Bezbednija vožnja sa pravim pneumatikom u toplijim mesecima

Zimsko vreme, donosi nam najrazličitije zahtevne uslove na putu, od leda i snega do rizika od akvaplaninga zbog neprestane kiše, mada istraživanja pokazuju da se više saobraćajnih nesreća događa leti, između ostalog i zato što tada vozači obraćaju manje pažnje na bezbednost u putničkom saobraćaju...
Svojom sigurnosnom turnejom i povratkom cepelina u Evropu Goodyear namerava da podstiče sigurnu vožnju tokom celog leta. Svestan je, naime, da se većina saobraćajnih nesreća događa u toplim letnjim mesecima i da je tada potrebno intenzivnije obaveštavanje o sigurnosti na putu.
Provalija između znanja i rezultata – ‘provalija u prianjanju’
Svake godine na hiljade vozača širom Evrope izlaže se dugom, često napornom putu, a da pri tom svoje vozilo nisu pripremili na odgovarajući način ili se ne odmaraju dovoljno tokom vožnje. Ali, istraživanja su pokazala da su dva ključna uzročnika saobraćajnih nesreća u letnje vreme upravo loše održavana vozila i umorni vozači.

U odgovarajuće održavanje vozila spada takođe i redovno održavanje pneumatika. Rezultati nedavnog istraživanja kompanije Goodyear Dunlop o tome koliko su vozači obavešteni o bezbednosti u putničkom saobraćaju, kakva su njihova ubeđenja i kako se ponašaju na putu, pokazala su da mnogi vozači inače razumeju da su pneumatici važni, mada istovremeno ne vode brigu da oni budu u dobrom stanju. »Ako vozač ne održava svoje vozilo i pneumatike, izlaže riziku i sebe i ostale učesnike u saobraćaju,« kaže Hugh Despres, direktor za robnu marku Goodyear za Evropu, Bliski Istok i Afriku. »Sa pravim pneumatikom možemo jako mnogo da utičemo na bezbednost u putničkom saobraćaju.«

Despres objašnjava: »Pneumatik, kao što je na primer novi Eagle F1 Asymmetric 2, može da skrati put zaustavljanja za 3 metra – što su pokazala testiranja kompanije za testiranje i izdavanje certifikata TÜV SÜD Automotive.« Podaci TÜV SÜD Automotive pokazuju da se pneumatici visokog kvaliteta po svom putu zaustavljanja znatno razlikuju od jeftinijih azijskih pneumatika niskog kvaliteta. Testiranja TÜV SÜD Automotive pokazala su da se korišćenjem pneumatika niskog kvaliteta put zaustavljanja na mokrom kolovozu produžava za 21,7 metara. Kad se automobil sa pneumaticima visokog kvaliteta već zaustavio, automobil sa pneumaticima niskog kvaliteta još uvek vozi brzinom 47,4 km/h.

»Naša istraživanja pokazuju da 82% vozača inače zna da su adekvatno održavani pneumatici važni za bezbednost u putničkom saobraćaju, iako 44% njih ne zna kako se proverava pritisak u pneumaticima, a čak 37% je priznalo da na istrošenim pneumaticima voze kao i obično,« dodaje Despres. »Ovaj očigledan raskorak između ponašanja i pravilnog postupanja je zabrinjavajuć.«

»Goodyear veruje da odgovornost u putničkom saobraćaju delimo svi. Vlasti moraju da vode brigu o adekvatnom održavanju puteva, proizvođači pneumatika da i dalje pomeraju granice svojih tehnologija i poboljšavaju bezbednost svojih proizvoda, a vozači da održavaju svoje vozilo i pneumatike, i stil vožnje prilagode prilikama i vremenskim uslovima. Ukoliko budemo radili zajedno, doprinećemo da putevi budu bezbedniji za sve,« objašnjava Despres.
Goodyear