Tesla Model S Alpha: Novi dizajn za serijski elektro-sedan

Proizvođač automobila na potpuno električni pogon, kompanija Tesla Motors, objavila je prve fotografije serijskog sedana Model S Alpha. U odnosu na koncept model iz 2009. godine, produkcijski model se značajno razlikuje...
Prednji deo modela S Alpha, dopunili su hromirani detalji, a čeoni otvor uokviren hromiranom lajsnom, zatovoren je kao kod koncept modela. Otvori za dovod vazduha za hlađenje hladnjaka, premešteni su u donji deo branika, a otvori u braniku ispred prednjih točkova, značajno su smanjeni. Izmene su pretrpele i svetlosne grupe i spoljni retrovizori.

Pozadi uočavamo novu grafiku svetlosnih frupa, a donji deo branika je zatvoren, za razliku od koncepta, koji je imao integrisan difuzor za vazduh. Serijski model izgleda više sportski, ali i luksuznije nego koncept. Tesla Model S, u USA će početi da se prodaje polovinom tekuće godine. Podsetimo, Tesla Motors je tvrdio da će najpre u prodaju biti puštena takozvana edicija Signature Series, koja ima autonomiju od čak 482,8 kilometara.

Posle proizvodnje prvih 1.000 sedana, Model S će se proizvoditi u tri verzije. Najjeftnija verzija, sa jednim punjenjem baterija može preći 257,5 kilometara, sledeća verzija ima autonomiju od 370 km, a najskuplja verzija sa jednim punjenjem može preći 482,2 km. Cena osnovnog modela iznosi 57.000 dolara, ali umanjenjem poreza, cena se smanjuje na 49.000 dolara. Srednja verzija je 10.000 dolara skuplja, a najskuplja verzija košta 20.000 dolara više. Tesla će sledeće godine proizvesti 5.000 elektrosedana, a godišnja produkcija će do 2013. godine iznositi 20.000 primeraka. Nekoliko serijskih primeraka, već je proizvedeno, a samo krajem maja meseca, Tesla Motors je primio 4.600 porudžbina, a poručioci su uplatili depozit u visini od 5.000 dolara.

Za pogon elektromobila Tesla Model S, zadužen je tečnošću hlađen elektromotor, spojen sa jednostepenim menjačem. Motor se energijom napaja iz baterija, smeštenih u pod automobila, koje se pune preko konvencionalne utičnice od 220V, a proces punjenja traje 4 sata. Pomoću brzog punjača "QuickCharge", punjenje baterija traje 45 minuta. Na teritoriji USA, započet je proces instalacije specijalnih električnih stanica, gde je moguće zameniti bateriju, za 5 do 8 minuta, što je isto vreme, koje je potrebno za punjenje goriva u konvencionalni automobil.
Automagazin.rs