Porast zarade i prodaje Volvoa u drugom kvartalu 2011. godine

Volvo je u drugom kvartalu 2011. godine zabeležio operativnu zaradu (pre odbitka kamata i poreza) od 600 miliona švedskih kruna, što je povećanje od 170 miliona švedskih kruna u odnosu na isto razdoblje prošle godine...
„Postupno se vraćamo održivoj profitabilnosti, mada nas čeka još mnogo posla, pre nego što ostvarimo naše ciljeve. Na mnogim tržištima je evidentan dobar porast prodaje, a intenzivno radimo i na revitalizovanju Volvo tržišne marke, kako bismo privukli još veći broj kupaca“, kaže Stefan Jacoby, predsednik Volvo Car korporacije.
Operativno poboljšanje od 170 miliona švedskih kruna se objašnjava prvenstveno boljom ponudom raznovrsnih modela automobila. U prvih šest meseci 2011. godine Volvo je ostvario prihod od 1,2 milijarde švedskih kruna.

Prodaja automobila u drugom kvartalu je povećana za 26,6 odsto na 123.919 vozila, u odnosu na 97.884 u istom razdoblju 2010. godine. Porast je zabeležen u svim regionima, a najveći je u Kini, gde je iznosio punih 62,1 odsto u odnosu na 2010. godinu. Rast u Severnoj Americi iznosi 43 odsto, u Skandinaviji 17,7, a u Evropi 15,5 odsto. I tržišni udeo na svim tržištima je povećan.
Za prvih šest meseci 2011. godine Volvo je prodao 230.746 vozila, što predstavlja povećanje od 20,3 odsto u odnosu na isti period 2010. godine. Stoga je u junu objavljena potreba za dodatnim proizvodnim kapacitetima, odnosno pokrenut program zapošljavanja dodatnih 600 radnika.

Za poboljšanje prodaje se može prvenstveno zahvaliti snažnoj potražnji za modelima S60 i V60, dok prodaja XC60 crossover modela raste iz meseca u mesec. Kupci cene opredeljenost prema smanjenju emisije ugljen-dioksida, o čemu svedoči podatak da 19,2 odsto ukupne prodaje u Evropi čine štedljivi DRIVe modeli. U drugoj polovini ove godine započeta je i proizvodnja prvih 250 primeraka modela C30 Electric, kojim Volvo predstavlja novo poglavlje na putu prema nultoj emisiji CO2.
Sveukupno gledano, rezultat u prvih šest meseci ove godine razlog je za povrat samopouzdanja u Volvo korporaciji. Ipak, aktuelna nestabila ekonomska klima će verovatno rezultirati dodatnim promenama, kako cena sirovog materijala, tako i interesa kupaca, a na kraju i profita. Pored toga, smanjenje proizvodnih kapaciteta tokom letnih godišnjih odmora redovno utiče na rezultate u trećem kvartalu.
„Poslednja dešavanja u globalnoj ekonomiji otežavaju predviđanje situacije na tržištu automobila i moramo biti spremni na moguće nestabilnosti u zahtevima kupaca“, zaključuje Stefan Jacoby.
Grand Motors