ADAC testirao krug okretanja automobila

Nemački auto klub ADAC, analizirao je krug okretanja 500 automobila, koji se trenutno nalaze na tržištu. Najokretniji automobil je Toyota iQ, a najviše mesta za potpuno okretanje potrebno je modelu Fiat Scudo. Rezultat zavisi od mnogo faktora: međuosovinsko rastojanje, trag točkova, geometrija oslanjanja i ugao prednjih točkova...
Krug okretanja automobila je prostor, koji je automobilu potreban da bi se bez pomoćnih manevara okrenuo za 360°. Meri se kružnica, koju opisuje spoljna ivica karoserije. Svi gore navedeni faktori, imaju veliki uticaj na krugo okretanja, a zanimljivo je da su u prednosti automobili sa uzdužno postavljenim motorom.
Zanimljivo je da različite kategorije i dimenzije automobila, mogu imati sličan krug okretanja. Škoda Yeti, Mercedes-Benz SLK, E Cabrio i SL, imaju krug okretanja koji se razlikuje dsamo 50 cm: najbolji od njih ima krugo okretanja od 10,45 metara, a najlošiji ima 10,95 metara.
Najlošiji rezultat je zabeležio Fiat Scudo, čiji krug okretanja iznosi 13,08 metara, a ni Volvo XC90 i Mercedes-Benz R nisu daleko - 13 metara.
Automagazin.rs