Volvo spojio start&stop sistem i automatski menjač

Volvo je omogućio svojim kupcima da štedljivu start&stop tehnologiju kombinuju sa automatskim menjačem. Nova start&stop tehnologija, u početku dostupna sa 2,0-litarskim D3 turbodizelašem, smanjuje emisiju ugljen-dioksida za 10 g/km, što znači 0,4 litra manju potrošnju goriva na 100 pređenih kilometara.
Početkom septembra 2011. godine šestostepeni automatski menjač sa «start&stop» sistemom postaje dostupan u D3 verzijama četiri Volvo modela: S60, V60, V70 i S80.
„Konstantno smanjenje emisije ugljen-dioksida na konvcencionalnim pogonskim agregatima je važan deo naše DRIVe-Towards-Zero strategije. To je najefektivniji način kratkoročnog smanjenja štetnih emisija svih naših modela. Ovaj posao se obavlja uporedo sa razvojem inovativne strategije elektrifikacije“, tvrdi Peter Martens, potpredsednik odeljenja za razvoj i istraživanje pri Volvo Car korporaciji.

Kombinovanje «start&stop» sistema sa automatskim menjačem je mnogo veći tehnološki izazov nego kod postojećih sistema, koji funkcionišu sa manuelnim menjačima i koji su dostupni u većini Volvo modela. Motor se mora trenutno pokrenuti kada vozač skine nogu sa papučice kočnice i pritisne papučicu gasa.
Brza reakcija
„Fokusirali smo se na postizanje istog osećaja agilnosti sa aktuelnim konvencionalnim automatskim menjačima. Odgovor je tako brz, da imate osećaj da automobil počne da ubrzava čim se motor pokrene“, objašnjava Peter Martens.
Tehnologija koristi podatke o kočionom pritisku, kako bi se izvršilo gašenje ili paljenje motora. Sistem je programiran da ugasi motor čim automobil stane u mestu. Električna pumpa održava pritisak ulja u menjaču kada motor ne radi. Sistem takođe uključuje i poboljšani elektro pokretač motora.

Smanjen petocilindrični dizelaš
Dvolitarski petocilindrični D3 motor, predstavljen 2010. godine u modelu Volvo S60, razvija 163 KS i 400 Nm obrtnog momenta, te je sada dostupan kroz čitav spektar Volvo modela. U biti se radi o dobro poznatom 2,4-litarskom dizelašu, kojem je radna zapremina smanjena kraćim hodom klipova, kako bi se optimizovala potrošnja goriva. Piezoelektrični injektori goriva minimizuju potrošnju sa izuzetno brzim i preciznim ubrizgavanjem pod visokim pritiskom. To obećava izuzetno efikasno sagorevanje. Kako bi se obezbedila što bolja vozna svojstva, turbopunjač je prilagođen da ponudi više snage pri nižim obrtajima.
Manja potrošnja goriva
Sa kombinacijom D3 motora, automatskog menjača i «start&stop» sistema, Volvo S60 u proseku troši 5,4 litra i emituje 142 g/km CO2, njegov karavanski brat V60 troši 5,7 litara goriva i emituje 149 g/km CO2, baš kao i model V70, dok S80 u proseku troši 5,6 litara i emituje 148 g/km ugljen-dioksida.
Grand Motors