AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Sto milioniti Chevroletov motor malog bloka će se proizvesti u 2011. godini, obeležavajući ključno poglavlje u Chevroletovoj stogodišnjoj tradiciji. Uveden 1955. godine, Chevrolet V-8 je potpuno izmenio ovaj brend i podstakao je ljubav Amerikanaca prema performansama koje do dan danas traju...

“Pojava motora malog bloka je promenila sve”, kaže Džim Kembel, potpredsednik kompanije GM za automobile visokih performanse i sportske automobile. “Motor malog bloka je bio mementalan uspeh, pošto je kupcima pružio visoke performanse po dostupnoj ceni, u kompaktnom dizajnu koji se veoma lako modifikuje. Motor malog bloka je pokrenuo i talas inovacija – i sve boljih performansi – koji je potpuno izmenio automobile koje su Amerikanci vozili po ulicama i stazama”.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Motor malog bloka nova definicija ze Chevroletove performanse

Od 1929. do 1955. godine Chevrolet je imao samo šestocilindrične motore. Kako bi odgovorio na potrebe brzo rastućeg tržišta performansi, glavni inženjer Ed Kol je odlučio da dizajnira Chevrolet V-8, koji je bio snažan, lagan i dostupan.

Njegovo rešenje je bilo elegantno jednostavno: kompaktan, efikasan motor V-8 od 90 stepeni sa bregastim vratilima u bloku motora, sistemom ventila sa potisnom polugom i razmakom od 112 mm između centralnih rupa u cilindru. Chevrolet motor velikog bloka sledi istu formulu izuzev šireg razmaka između rupa u cilindru, koji iznosi 4122.

Na svojoj premijeri motor malog bloka je imao 195 KS uz opcioni karburator od četiri barela i prevazilazio je uglavnom sve što je tada bilo u ponudi na tržištu. Ali to je bio samo početak. Nove tehnologije su ubrzano povećavale broj konjskih snaga. Samo dve godine nakon pojave motora malog bloka, dodatno ubrizgavanje goriva je povećalo snagu motora od 4,6l na 283 KS. Do 1970. godine, Chevroletova V-8 ponuda je uključivala motor velikog bloka of 7,4l i neverovatnih 450 KS.

"Performanse motor malog bloka su izmenile Chevrolet”, kaže Kembel. “Motor malog bloka je učinio Chevrolet privlačnim izborom za vozače koji učestvuju u trkama ubrzanja kao i na sportskim pistama širom Amerike. On je ujedno i unapredio trkačke programe u Chevroletovoj proizvodnji, što je rezultiralo pobedama u serijama stock car, endurance i Trans Am. Chevroletovo trkačko isksutvo dalo je moćnije proizvodne verzije automobila, uz stvaranje legendarnih imena poput Corvette, Camaro, Impala i Chevelle."

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Kultura performansi motora malog bloka

Spoj kompaktnih dimenzija, impresivna snaga i dostupnost delova u postprodajnom periodu, učinilu su da V-8 bude najpopularniji potpuno nov motor u čitavoj industriji. Na primer, Tammy Ray nikada nije uzela u obzir nijedan drugi model do Chevroletovog motora malog bloka kada je pravila "Gold Digger", njen hot rod automobil Ford Phaeton iz 1933 godine koji je dobio nagradu Ridler:

"Moj majstor bi rekao da se iz Chevroleta može izvući više konjskih snaga nego iz Forda," rekla je ona. "Moja odluka bila je zasnovana isključivo na pojavi. Chevrolet V-8 je mnogo čistiji, kompaktini, i sa toliko dostupnih delova, Mogla sam da prilagodim svaki deo motora, sve do grumena zlata na kapicama ventila. "

Danas, hot rod automobili su u ponudi sa širokim opsegom novih Chevrolet V-8 crate motora iz General Motors Performance delova. Na primer, klasični 5,7-litarski motor malog bloka, sa 290 ks, pruža snagu koja se može priuštiti i laku modifikaciju, što ga čini savršenom početnom tačkom za mnoga projektna kola. Zemljotresni 9.4L model ZZ572R velikog bloka daje  720 ks i 928 Nm obrtnog momenta, što ga čini idealnim za trke ubrzanja.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Najnoviji dodatak GMPP liniji je porodica E-ROD motora, koja donosi prvi crate motor u industriji izveden u skladu sa Kalifornijskim pravilima emisije izduvnih gasova. Paket E-ROD motora uključuje sve što je kupcima potrebno da bi izvukli savremene performanse, emisiju i ekonomičnu potrošnju goriva iz svojih hot rod automobila, što uključuje: sklop kablova GMPP motora i modul za kontrolu motora; izduvne grane, katalitičke konvertore, senzore za kiseonik i masivan vazdušni protok, čak i kanistere za isparavanje goriva iz rezervoara.

"Više ljudi rade više sa stvari sa motorom malog bloka nego sa bilo kojim drugim motorom,  a verovatno više i nego sa svim drugim platformama motora," rekao je Kembel. "Motor malog bloka je tu kako bi odgovorio svim potrebama vozača hot-rod vozila, bilo da prave pozlaćeni hot rod, drag-trkački automobil sa 1.000 ks, ili automobil čija je emisija gasova u skladu sa propisima."

Produžena evolucija motora malog bloka

Danas, Chevrolet prodaje više četvorocilindričnih motora nego modela V-a. Međutim naslednici Chevroletovog originalnog motora malog bloka i dalje su prisutni u najmoćnijim proizvodnim i trkačkim modelima. Kao i original, noviji modeli V-8 motora su fizički mali, lagani i naročito efikasni u pretvaranju goriva u konjsku snagu.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

"Chevrolet V-8 je neupitno direktni naslednik modela malog bloka iz 1955. godine, kaže Sem Vajngarden, globalni izvršni direktor GM-a za inženjering motora. "Oni zadržavaju 90-tostepeni izgled sa osam cilindara V oblika, dvostruke ventile i karakterističan valvetrain sistem amortizera. Ono u čemu se razlikuju jesu moderne tehnologije koje bi pre 650 godine zvučale poput naučne fantastike, poput kompletno aluminijumskih blokova, titanijumskih spojnih letvi, aktivnog pravljanja potrošnjom goriva i vremenski varijabilnog podešenja ventila."

Na trkačkoj stazi, motor malog bloka je učinio Chevrolet proizvođačem sa najviše pobeda u istoriji NASCAR takmičenja, vodeći trkački tim Corvettedo do sedam pobeda u klasi na Le Manu u periodu od 2001. do 2011. godine. Na ulici, moderni motor malog bloka pokreće Chevroletove velike kamionete, kao što su Silverado i Suburban, kao i performantne automobile, uključujući i Camaro i Corvette. Ovi moderni motori donose nivoe snage, izdržljivosti i efikasnosti koji su bili nezamislivi pre 50 godina. Na primer, 6,2-litarski motor malog bloka u modelu Corvette za 2012.godinu donosi 436 KS, uz potrošnju 8,9 litara pri vangradskoj vožnji.

„Konstantne inovacije i evolucija su učinile motor malog bloka značajnim u periodu od preko 50 godina“, rekao je Vajngarden. „Mi aktivno radimo na petoj generaciji motora malog bloka, za koji smatramo da će biti najbolji V-8 motor ikada napravljen. Dodavanjem novih tehnologija, kao što su direktno ubrizgavanje, nastavićemo da unapređujemo performanse, izdržljivost i efikasnosti ikoničnog Chevroleta V-8.“

Chevrolet

Mercedes SLR McLaren na ruski način

Mercedes SLR McLaren na ruski način

Valentina - to je ime ovog "komada" ruskog gvožđa, čije fotografije poslednjih dana krstare po internetu. Iako ne znamo koji je motiv vlasnika ovog zanimljivo obrađenog gvožđa, pretpostavljamo da to može biti jedan od sledeća tri...

Grand Motors: Ford Fiesta s petoro vrata 8.990 evra

Grand Motors: Ford Fiesta s petoro vrata 8.990 evra

Specijalno za kupce u Srbiji, Grand Motors, uvoznik Fordovih automobila, u saradnji s principalom, obezbedio je ograničenu količinu Fiesti s petora vrata i paketom opreme Ambienete po ceni od 8.990 evra. Verziju s cenom za oko 2.750 evra nižom od redovne pokreće benzinski motor od 1,25 litara (82 KS)...

Toyota Prius+: Hibrid sedam mesta za putnike na IAA 2011

Toyota Prius+: Hibrid sedam mesta za putnike na IAA 2011

Toyota Prius+ javnosti je prvi put predstavljena na martovskom sajmu automobila u Ženevi. Pred zvaničan dolazak na evropsko tržište, sa ovim zanimljivim automobilom koji prima sedam putnika, imaće prilike da se upoznaju posetioci predstojećeg sajma automobila IAA 2011 u Frankfurtu...

Subaru BRZ: Novi Subaru model dobio ime

Subaru BRZ: Novi Subaru model dobio ime

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), japanski proizvođač automobila marke Subaru, danas je objavio da će novi sportski model sa pogonom na zadnje točkove, nositi ime SUBARU BRZ. Podsetimo, radi se o projektu koji Subaru razvija zajednički sa kompanijom Toyota Motor Corporation...

Novi brojevi telefona za pomoć na putu za Chrysler, Jeep i Dodge

Novi brojevi telefona za pomoć na putu za Chrysler, Jeep i Dodge

Kompanija Fiat Automobili Srbija obaveštava sve vlasnike Chrysler, Jeep i Dodge vozila da od polovine avgusta važe novi brojevi telefona za pomoć na putu. Vlasnici Chrysler i Dodge vozila mogu besplatno pozvati broj 0800 363636, dok u slučaju poziva iz inostranstva važi broj +381 34 356713...

Opel Junior - Prve špijunske fotografije

Opel Junior - Prve špijunske fotografije

Samo jedan dan posle premijere novog Volkswagenovog mini-modela up!, špijunskim fotografima, prvi put je pošlo za rukom da snime potpuno novi Opel, koji će na tržištu mini-vozila upotpuniti ponudu između modela Agila i Corsa, i atakovati na tržišni segment kojim suvereno vladaju modeli kao što su Fiat 500...

Parkirala Lexus u sveži beton

Parkirala Lexus u sveži beton

Advokatica iz Hjustona je svoj novi Lexus parkirala u sveži beton. Iako je sveže betoniran plato bio propisno obeležen trepćućim narandžastim svetlima, žena to nije videla i svojim automobilom se zaglibila. Ona je ostala u automobilu, sve dok vatrogasci nisu došli na lice mesta. Ako je već uprljala Lexus, nije morala i cipele...

Mercedes-Benz B: Otkriven izgled nove generacije!

Mercedes-Benz B: Otkriven izgled nove generacije!

Kompanija Mercedes-Benz, započela je upoznavanje javnosti sa novom generacijom modela B klasa. Nadavno smo objavili zvanične fotografije enterijera i informacije o tehnici nove generacije modela Mercedes-Benz B klasa. Spoljašnji izgled, do danas je bio tajna. Pred nama je prva zvanična fotografija eksterijera nove generacije uspešnog Mercedes-Benz automobila...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje