od 200 KS pri 7.000 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 205 Nm pri 6.600 o/min. Agregat je rezultat zajedničkog razvoja kompanija Subaru i Toyota i ima tzv. kvadratnu konstrukciju, jer je prečnik klipa isti kao i hod klipa i iznosi 86 mm. Subaru je u razvoju učestvovao sa svojom konstrukcijom boxer motora, a Toyota je razvila tehnologiju ubrizgavanja D-4S (kombinacija direktnog ubrizgavanja goriva i indirektnog sistema ubrizgavanja).

Rezultat ovakvog rešenja je veća snaga i obrtni moment, bez negativnih uticaja na potrošnju goriva ili emisiju. Motor se može pohvaliti sistemom sa dve brizgaljke goriva po jednom cilindru, D-4S (Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version), koji je razvila Toyota. Ovaj sistem smo prvi put mogli videti u automobilu Lexus, konkretno u modelu GS 450. Instalacija jedne brizgaljke u komoru za sagorevanje, a druge u usisni kanal, spaja prednosti direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i klasičnog dovoda preko usisnog kanala.
Motor se može kombinovati sa šestostepenim manuelnim, ili automatskim menjačm sa istim brojem stepeni prenosa. Toyota ističe, da manuelni menjač obezbeđuje veoma brzu promenu stepena prenosa, a hodovi su sportski kratki. Automatski menjač budi sportski mod vožnje, u kojem vozač sam može menjati stepene prenosa, preko polugica ispod volana.

Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.570 mm, a dimenzije automobila su 4240 x 1775 x 1300 mm. Glavni materijal u izradi automobila je čelik visoke otpornosti, a "hauba" je izrađena od aluminijuma. Ono što je specifično za sve automobile marke Subaru, jeste veoma nisko težište. Osnovna masa automobila iznosi 1.220 kilograma, a felne su prečnika 17 inča, sa pneumaticima dimenzija 215/45 R17. Kao i Toyota GT 86, Subaru BRZ ima koncepciju enterijera 2+2. Serijska verzija ovog atraktivnog automobila, biće predstavljena na Tokio Motor Show, koji se održava od 30. novembra do 11. decembra.
Automagazin.rs