Električni VW Golf blue-e-motion na ulicama Wolfsburga

Kompanija Volkswagen u Wolfsburgu je započela test program korišćenja elektromobila Golf blue-e-motion u realnom saobraćaju. Grdski zvaničnici su preuzeli prvih 10 primeraka električnog Golfa, a do kraja godine, na ulicama Wolsburga biće ih 28. Početak prodaje, očekuje se krajem 2013. godine...
Jedan primerak električnog Golfa biće korišćen u propagandnoj akciji u mestu Autostadt. Prototip pogoni elektromotor snage 85 kW (115 KS), koji se energijom napaja iz litijum-jonskih bterija kapaciteta 26,5 kW. Maksimalni obrtni moment iznosi 270 Nm, koji je praktično dostupan od 0 o/min. Sa jednim punjenjem baterija, automobil može preći 150 kilometara.

Maksimalna brzina električnog Golfa iznosi 140 km/h, ali s obzirom na ograničen radijus kretanja, proizvođač ističe da je korišćenje ovog automobila najoptimalnije u gradskim uslovima eksploatacije. Snaga se šalje na prednje točkove, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje svega 11,8 sekundi. Baterije su smeštene u delu prtljažnog prostora, čime je njegova zapremina smanjena na 237 litara, a drugi deo baterija se nalazi ispod zadnjih sedišta i između prednjih sedišta, u centralnom "tunelu".

Pogonska jedinica je veoma kompaktna: motor, jednostepeni menjač EQ210 i diferencijal, čine jednu celinu. Električni Golf teži samo 205 kg više od verzije BlueMotion TDI sa DSG menjačem: 1.545 kg. Dimenzije pneumatika su 205/55 R16. Sledeće godine, Volkswagen će proizvesti seriju od 500 primeraka, koji će biti deo test programa u realnom saobraćaju.

Podsetimo, Volkswagen će u naredne tri godine predstaviti celu porodicu elektromobila blue e-motion. Najpre će biti predstavljen mali VW Up, zatim Golf, ali i model Jetta. Nemačka vlada predstavila je plan prema kojem će do 2020. godine na ulicama Nemačke biti preko milion automobila na električni pogon. Zato ne čudi što je na oficijelnoj prezentaciji nove VW tehnologije u Berlinu, pored mnogobrojnih političara, prisustvovala i nemačka kancelarka Angela Merkel.

VW Golf Blue-e-motion skoro da se neće razlikovati od svog konvencionalnog modela, na čijoj bazi će i biti razvijen. Najveće promene videće se u enterijeru, gde će vozač na raspolaganju imati mnogobrojne informacije o stanju baterije i ostalim sistemima u vozilu. Vozač će na raspolaganju imati tri režima rada Normal, Comfort+ i Range+. Prvi mod namenjen je za dinamičnu vožnju, a Range+ ograničava snagu elektromotora na 50 kW i akcenat stavlja na autonomiju.

Automagazin.rs