Mercedes-Benz SLK 55 AMG: Zvanične fotografije i informacije

Dok većina konkurenata sledi trend smanjenja zapremine, redukcije broja cilindara i napuštanja atmosferske koncepcije motora, u Stuttgartu su izabrali drugačiju strategiju. U Mercedes-Benzu još uvek daju šansu "atmosfercima".Nabildovani "zavodnik", nosiće oznaku SLK 55 AMG, a pokretaće ga atmosferski V8 zapremine 5,5 litara...

Živimo u vremenu downsizing-a, u kojem se atmoferski motori velike zapremine, menjaju manjim motorima opremljenim turbo punjačem. Među proizvođačima koji se "pozdravljaju" sa atmosferskim motorima, je i Mercedes-Benz. Na radost mnogobroijnih ljubitelja motora ove koncepcije, nemački proizvođač je odličio da u novu generaciju AMG verzije modela SLK, ugradi upravo motor bez turbine ili kompresora.

Agregat je razvijen na bazi Bi-turbo V8 motora, koji je pokretao modele E 63 AMG, CLS 63 AMG, S 63 AMG i CL 63 AMG, ali je eliminisan turbo sistem, kao i mnogobrojne druge komponente. Novi motor kodne oznake M152 može se pohvaliti pritiskom ubrizgavanja od 200 Bara, a novi motor se može pohvaliti potpuno varijabilnim sistemom za upravljanje ventilima. Agregat ima visok kompresioni odnos od čak 12,6:1, a maksimalan broj obrtaja iznosi 7.200 o/min. "Suva masa" motora M152 iznosi 187 kilograma, a za nižu potrošnju goriva je zaslužan novi sistem isključivanja cilindara, koji je inspirisan tehnikom iz Formule 1. F1 bolidi isključuju dva ili četiri cilindra, tokom vožnje iza Safety Car-a i tokom kretanja kroz boks. Ukoliko vozač SLK 55 AMG izabere mod menjača C (Controlled Efficiency), sistem će deaktivirati četiri cilindra (cilindri 2, 3, 5 i 8). Jedini uslov je da broj obrtaja motora bude u rasponu od 800 do 3.600 o/min. Vozač na instrument tabli dobija informaciju o tome, koliko cilindara je aktivno. Kada su aktivna 4 cilindra, obrtni moment iznosi 230 Nm. Vreme trajanja procesa uključenja i isključenja cilindara, traje 30 milisekundi, što znači da je proces neprimetan.

Novi motor M152 iz zapremine od 5.461 cm³, razvija maksimalnu snagu od 310 kW pri 6.800 o/min i maksimalni obrtni moment od 540 Nm pri 4.500 o/min. U kombinovanom ciklusu vožnje, novi Mercedes-Benz SLK 55 AMG, troši samo 8,5 l/100 km, što je za 3,5 litara (odnosno za 30 %!) manje od potrošnje koju je beležio slabiji prethodnik. Novina je i izduvni sistem sa dve nezavisne klapne prigušivača zvuka. Do 2.000 o/min, klapne su zatvorene, a ukoliko vozač dodaje gas i ubrzava, klapne se postepeno otvaraju pod uglom od 15, 30 i 50°. Zahvaljujući ovom rešenju, SLK 55 AMG će pri niskim brzinama biti veoma tih, a pri dinamičnoj vožnji će odavati svoj rasni zvuk.

Klasične proporcije roadstera su vešto spojene sa modernim tvrdim krovom. Nova vrhunska verzija SLK 55 AMG nije dobila samo vrhunsku tehniku, već i modernizovan izgled. Prednji branik ima karakterističan trapezodni otvor u sredini i nova LED svetla za dnevno osvetljenje, koja roadsteru daju agresivniji izgled. Promene je pretrpela i maska hladnjaka sa velikom zvezdom u sredini. Svetlosne grupe imaju tamnu pozadinu, a zadnje svetlosne grupe imaju dvobojni dizajn. Lep detalj su i otvori za vazduh u prednjim blatobranima iza prednjih točkova, dopunjeni natpisom V8 AMG.

Mercedes-Benz SLK 55 AMG ima i specifične pragove, zadnji branik i decentan spojler na vratima prtljažnika, koji povećava aerodinamički pritisak na zadnjoj osovini. U enterijeru mnogobrojni detalji podsećaju na supersportski model SLS AMG. To se odnosi na detalje kao što su kružni otvori ventilacije, dizajn centralne konzole, kao i analogni časovnik IWC. Standard za SLK 55 AMG su sistemi AIRSCARF i MAGIC SKY CONTROL.
Više o trećoj generaciji modela SLK, možete pogledati klikom na LINK.
Automagazin.rs