Micubiši Motors - predviđanja za fiskalnu 2011. godinu

FG2011 je prva godina “Skok 2013” srednjeročnog biznis plana objavljenog u januaru ove godine koji pokriva period FG2011 do FG2013. U vezi sa ĆSkok 2013" strategijom, predsednik MMC Osamu Masuko je izjavio...
“Uprkos posledicama velikog zemljotresa u martu, mi moramo izvršavati naše poslovne operacije suočavajući se sa nekoliko drugih poteškoća kao što su jak jen i visok skok cena sirovih materijala. Uprkos tome, MMC je odlučio da zadrži svoje ciljeve i strategije postavljene u “Skoku 2013” nepromenjene i mi ćemo nastaviti da radimo nesmanjenom rešenošću da postignemo cilj ‘Rasta i skoka napred’”.
Nakom velikog zemljotresa u početku je bilo bojazni da će proizvodnja biti ozbiljno ugrožena. Ipak ove početne sumnje su odagnane i MMC očekuje da će ostvariri sve ciljeve zacrtane pre zemljotresa, pri čemu će 90% plana biti realizovano u prvoj polovini, a plan će u drugoj polovini FG2011 biti premašen. Što se tiče proizvodnje u inostranstvu, MMC očekuje da će biti premašen plan zacrtan pre zemljotresa i u prvoj i u drugoj polovini FG2011.
MMC predviđa globalni obim prodaje od 1.075.000 vozila u FG2011, 9% ili 88.000 komada više nego u FG2010. Za domaće tržište MMC očekuje da će zadržati nivo prodaje iz FG2010 uprkos prekidu subvencija za eko automobile kao i neizvesnoj bliskoj budućnosti ekonomskog okruženja. Ipak, za inostrano tržište MMC očekuje povećanje prodaje u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu, najviše zahvaljujući porastu na novim tržištima, kao i oporavku potražnje u zemljama kao što je SAD između ostalih, postignutom dobrom prodajom kompaktnog SUV-a koje je MMC počeo da plasira u fazama tokom protekle fiskalne godine. Presek po regionima je sledeći:
• Japan: 164.000 jednica, bez promene u odnosu na 2010.
• Severna Amerika: 108.000 jedinica, u odnosu na prošlu godinu porast od15% ili14.000 jedinica
• Evropa: 227.000 jedinica, porast od 4% ili 9.000 jedinica
• Azija i drugi regioni: 576.000 jedinica, porats od 13 % ili 65.000 jedinica
U FG2011 MMC očekuje da će jak jen, poskupljenje cena sirovih materijala kao i poskupljenje ostalih spoljašnjih faktora koji utiču na profit biti prevaziđeni pojačanim razvojem i osnovnom potrošnjom čime će se postići ciljevi iz strategije “Skok 2013”. Ipak, MMC će raditi na povećanju prodaje i profita povećanjem obima prodaje na inostranim tržištima u ekspanziji i kroz napore da se umanje troškovi materijala i drugi troškovi. Na ovoj osnovi, MMC izvodi sledeće predviđanje za FG2011:
• Neto prodaja: 1.95 miliona milijardi jena, porast od 7% ili 121.5 milijardi jena
• OPerativni profit: 50 milijardi jena, porast od 24% ili 9.7 milijardi jena
• Običan profit: 40 milijardi jena, porast od 3% ili1.1 milijardi jena
• Neto profit: 20 milijardi jena, porast od 28% ili 4.4 milijardi jena
Inoto