Volkswagen Cross Coupe - Prve fotografije i informacije

Prvi novinarski dan na Tokyo Motor Show 2011, doneo nam je veliko iznenađenje iz Evrope. Kompanija Volkswagen u Tokiju predstavlja koncept nove generacije atraktivnog SUV modela. Zanimljivo je da je nemački proizvođač do najmanjeg detalja predstavio i novu tehniku...

Od pravih off-road modela, kupci se udaljavaju ka manjim i štedljivijim modelima, koje možemo definisati kao crossover model. Upravo tamo pripada koncept model Volkswagen Cross Coupe. Duži od Golfa, manji od Tiguana, novi model će biti treći SUV model od Volkswagena, ili će biti naslednik modela Tiguan.
Automobil ima spoljne dimenzije 4.345 x 1.868 x 1.523 mm i veliko međuosovinsko rastojanje od 2.630 mm. Poslednjih godina, u modi su sportski orjentisani SUV modeli, a ovu strategiju nastavlja i model Cross Coupe, što potvrđuju i kratki prevesi karoserije (855 mm napred i 860 mm pozadi). Felne su prečnika 20 inča, a pneumatici su dimenzija 265/45 R20.

Nova studija je važna, zato što je to prvi model postavljen na tzv. modularnu strukturu (Modularen Querbaukasten - MQB, o čemu smo pisali OVDE), koju će koristiti većina serijskih modela. Volkswagen Cross Coupe je opremljen hibridnim pogonom, a baterije je moguće puniti i preko elektro utičnice. U pitanju je automobil sa pogonom na sve točkove, sa velikom mogićnošću raspodele obrtnog momenta. Prednje točkove pogoni benzinski motor TSI (110 kW, 210 Nm) i elektromotor (40 kW, 180 Nm). Oba agregata su uparena sa sedmostepenim DSG menjačem, a zadnje točkove pogoni drugi elektromotor snage 85 kW i maksimalni obrtni moment od 270 Nm.

Na poziciju sistema prenosa momenta na zadnje točkove (kardana), smeštene su baterije ukupnog kapaciteta 9,8 kWh). Volkswagen ističe da je automobil sposoban na čistu električnu energiju pređe 45 kilometara, a kombinovana potrošnja iznosi 2,7 l/100 km. Zapremina rezervoara iznosi 55 litara, što je dovoljno za autonomiju od 855 kilometara. Volkswagen Cross Coupe ima masu od 1.748 kilograma, a 58 % od te mase odlazi na prednjui, a 42 % na zadnju osovinu. Automobil iz mesta do 100 km/h ubrzava za 7 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 201 km/h.

Automobil kompaktnih dimenzija ima kabinu koja nudi prostor za četiri putnika. Svaki od njih ima svoje sedište. Prtljažni prostor ima zapreminu od 380 litara, a sklapanjem sedišta se povećava na 1.230 litara. Vozač dobija informacije sa velikog displeja na centralnoj konzoli. Komande između sedišta služe da vozač izabere režim vožnje („Sport“, „City“, „Offroad“), a na istom mestu su komande za ventilaciju i klimatizaciju. Između ovih komandi se nalazi električna ručna kočnica.

Automobil izgleda veoma realno, što znači da ga uskoro možemo očekivati u serijskoj proizvodnji. |