AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi R8 GT Spyder: kilogrami dole, snaga gore

Audi R8 GT Spyder: kilogrami dole, snaga gore

U Ingolstadtu su odlučili da u potpunosti iskoriste potencijal svog prvog supersportskog modela. Prošle godine, svetlost dana je ugledala lagana i supersnažna verzija R8 GT, a sada nam Audi servira mlađi "sestrinski" model sa platnenim krovom, koji spaja karakteristike otvorene karoserije R8 Spyder i prednosti modela R8 GT...

Najveća pažnja, kao i kod kupea, posvećena je smanjenju mase. Kod kupe verzije, inženjerima je pošlo za rukom da "uštede" celih 100 kilograma. Kod R8 GT Spyder, masa automobila u odnosu na R8 Spyder 5.2 FSI quattro, smanjena je za 85 kilograma, na 1.640 kilograma.

Audi R8 GT Spyder: kilogrami dole, snaga gore

Kao i kod kupea, na Spyder verziji karoserije su plastični delovi zamenjeni plastikom ojačanom karbonskim vlaknima (CFPR). Konkretno, od ovog materijala su izrađeni veliki bočni paneli i zadnji delovi karoserije, zadnji branik i zadnji spojler. Samo pomenute komponente, obezbedile su uštedu od 5,5 kilograma. Sportska sedišta su izrađena od plastike ojačane staklenim vlaknima, što je masu smanjilo za dodatnih 31,5 kilograma. Ušteda na kočionom sistemu iznosi 5 kilograma, a dodatne kilograme, Audi je pronašao i na sistemu oslanjanja.

Audi R8 GT Spyder: kilogrami dole, snaga gore

Vizuelno se R8 GT Spyder od svog manje snažnog modela, razlikuje po velikom spojleru, po kontrastu titanijumsko sive boje na prednjem i zadnjem delu, difuzoru za vazduh, zaobljenim završecima izduvnog sistema, zatamnjenima zadnjim svetlosnim grupama i specijalno dizajniranim felnama. Uz doplatu, klijent može dobiti i ram prednjeg stakla, sa izgledom plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFPR). Platneni krov Audija R8 GT Spyder ostao je veran luksuzu, i otvara se elektrohidrauličnim putem. Otvaranje krova traje samo 19 sekundi, a krovom je moguće manipulisati pri brzinama do 50 km/h.

Audi R8 GT Spyder: kilogrami dole, snaga gore

Kao i kupe, R8 GT Spyder pokreće 10-cilindrični motor zapremine 5,2 litra, koji razvija 560 KS, a uparen je sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem. Standard za R8 GT Spyder je šestostepeni R-Tronic menjač, sa dva Automatska režima, koje dopunjuje mogućnost manuelne promene stepena prenosa sa komandama na volanu. Automobil je opremljen pogonom na sve točkove i samoblokirajućim diferencijalom na zadnjoj osovini. Veći procenat obrtnog momenta, šalje se na zadnje točkove, a prednji točkovi dobijaju snagu prema potrebi.

Audi R8 GT Spyder: kilogrami dole, snaga gore

Audi R8 GT Spyder ima 10 mm niže oslanjanje od standardnog modela, a stoji na 19-inčnim felnama i pneumaticima dimenzija 295/30 napred i 295/30 pozadi. Kočioni sistem je karbon-keramički, a ESP sistem je moguće prebaciti u sportski režim, ili ga potpuno isključiti. Ubrzanje iz mesta do "stotke" traje 3,8 sekundi, i postiže maksimalnu brzinu od 317 km/h. Enterijer je obogaćen Alcantarom, a klijent po želji može dobiti i Nappa kožu.

Audi R8 GT Spyder: kilogrami dole, snaga gore

Osnovna oprema za model R8 GT Spyder podrazumeva i LED svetla napred i pozadi, automatsku klimatizaciju, navigaciju, alarm i informativni sistem za vozača, koji može izmeriti i vreme vožnje po krugu. I za "nabildovani" Spyder, uz doplatu se može dobiti i audio sistem Bang & Olufsen, ili Bluetooth sistem. Proizvodnja će biti ograničena na 333 primerka. Osnovna cena na tržištu Nemačke, iznosi 207.800 EUR.

Automagazin.rs

Kia u SAD povećava proizvodnju

Kia u SAD povećava proizvodnju

Kijina (za sada jedina) fabrika u Severnoj Americi će značajno povećati svoje proizvodne kapacitete i od iduće godine će umesto 300.000 proizvoditi čak 360.000 vozila godišnje. Od septembra će u (ni dve godine staroj) fabrici u američkoj saveznoj državi Georgia pored, Kijinog američkog »bestsellera« Sorenta, proizvoditi i limuzinu Optima...

Jaguar-Land Rover otvorio montažnu liniju u Indiji

Jaguar-Land Rover otvorio montažnu liniju u Indiji

Divizija Jaguar-Land Rover već tri godine posluje pod "kapom" indijskog koncerna Tata, pa je otvaranje novog montažnog postrojenja u drugoj najmnogoljudnijoj zemlji sveta, sasvim logičan korak. Ali, nije to obična fabrika, gde se proizvode automobili...

U Italiji otvorena prva luksuzna benzinska stanica

U Italiji otvorena prva luksuzna benzinska stanica

Vlasnici luksuznih i ekskluzivnih automobila, suoačavaju se sa "problemom", što u svoja vozila moraju sipati gorivo na istim mestima kao i svi ostali. Njima je sigurno neprijatno što u svoje automobila vredne nekoliko stotina hiljada evra, moraju sipati isti benzin ili dizel koji koriste i najjeftiniji automobili...

Loder1899 modifikovao novi Ford Focus

Loder1899 modifikovao novi Ford Focus

Ford Focus treće generacije, tek pristiže u evropske salone, a nemački specijalista za tjuning, Loder1899, već je predstavio prvi paket umerenih modifikacija za petovratni hatchback...

Novi BMW 1 (F20): Prve zvanične fotografije

Novi BMW 1 (F20): Prve zvanične fotografije

Nemačka kompanija BMW, danas je putem internet mreže, predstavila oficijelne fotografije nove generacije serije 1. U Minhenu su odlučili da osnovne "premise" ostanu iste, pa je nova BMW "jedinica" ostala verna tradicionalnom konceptu konstrukcije. Dvoprostorna karoserija dobila je novi dizajn, sa neobično dugim "nosom", i zadnjim delom koji podseća na onaj koji smo videli kod prethodnika...

Dacia Duster: decentne modifikacije iz Nemačke

Dacia Duster: decentne modifikacije iz Nemačke

Rumunski SUV bio je glavna tema tjunera iz nemačkih kompanija Eibach i Giacuzzo Design. Oni su za Duster pripremili blage modifikacije eksterijera. Prva imenaovana kompanija, posebnu pažnju posvetila je oslanjanju, a druga je bila zadužena za dizajnerske detalje...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje