Audi A1 Clubsport quattro Concept - Hoćemo Audi S1!

Audi na izložbi Wörtherseetour 2011, predstavlja ukupno 18 automobila. Dominantnu poziciju na štandu kompanije iz Ingolstadta, imaće Audi A1 Clubsport quattro, koncept "nabildovane" verzije najmanje modela marke Audi. Audi A1 Clubsport quattro pogoni petocilindarski turbo motor sa sistemom direktnog ubrizgavanja goriva, 2.5 TFSI...
Motor je poznat iz modela TT RS i RS3 Sportback. Oba serijska modela raspolažu snagom od 340 KS, a Audi A1 Clubsport quattro razvija čak 503 konjske snage (370 kW)! Maksimalni obrtni moment motora iznosi "medveđih" 660 Nm, a dostupan je u rasponu obrtaja od 2.500 do 5.300 o/min. U modelima RS3 Sportback i TT RS, maksimalni obrtni moment motora iznosi 450 Nm.

"Nabildovani" A1 iz mesta do "stotke" stiže za samo 3,7 sekundi, a do 200 km/h potrebno mu je samo 10,9 sekundi. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Audi sa ponosom ističe podatak da među-ubrzanje od 80 do 120 km/h, traje svega 2,4 sekunde. Audi A1 Clubsport quattro koristi šestostepeni manuelni menjač i sistem pogona na sve točkove quattro, iz modela TT RS. Masa koncepta iznosi 1.390 kilograma.

U cilju povećanja snage motora, Audi je modifikovao turbopunjač, međuhladnjak i izduvni sistem. Konstruktori posebno ističu izduvni sistem, koji je izveden ispred zadnjeg točka, po uzoru na takmičarski A4, pripremljen za prestižni DTM šampionat. Mat belu boju karoserije, prati krov sa karbonski ojačanom plastikom (CFRP), a stubovi su, takođe, izvedeni u crnoj boji. Četiri kruga na masci hladnjaka, izrađeni su od aluminijuma, a u branicima su veći otvori za usis vazduha, sa karbonskim lamelama. Masku single-frame čini jedna celina. Minijaturni bočni spoljni retrovizori, podsećaju na one koje smo videli na superportskom modelu R8.

Pneumatici dimenzija 255/30 montirani su na felne prečnika 19 inča, izrađene od lake legure, a ispod njih se kriju karbon-keramički kočioni diskovi, sa šestoklipnim klještima. Automobil sa novim branicima i blatobranima je za 60 mm širi od baznog modela. Zadnjim delom dominira difuzor za vazduh i dvodelni krovni spojler, a zadnje svetlosne grupe su blago zatamnjene.

Iz enterijera su uklonjena zadnja sedišta, a u podu prtljažnog prostora je smeštena lagana baterija. Prednja sedišta nas svojim dizajnom podećaju na ona koja smo mogli videti na modelu R8 GT. Instrument tabla je tamna, a poseduje mnogobrojne detalje izrađene od CFRP i aluminijuma. Iz centralne konzole je "izbačen" radio, koji su zamenili kružni pokazivači za napon baterije, pritisak turbine i temperaturu ulja.

Audi još uvek ne govori o serijskoj proizvodnji A1 Clubsport quattro, ili nečeg sličnog, ali najavljuje da bi se neki dizajnerski detalji, mogli pojaviti kao dodatna oprema na modelu Audi A1. Ovogodišnje izdanje izložbe tjuning vozila Wörtherseetour 2011, održava se u austrijskom gradu Reifnitz, na obali jezera Wörthersee, od 1. do 4. juna. Pored modela A1 Clubsport quattro, Audi ovde izlaže i modele Q3, aktuelni A6 i RS 3 Sportback.
Test modela Audi A1, možete pogledati klikom na LINK.
Automagazin.rs