Audi R8 GT Spyder: kilogrami dole, snaga gore

U Ingolstadtu su odlučili da u potpunosti iskoriste potencijal svog prvog supersportskog modela. Prošle godine, svetlost dana je ugledala lagana i supersnažna verzija R8 GT, a sada nam Audi servira mlađi "sestrinski" model sa platnenim krovom, koji spaja karakteristike otvorene karoserije R8 Spyder i prednosti modela R8 GT...
Najveća pažnja, kao i kod kupea, posvećena je smanjenju mase. Kod kupe verzije, inženjerima je pošlo za rukom da "uštede" celih 100 kilograma. Kod R8 GT Spyder, masa automobila u odnosu na R8 Spyder 5.2 FSI quattro, smanjena je za 85 kilograma, na 1.640 kilograma.

Kao i kod kupea, na Spyder verziji karoserije su plastični delovi zamenjeni plastikom ojačanom karbonskim vlaknima (CFPR). Konkretno, od ovog materijala su izrađeni veliki bočni paneli i zadnji delovi karoserije, zadnji branik i zadnji spojler. Samo pomenute komponente, obezbedile su uštedu od 5,5 kilograma. Sportska sedišta su izrađena od plastike ojačane staklenim vlaknima, što je masu smanjilo za dodatnih 31,5 kilograma. Ušteda na kočionom sistemu iznosi 5 kilograma, a dodatne kilograme, Audi je pronašao i na sistemu oslanjanja.

Vizuelno se R8 GT Spyder od svog manje snažnog modela, razlikuje po velikom spojleru, po kontrastu titanijumsko sive boje na prednjem i zadnjem delu, difuzoru za vazduh, zaobljenim završecima izduvnog sistema, zatamnjenima zadnjim svetlosnim grupama i specijalno dizajniranim felnama. Uz doplatu, klijent može dobiti i ram prednjeg stakla, sa izgledom plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFPR). Platneni krov Audija R8 GT Spyder ostao je veran luksuzu, i otvara se elektrohidrauličnim putem. Otvaranje krova traje samo 19 sekundi, a krovom je moguće manipulisati pri brzinama do 50 km/h.

Kao i kupe, R8 GT Spyder pokreće 10-cilindrični motor zapremine 5,2 litra, koji razvija 560 KS, a uparen je sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem. Standard za R8 GT Spyder je šestostepeni R-Tronic menjač, sa dva Automatska režima, koje dopunjuje mogućnost manuelne promene stepena prenosa sa komandama na volanu. Automobil je opremljen pogonom na sve točkove i samoblokirajućim diferencijalom na zadnjoj osovini. Veći procenat obrtnog momenta, šalje se na zadnje točkove, a prednji točkovi dobijaju snagu prema potrebi.

Audi R8 GT Spyder ima 10 mm niže oslanjanje od standardnog modela, a stoji na 19-inčnim felnama i pneumaticima dimenzija 295/30 napred i 295/30 pozadi. Kočioni sistem je karbon-keramički, a ESP sistem je moguće prebaciti u sportski režim, ili ga potpuno isključiti. Ubrzanje iz mesta do "stotke" traje 3,8 sekundi, i postiže maksimalnu brzinu od 317 km/h. Enterijer je obogaćen Alcantarom, a klijent po želji može dobiti i Nappa kožu.

Osnovna oprema za model R8 GT Spyder podrazumeva i LED svetla napred i pozadi, automatsku klimatizaciju, navigaciju, alarm i informativni sistem za vozača, koji može izmeriti i vreme vožnje po krugu. I za "nabildovani" Spyder, uz doplatu se može dobiti i audio sistem Bang & Olufsen, ili Bluetooth sistem. Proizvodnja će biti ograničena na 333 primerka. Osnovna cena na tržištu Nemačke, iznosi 207.800 EUR.
Automagazin.rs