Euro NCAP 2011: Peugeot 508 – Pet zvezdica

Peugeot 508 podvrgnut je testiranju bezbednosti Euro NCAP. Rezultati testova bezbednosti putnika su na očekivano visokom nivou, ali nam novi Peugeot 508 automobil još jednom pokazuje, da na polju zaštite pešaka mora još puno toga da se uradi. Test automobil bio je sedan sa 4 vrata, opremljen turbodizel motorom zapremine 1,6 litra i Active paketom opreme, čija masa iznosi 1.405 kilograma.
Bezbednosna oprema podrazumeva čeone vazdušne jastuke, ESP sistem, limitator brzine i podsetnik za vezivanje bezbednosnih pojaseva napred i pozadi. Za zaštitu dece uzrasta do 18 meseci, korišćena su sedišta instalirana u smeru suprotnom od smera vožnje (Britax Römer Babysafe+), a za zaštitu dece uzrasta do 3 godine, instalirana su sedišta Britax Römer Duo +, orjentisana u smeru vožnje (pomoću ISOFIX i Top Tether).

Zaštita putnika
Prostor za putnike, prilikom čeonog sudara, ostao je stabilan. Zaštita kolena i butina vozača i suvozača, od strane Euro NCAP-a, ocenjena je kao dobra. Peuogeot nudi isti nivo zsštite, bez obzira na poziciju sedenja putnika. Zaštita grudnog koša, u bočnom sudaru je dovoljna, a ostali delovi tela imaju dobru zaštitu. Prilikom udarca u stub, zaštita grudnog koša je ocenjena kao granična, a sedište i nasloni za glavu pružaju dobru zaštitu, prilikom udarca otpozadi.

Zaštita dece u automobilu
Peugeot 508 osvojio je maksimalan broj bodova za zaštitu dece uzrasta do 3 godine. Vazdušni jastuk suvozača, prilikom instalacije dečijeg sedišta, moguće je isključiti, prekidač je jasno vidljiv, a vozač ima jasno istaknute informacije o statusu vazdušnog jastuka. Oznake jasno upozoravaju i na nužnost isključivanja vazdušnog jastuka, prilikom instaliranja dečijeg sedišta.

Zaštita pešaka
Branik pruža dobru zaštitu za noge pešaka, kao i za većinu oblasti tela. Međutim, prednji deo poklopca motora, pruža nisku ili graničnu zaštitu pešaka. Većina obasti, gde može udariti glava deteta, pruža dobru zaštitu, ali je bezbednost za glavu odraslog pešaka ocenjena kao niska.

Sistemi asistencije
Bezbednosna oprema podrazumeva čeone vazdušne jastuke, ESP sistem, limitator brzine i podsetnik za vezivanje bezbednosnih pojaseva napred i pozadi. Limitator brzine je u nekoliko evropskih zemalja izborna oprema, a u većini zemalja je standardna. Euro NCAP zahteva da to bude standardna oprema, i zato je Peugeot 508 dobio 95 % bodova.

Ukupan rezultat - maksimalnih 5 zvezdica
U oblasti zaštite vozača i putnika, Peugeot 508 je zabeležio odlične rezultate, ali na polju zaštite pešaka, mora još puno toga da se uradi, kao i u slučaju većine najnovijih modela.
Automagazin.rs