AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Ušteda energije, efikasnost i lagan dizajn su u centru pažnje na 64. Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu. Opel je snažno prigrlio centralno mesto sa sasvim novim električnim vozilom koje se napaja na baterije. RAK-e otvara novo poglavlje u domenu električne mobilnosti i proširuje Opelovu pionirsku ulogu u alternativnim pogonskim sistemima...

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Radikalno RAK-e vozilo definiše minimalna cena energije, 100 km za 1 evro, 1/3 težine modernog malog automobila i maksimalna brzina od 120 km/h.

„Mi želimo da razvijamo električna vozila koja svako može da priušti. Amperin koncept produživača dometa demonstrira našu lidersku poziciju u elektrifikaciji automobila, RAK-e eksperimentalno vozilo želi da ponudi cene koje čak i mlađi kupci mogu da priušte. RAK-e ima opušten izgled i veliki potencijal. Ubuduće, efikasnost će se meriti evrima, a ne litrima na 100 km; danas sa zadovoljstvom predstavljamo naš „auto od 1 evra“, rekao je Karl-Fridrih Strake, izvršni direktor Opela, na svetskoj premijeri u Frankfurtu.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Lagani koncept RAK-e vozila zasnovan je na čeličnoj strukturi prostornog rama ispod konvencionalnog sintetičkog materijala. To omogućava visok stepen bezbednosti kao i pristupačnu cenu. Opel namerno izbegava da koristi skupe kompozitne materijale u svojoj filozofiji dizajna lake kategorije, kako bi električnu mobilnost učinio dostupnom što većem broju ljudi.

 Ime “RAK- e” asocira na pionirski duh Frica fon Opela i njegovog revolucionarnog automobila na raketni pogon iz prošlog veka. Godine 1928. RAK 2 je katapultirao unuka osnivača kompanije, Adama Opela, do maksimalne brzine od 228 km/h. Slovo „e“ ne predstavlja samo električnost, već se opet bavi idejom revolucionarnih eksperimentalnih vozila.

„RAK-e je inspirisan bogatstvom našeg iskustva u domenu elektromobilnosti, a pre svega Amperom“, objašnjava Mark Adams, potpredsednik sektora dizajna. „Ovaj napredan koncept stvara novu klasu električnih vozila; ovako bi budućnost mobilnosti sa „mojim prvim e-Opelom“ mogla da izgleda. Sa nestrpljenjem iščekujemo da vidimo reakcije posetilaca sajma.”

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Dizajn: Povezujemo zabavu i funkcionalnost

Potencijal spektakularnog eksperimentalnog vozila se ogleda u inovativnom dizajnu. Karoserija je napravljena od potpuno reciklirajućeg sintetičkog materijala: putnička kabina sa dva sedišta podseća na letelicu. Zahvaljujući velikom svodu kokpita, vozač i suvozač uživaju u osećaju prostranosti i sveobuhvatne vidljivosti. Prednje sedište, stub volana i nasloni za ruke se automatski naginju napred kako bi omogućili lak ulazak; daljinski upravljač preko pametnog telefona pojačava vizuelni efekat ove radnje. Papučice i volan se prilagođavaju visini vozača.

Sportski karakter ovog dvoseda je naglašen vidljivim komponentama šasije, kao što su prednje disk kočnice integrisane u točak i zadnje oglibljenje preuzeto sa motocikla. Zadnji točkovi pojačavaju agilnost sa širinom gazišta od samo 600 mm.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

“Auto od 1 evra ”: Električni pogonski sistem sa minimalnim troškovima vožnje

Ciljevi razvoja – dinamične performanse, mala masa i optimalna efikasnost uparene sa maksimalnom jednostavnošću – ogledaju se u izgledu. Mlade, ekološki osvešćene ili ljubitelje tehnologije, RAK-e privlači raznovrsne kupce kojima je opušten izgled električnog vozila jednako bitan kao i njegova potrošnja energije.

Oko 3 metra dugačak i 119 cm visok, aerodinamični RAK-e nudi vožnju sa nultom emisijom sa minimalnim troškovimaza gorivo. Nakon punjenja baterije u trajanju od tri sata, po ceni od oko jednog evra, eksperimentalno vozilo ima domet do 100 km. Ovo je rezultat kombinacije male težine, minimalnog prednjeg dela, niskog otpora kotrljanja i visokoefikasnog električnog pogonskog sistema.

Potrošnja energije po osobi je 10 puta manja nego u slučaju ekonomičnog malog automobila. U kokpitu se nalaze ekrani koji prikazuju stanje baterije ili najbližu stanicu za punjenje, oprema za informacije i zabavu, te ekrani koji regulišu grejanje i hlađenje.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Rani početak: Električna vožnja sa 16 godina

Širok spektar opcija sa mnoštvom boja, materijala i oblika bi omogućio kupcima da personalizuju RAK-e i da ga prilagode njegovom ili njenom ukusu. Upečatljiva farba, u oštrom kontrastu sa krovom, i futuristička LED svetla, su namenjeni isključivo mlađim kupcima, „grupi kupaca za koje imamo više novih ideja nego ikada pre“, rekao je Mark Adams.  U skladu sa lokalnim zakonima, čak i 16-godišnjaci mogu da započnu svoju karijeru vozača u RAK-e automobilima, ograničavanjem maksimalne brzine na 45 km/h.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Sa težinom od samo 380 kg, RAK-e čini samo trećinu težine modernog malog automobila. Najmanji krug okretanja od samo 5,5 m čini ovo eksperimentalno vozilo idealnim za kretanje po gradu. Projektovana maksimalna brzina od 120 km/h i ubrzanje od nule do 100 km/h za manje od 13 sekundi dokazuju da Opelova filozofija gradske mobilnosti uključuje i sposobnost kretanja na autoputu. Potrebno je veoma malo energije da RAK-e pruži takve performanse – maksimum izlazne snage je 36.5 kW/49 ks; 10.5 kW/14 ks je konstantno na raspolaganju. Iskoristivi kapacitet baterije od 5 kWh omogućava domet od 100 km, što odgovara potrošnji griva od samo 0.6 litara benzina. Tokom godišnje pređenih 10.000 km, potrošnja energije modela RAK-e bi stoga bila skromnih 525 kWh. Ova količina energije bi mogla da se dobija od solarne ploče veličine pet kvadratnih metara i jačine 500 vati, postavljene na krov garaže.

Opel

Subaru predstavlja novi XV na salonu automobila u Frankfurtu

Subaru predstavlja novi XV na salonu automobila u Frankfurtu

“Fudži teška industrija” (FHI) proizvođač automobila Subaru, danas je objavila svetsku premijeru novog modela Subaru XV (evropske specifikacije) na salonu automobila u Frankfurtu (novinarski dani 13. i 14. septembra, otvoren za publiku od 15. do 25. septembra)...

Frankfurt 2011: Opelove četiri svetske premijere

Frankfurt 2011: Opelove četiri svetske premijere

Opel je odlučio da na ovogodišnjem 64. Sajmu automobila u Frankfurtu predstavi nove, uzbudljive i efikasne automobile. Tokom pres konferencije na Opelovom štandu u Hali 8, Generalni direktor Karl-Fridrih Strake je naglasio da će Opel primenjivati najnovije strategije kroz proizvodnju održivih automobila...

Toyota Avensis: Modifikovan dizajn i unapređen motor 2.0 D-4D

Toyota Avensis: Modifikovan dizajn i unapređen motor 2.0 D-4D

Evropska verzija modela Toyota Avensis, na tržištu se nalazi od početka 2009. godine. Autosalon u Frankfurtu nad Majnom je idealno mesto za predstavljanje facelifta. Modernizovana Toyota Avensis, može se pohvaliti unapređenim dizajnerskim detajima, ali i novinama u oblasti opreme i tehnike...

Frankfurt 2011: Novi Suzuki Swift Sport

Frankfurt 2011: Novi Suzuki Swift Sport

Na martovskom sajmu automobila u Ženevi, kompanija Suzuki je predstavila koncept Concept S, i najavila najsnažniju verziju aktuelne generacije modela Swift. Serijska verzija modela Suzuki Swift, konačno je predstavljena na sajmu automobila u Frankfurtu nad Majnom...

Ovo je nova Honda Civic! Uskoro stiže u Srbiju

Ovo je nova Honda Civic! Uskoro stiže u Srbiju

Honda predstavlja potpuno nov model Civic na Salonu automobila u Frankfirtu. Razvijena specijalno za evropsko tržište, nova Honda Civic biće ponuđena u hatchback varijanti sa 5 vrata i od nje se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. U prodajnim salonima u Srbiji, ovaj model biće dostupan početkom 2012. godine...

Hotel za gume Toyota Centar Beograd

Hotel za gume Toyota Centar Beograd

Da bi vam olakšao život, uštedeo vreme i nerve, Toyota Centar Beograd je otvorio potpuno novi hotel za gume, specijalno mesto u kojem možete ostaviti na spavanju vaše letnje gume u predstojećoj zimskoj sezoni. U hotelu vladaju uslovi idealni za pneumatike – suva, zamračena prostorija sa optimalnim odnosom vlage, prava uživancija...

Brabus Rocket 800: CLS sa velikim B

Brabus Rocket 800: CLS sa velikim B

Nemačka tjunerska kompanija, za međunarodni sajam automobila u Frankfurtu je pripremila nekoliko atraktivnih Mercedes-Benz modela. Jedan od najatraktivnih modela na štandu kompanije Brabus, biće Rocket 800, kojeg pokreće gregat snage 500 KS...

Sajam automobila u Frankfurt 2011 - Chevrolet

Sajam automobila u Frankfurt 2011 - Chevrolet

Godina u kojoj Chevrolet slavi stogodišnjicu postojanja je donela mnogo pozitivnih novosti, razvoja i važnih momenata koje treba proslaviti. Četvrti najveći automobilski brend na svetu je u pokretu, a ovaj smisao za dinamiku će biti predstavljen na njegovom štandu u Hali 9 64. Sajma automobila u Frankfurtu...

OMV pokreće nagradnu igru „Budi prvi u Srbiji“

OMV pokreće nagradnu igru „Budi prvi u Srbiji“

Nova nagradna igra „Budi prvi u Srbiji“ koja će se održavati na svim OMV benzinskim stanicama širom Srbije počinje 12. septembra i završava 7. novembra. Pravila su ovog puta neznatno izmenjena. Ovogodišnja nagradna igra će imati po jednog dobitnika za svaku od 59 OMV benzinskih stanica u Srbiji...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje