Lada predstavila strategiju rasta do 2020. godine

Sedam novih modela i više nego dvostruko veća prodaja. Tako je Lada predstavila svoje planove do 2020. godine. Nakon stagnacije u devedesetim godinama, poslednja decenija zabeležila je boom ruskog tržišta novih automobila, najvažnijeg za AvtoVAZ...
U periodu od 2003. do 2008. godine, broj prodatih vozila u Rusiji, porastao je sa 1,1 na 2,8 miliona, a ekonomska kriza donela je pad prodaje za 50 %. Ali, situacija se menja. Prema procenama kompanije AvtoVAZ, tržište u Rusiji će se vratiti na brojku od 2,8 miliona prodatih primeraka već 2013. godine, a do 2020. godine, potencijal tržišta bi mogao iznositi čak 3,6 miliona vozila godišnje.
AvtoVAZ planira da poveća prodaju sa sadašnjih pola miliona prodatih vozila, na 1,02 miliona vozila 2017. godine. Kako će to postići marka Lada? U planu je proširenje ponude modela i generacijske smene aktuelnih modela. Prvi novi model je ovogodišnji novitet Lada Granta (interna oznaka Low Cost). U prvoj fazi, od 2012. godine, naslediće model Classic (tip 2107), a po dolasku verzija hatchback i karavan, preuzeće i poziciju modela Kalina.
2014. godine će prestati proizvodnja modela Lada Samara, a Granta bi već u tom periodu, mogla sotići 300 hiljada prodatih primeraka godišnje, što je nivo koji će održavati do kraja ove decenije. Od 2015. godine, počeće prodaja nove generacije modela 4x4, odnosno u nas dobro poznate Nive. Novi Lada off-road model imaće potpuno novu konstrukciju. Uporedo sa novim 4x4 modelom, na tržište će biti uvedeni, još uvek nedovoljno definisani modeli Crossover C i BM hatch. Za 2016. godinu, Lada planira novu generaciju sedana i karavana niže srednje klase Priora. U isto vreme, pojaviće se sedan C-Class - predstavnik Lade u srednjoj klasi i manji SUV B-Cross.
Automagazin.rs