BMW X1: Novi motori za sDrive20i, xDrive20i i sDrive20d

Ni u Minhenu "ne beže" od downsizinga. Najmanji BMW SUV, model BMW X1, dobija dva nova motora, koji će se na tržištu pojaviti ove jeseni. Jedan je benzinski, a drugi dizel agregat. Benzinski motor (184 KS pri 5.000 do 6.250 o/min), biće dostupan u dve verzije ovog atraktivnog modela...
To su verzije sDrive20i, sa pogonom na zadnje točkove, i xDrive20i sa pogonom na sve točkove. Maksimalni obrtni moment motora od 270 Nm, dostupan je u rasponu obrtaja od 1.250 o/min do 4.500 o/min, šalje se preko šestostepenog manuelnog menjača, ili opcionog osmostepenog robotizovanog menjača.

Agregat je opremljen dvokomornim turbopunjačem tipa Twin-Scroll, sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i sistemom varijabilnog upravljanja ventilima Valvetronic. U slučaju prvog agregata, prosečna potrošnja iznosi 7,1 litar benzina na 100 pređenih kilometara, a u drugoj verziji 7,7, odnosno 7,6 l/100 km (verzija sa automatskim menjačem). sDrive iz mesta do 100 km/h stiže za samo 7,4 sekunde, a xDrive je sporiji za četiri "desetinke".

Model sDrive20d EfficientDynamics Edition pod haubom ima turbodizel Common-Rail motor, koji u rasponu obrtaja 3.250 - 4.200 o/min razvija 120 kW. Turbopunjač je opremljen sistemom lopatica varijabilne geometrije. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 380 Nm, i dostupan je u zoni broja obrtaja od 1.750 do 2.500 o/min, i prenosi se samo na zadnje točkove, što nam i potvrđuje oznaka sDrive. Potrošnja ovog modela iznosi samo 4,5 l/100 km. Za ovako malu potrošnju, možemo zahvaliti sistemima, kao što su sistem regeneracije kinetičke energije, sistem Start - Stop, kompresor klima uređaja koji se isključuje, pneumatici sa niskim otporom kotrljanja...

Automagazin.rs