AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Sajam automobila u Beogradu - za četiri dana 66.416 posetilaca

Sajam automobila u Beogradu - za četiri dana 66.416 posetilaca

DDOR BG CAR SHOW 07 i 14. MOTOPASSION su tokom četiri dana, koliko su trajali (uz novinarski dan, koji je manifestaciji prethodio) bili najveći auto-moto događaj te vrste u svetu i prva manifestacija te vrste u Evropi koja je održana nakon dvogodišnje pauze u organizaciji sajmova...

U terminu znatno kraćem nego do sada, prilagođenom novonastalim okolnostima, manifestaciju je posetilo – 66.416 posetilaca. U odnosu na aktuelne i međunarodne okolnosti u kojima je manifestacija organizovana, takvom posetom bili su zadovoljni i organizatori ovih sajmova, i izlagači i drugi komercijalni učesnici, ali i privrednici, uvoznici, distributeri…


Podsećanja radi, ljubitelji automobila i motocikala poslednji put su sa svojim ljubimcima na Beogradskom sajmu mogli da se druže tokom 54. Međunarodnog salona automobila, održanog u martu 2019. godine. Sledeći sajam, koji je trebalo da bude održan u martu 2020. godine, sa perspektivom da bude najveći auto-moto događaj u to vreme u svetu i uz brojne rekorde u pogledu broja brendova i premijera, i čija je organizacija sasvim dovedena do kraja, otkazan je zbog galopirajuće pandemije svega nekoliko dana pre svečanog otvaranja kapija sajma za posetioce.


Od tada pa do ovogodišnjeg termina, međunarodna zajednica pretrpela je i još uvek trpi ozbiljne posledice pandemije, probleme u međunarodnom transportu i komunikacijama, globalne probleme u automobilskoj industriji u vezi sa finalizacijom proizvodnje i druge teškoće u vezi sa ukrajinskom krizom. Srpska privreda i tržište svega toga nisu bili pošteđeni.


S obzirom na sve to, Beogradski sajam kao organizator, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova i kompanija DDOR Osiguranje Novi Sad, kao generalni sponzor ove manifestacije, opredelili su se da u skladu sa novim vremenom i prilikama (a o tome govori već i odrednica ECO u inoviranom nazivu sajma), prilagodi izlagački koncept manifestacije akcentujući vozila sa ekološki naprednim pogonskim rešenjima, automobile na električni pogon i hibride, ali i nove modele sa konvencionalnim pogonima, ekološki unapređene i sa najvišim ekološkim standardima. Ideja je bila da se promovišu nove tehnologije koje su danas aktuelne u auto-industriji, ali i one koje će to biti u najskorijoj budućnosti.


To je moglo da se ostvari u uslovima očekivano smanjenog komercijalnog efekta u smislu prodaje vozila, zbog nedostatka novih vozila na tržištu, ali istovremeno uz ogromno interesovanje stručne i široke javnosti za modele vozila koja već sada imaju najnovija pogonska rešenja, a čija se potpuna komercijalizacija tek očekuje. Sa takvim konceptom i očekivanjima saglasile su se gotovo sve članice Asocijacije uvoznika, što znači i svi brendovi na našem tržištu, pa su, i s obzirom na inovativnost i ekskluzivnost ovakvog sajamskog koncepta i na to da trenutno nema mnogo aktivnih sajmova po svetu, odlučili da predstave izuzetno veliki broj premijera, pogotovo kod električnih vozila, koji su bili potpuni noviteti kod većine brendova.


Pod sloganom „Prirodni broj obrtaja“, ovaj najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u regionu ali i jugoistočnoj Evropi, okupio je u okviru sajma automobila 210 automobilskih izlagača, sa tridesetak brendova (uključujući premijerno i 102 godine star, danas kinesko-britanski MG, trenutno najbrže rastući automobilski brend u Velikoj Britaniji). Oni su prikazali više od 140 različitih modela. Bilo je 48 novih modela, od čega su 36 bile premijere a 12 noviteti. Sa potpuno električnim ili punim hibridnim pogonom bilo ih je čak 36. Čisto električnih automobila među premijerama i novitetima bilo je 25, odnosno više od 50 posto. Na „Motopassionu“ je, pod sloganom „Sve tvoje strasti na jednom mestu“, izlagalo 50 izlagača, koji su predstavili tridesetak brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila, sa više od 80 modela.


Najekskluzivnije i najskuplje modele većine brendova i kategorija nestrpljiviji i platežno sposobniji kupci uspeli su da „ugrabe“ ili rezervišu čim je sajam počeo. Prvi je prodat Mercedes EQS za 175.000 evra. A ove godine cene najskupljih bile su od 135.000 do 185.000 evra. Tako je, na primer, najskuplji Audijev model koštao 134.875 evra, a najskuplji automobil na sajmu bio je „klasični“ „Land Rover Defender“ sa cenom od 183.765 evra, koji je takođe odmah prodat. Iako visoke, ove cene nisu ni blizu cenama najskupljih modela na nekim ranijim sajmovima. Nisu bili bez šansi ni potencijalni kupci „skromnijih“ zahteva ili finansijskih mogućnosti. Tako je „Fiat“ ponudio klasični „500 L“ po početnoj ceni od 12.000 evra, „Dacia Sandero Stepway“ koštala je ukupno 16.440 evra, a „Citroen“ je ponudio jedan svoj električni model za 10.000 evra, ali kupcima dostupan tek u 2023. godini.


I sektor prateće industrije predstavio se bogatom ponudom rezervnih delova, derivata naftne industrije, auto-galanterije, kozmetike i tjuning opreme i veoma sadržajnom izložbom garažno-servisne opreme. Ekskluzivna posebnost ovogodišnje sajamske manifestacije, a u skladu sa glavnom linijom izlagačkog programa, jeste promociju kompatibilne i prateće opreme za ekološki napredna vozila, punjača, solarnih modula i druge odgovarajuće infrastrukture. „Aktivirana“ je čak i posebna, nova robna grupa koja obuhvata sada već obiman i kompleksan segment punjača za električna vozila, ali i solarne module za primenu u auto-industriji. Fakultet primenjenih umetnosti predstavio je na svom štandu i eksperimentalni model automobila na solarni pogon, italijanski trkački solarni automobil Emilia 4, delo našeg industrijskog dizajnera prof. dr Marko Lukovića. Ovaj sajamski segment bio je smešten u halama 2 i 1A Beogradskog sajma.


Svoj deo posla obavile su i banke, lizing i osiguravajuće kompanije, te sektori finansiranja u samim auto-moto kućama, prodavcima i distributerima, koji su nudili povoljne sajamske finansijske uslove kako bi kupac za isti novac dobio što povoljnije uslove kreditiranja, povlastice u dodatnoj opremi vozila, produženoj garanciji ili uslovima servisiranja.


Specijalitet ovogodišnje sajamske manifestacije, koji je već privukao ideje da preraste u zasebnu manifestaciju, bili su oldtajmeri i različiti tipovi starovremenskih automobila, kojima je bila posvećena cela hala 3 Beogradskog sajma. Izložba je organizovana po tematskim celinama, kao svojevrsna paralela „susednoj“ izložbi najnovijih modela, kako bi posetiocima bila pružena mogućnost putovanja kroz vreme i istoriju automobilske industrije. Neki od izloženih eksponata vratiće posetioce u vreme između dva svetska rata i u vreme prve sajamske izložbe Beogradskog sajma. Posebnu pažnju kao ekskluzivan segment ove izložbe, u hali 3A, privukla je retrospektiva domaćih proizvoda „Zastave“, temeljan istorijat višedecenijske okosnice jugoslovenske i srpske auto-industrije.


Čitav ovaj auto-moto hepening bio je prilika i povod i za različite segmente pratećeg programa.


U sklopu stručnog pratećeg programa, Nacionalnа vozačkа akademijа NAVAK je svakodnevno izvodila vežbe simulacije kritičnih situacija u saobraćaju i demonstraciju značaja ABS uređaja i vežbi kočenja sa izbegavanjem prepreke, sa i bez ABS-a na klizavoj podlozi; Održana je konferencija „Puma Eco Car Conference 2022-PCC 2022“ sa panelima: 1) Vodonik, CNG, LNG potencijali snabdevanja i upotrebe, 2) Elektro vozila, 3) Infrastruktura za električna vozila. Tematski okvir bile su perspektive i izazovi u auto-industriji do 2030. godine. Sve u organizaciji Centra za električna i hibridna vozila – CEHV, Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, StudENTERa, Journal of Applied Engineering Science – JAES, Project Land, Fakulteta tehničkih nauka Novi Sad, Privredne komore Srbije, u suorganizaciji Beogradskog sajma; Kompanija TAB Baterije d.o.o, Beograd, organizovala je Prezentaciju litijum-jonskih baterija.


Još u predsajamskom periodu, u organizaciji Udruženja novinara Srbije i Beogradskog sajma, organizovan tradicionalni novinarski „Press slalom Srbija“. Pobednik glavne novinarske kategorije u muškoj konkurenciji bio je je Dušan Albijanić, novinar RTS-a i član Uprave UNS-a, a u ženskoj Mirjana Pavlović iz TV Kopernikus; Automobilski forum, udruženje automobilskih novinara i drugih stručnjaka u oblasti automobilizma dodelio je svoje tradicionalne nagrade „najboljima u autoindustriji“ za zapažene rezultate u auto-privredi i auto-moto sportu. Među njima je i Zoran Lupšić, dugogodišnji koordinator ovih sajamskih manifestacija, za odličnu organizaciju ovih sajmova; Sajam automobila nije mogao da protekne ni bez podsećanja na hostese koje su dodatno ukrašavale ionako sjajne modele automobila i motocikala, a pobednica ovogodišnjeg takmičenja za „Miss DDOR Eco BG Car Show 07 i Motopassion“ bila је Anita Rašević, koja krasila štand Pežoa.


S obzirom na pomenute međunarodne, geopolitičke, komunikacijske, transportne, tržišne, proizvodne i sve druge nepovoljne okolnosti i teškoće u kojima je ova manifestacija organizovana, ali i na sasvim novi koncept sajamskih postavki, zahvaljujući požrtvovanosti i entuzijazmu svih uključenih faktora utisci po zatvaranju kapija DDOR Eco BG Car Show 07 i 14. Motopassion su više nego pozitivni. To je većinsko mišljenje i izlagača i posetilaca. Beogradski sajam je odlično obavio svoj, organizacioni deo posla i pokazao se dostojnim i pouzdanim osloncem sajamske delatnosti na širem međunarodnom planu.


PR

 Škoda Superb (2024) zvanično predstavljena

Škoda Superb (2024) zvanično predstavljena

Četvrta generacija modela Škoda Superb temelji se na prednostima svog prethodnika, nudeći još sofisticiraniji dizajn, više prostora i udobnosti i najsavremeniju tehnologiju. S novom Škoda Superb kupci će ponovo moći da biraju između combi i hatchback verzije...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje