Euro NCAP 2011: Citroën DS4 – Pet zvezdica

Na Euro NCAP testiranjima, Citroën DS4 zabeležio je izvrsne rezultate u svim kategorijama. Maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost, osvojio je Citroën DS4 VTi 1.6, mase 1.205 kilograma, sa volanom na levoj strani...
Testirani automobil, imao je standardnu bezbednosnu opremu, kao što je ESP sistem, limitator brzine i podsetnik za bezbednosne pojaseve na prednjim i zadnjim sedištima. Za zaštitu dece, montirana su sedišta za decu uzrasta do 18 meseci, koja se montiraju u smeru suprotnom od smera vožnje (pomoću ISOFIX i Top Tether). To su modeli sedišta Fair Bimbofix G 0/1S i Römer Duo plus sedište za decu uzrasta do 3 godine, orjentisano u smeru vožnje.

Zaštita odraslih putnika
Prostor putnika, prilikom čeonog udara, ostao je stabilan. Podaci iz figura vozača i suvozača, pokazuju dobru zaštitu kolena i nogu vozača i suvozača. Takođe, Euro NCAP je istakao da Citroën obezbeđuje isti nivo zaštite putnika, bez obzira na poziciju sedenja i podešenost sedišta i volana. Citroën DS4 je osvojio maksimalan broj bodova i prilikom bočnog udarca. Prilikom bočnog udarca u stub, DS4 obezbeđuje dobru zaštitu grudnog koša i stomaka, a kao dobra je ocenjena i zaštita glave.

Zaštita dece u automobilu
Bezbednost deteta uzrasta 3 godine, u modelu DS4 ocenjena je maksimalnim brojem bodova. Vazdušni jastuk suvozača, prilikom montiranja sedišta za decu, može se isključiti. Prekidač je jasno istaknut, kao i informacije o statusu vazdušnog jastuka koje vozač dobija. Oznake jasno upozoravaju i na nužnost iskljućivanja vazdušnog jastuka, prilikom montiranja sedišta za decu.

Zaštita pešaka
Ovo je oblast bezbednosti, u kojoj Citroën DS4 ima najviše prostora za napredak. Branik obezbeđuje nogama pešaka dobru zaštitu, ali spoljne linije poklopca motora pružaju srednju ili malu zaštitu pešaka. Ono što teši, jeste da većina oblasti, gde može udariti glava deteta, obezbeđuje dobru zaštitu. Međutim, stepen zaštite za glavu odraslih pešaka, ocenjen je kao slab, u većini testiranih oblasti. Zaštita karličnog dela pešaka, ocenjena je kao srednja ili loša.

Ukupan rezultat - pet zvezica
Važan detalj u Euro NCAP testiranju je i činjenica da je DS4 standardno opremljen sistemima kao što je ESP, podsetnik za bezbednosne pojaseve na prednjim i zadnjim sedištima i limitator brzine. Citroën DS4 postigao je odlične rezultate u oblasti zaštite vozača i putnika. Najriskantnija kategorija je zaštita pešaka.
VIDEO:
Automagazin.rs