AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault eWays ElectroPop: istorijski skok strategije

Renault eWays ElectroPop: istorijski skok strategije

Renault Grupa pravi istorijski skok u strategiji razvoja električnih vozila: na osnovu svojih tehnoloških i industrijskih kapaciteta kao i 10 godina iskustva u području električne mobilnosti doneće hrabre odluke i ponudiće tržištu konkurentna, održiva i popularna električna vozila...

Renault eWays ElectroPop: istorijski skok strategije

„Danas svedočimo istorijskom skoku strategije Renault Grupe za razvoj električnih vozila i za proizvodnju u Evropi. Izgradnjom Renault ElectriCityja, našeg kompaktnog, efikasnog i naprednog električnog ekosistema u severnoj Francuskoj kao i megafabrike električnih pogona u Normandiji stvorili smo preduslove da budemo konkurentni na domaćem tržištu. Edukovaćemo se, ulagaćemo i sarađivaćemo sa etabliranim i budućim partnerima, predvodnicima u svojim područjima, uključujući: ST Microelectronics, Whylot, LG Chem, Envision AESC i Verkor. Predstavićemo deset novih električnih modela i proizvešćemo milion električnih vozila do 2030., od povoljnih gradskih vozila do luksuznih sportskih automobila. Pored efikasnosti, fokusiraćemo se na dizajn inspirisan legendarnim modelima, kao što je omiljeni Renault 5, čime ćemo elektrifikaciji udahnuti prepoznatljiv duh Renaulta”, rekao je Luca de Meo, glavni direktor Grupe Renault.


Baterije: usavršavanjem hemijskih procesa nikal-mangan-kobalt baterija za proizvodnju milijon primeraka za celu Alijansu do 2030.


Oslanjanjem na desetogodišnje iskustvo u proizvodnom lancu električnih vozila, strategija Grupe Renault u području baterija rezultirala je hrabrim odlukama u pogledu standardizacije unutar Alijanse, čime je povećana konkurentnost. Baterije koje se baziraju na niklu, manganu i kobaltu (NMC) i imaju jedinstvenu konstrukciju će se ugrađivati u sva buduća baterijska električna vozila u svim segmentima. Obuhvatiće sve modele i ugradiće se u do milijon električnih vozila iz Alijansine ponude do 2030. godine. Odabir ovih hemijskih elemenata osigurava konkurentan odnos troškova i pređenih kilometara, do 20 % veći domet u poredjenju sa baterijama koje se zasnivaju na drugim hemijskim elementima i mnogo efikasnije recikliranje.


Na osnovnom nivou Grupa će ponuditi sledeće:


- u okviru svoje električne strategije, Grupa Renault će sarađivati sa društvom Envision AESC sa kojim će 2024. izgraditi gigafabriku u Douaiju kapaciteta 9 GWh, sa ciljem ostvarivanja do 24 GWh do 2030. U blizini Renault ElectriCityja partner Grupe Renault će proizvoditi najnovije tehnologije, cenovno konkurentne i sigurne baterije niskog CO2 otiska za električne modele, uključujući budući Renault 5.


- Grupa Renault potpisala je Memorandum o razumevanju kojim postaje deoničar u francuskom start-upu Verkoru, sa udelom većim od 20 %. Dva partnera će zajedno razvijati napredne baterije prikladne za vozila iz C segmenta i viših segmenta Renaultove ponude, kao i za modele iz Alpineove ponude. Ovo partnerstvo uključuje razvoj pilot-proizvodne linije u Francuskoj za proizvodnju baterijskih ćelija i prototipa modula od 2022. U drugom koraku, predviđenom za 2026., Verkor namerava da izgraditi prvu gigafabriku Grupe Renault za proizvodnju baterija visokih performansi u Francuskoj, početnog kapaciteta 10 GWh, što bi do 2030. potencijalno moglo porasti do 20 GWh.


U manje od deset godina Grupa će postupno smanjiti troškove za 60 % na nivou paketa. Cilj je ostvariti cenu manju od 100 dolara po kilovatsatu do 2025. kao i manje od 80 dolara po kilovatsatu u pripremama za uvođenje solid state baterija u ponudu Alijanse do 2030.

Renault eWays ElectroPop: istorijski skok strategije

Pogon: od sirovine do vlastite proizvodnje električnog pogona


Grupa Renault ostaje korak ispred konkurencije i postaje prvi proizvođač automobila koji je razvio vlastiti električni motor – bez upotrebe retkih zemljanih magneta (nestalni magneti) i zasnovan na tehnologiji sinhronog motora pokretanog električnim impulsom (EESM) sa sopstvenim reduktorom. Nakon što je već uložila znatna sredstva, Grupa je u proteklih deset godina upola smanjila trošak baterija, a u sledećoj deceniji će ga smanjiti za još polovinu. Grupa će od 2024. postupno uvoditi nova tehnološka poboljšanja u svoj EESM: statorsku ukosnicu, zalepljen sklop motora, osovine rotora bez četki; u svrhu smanjenja troškova i poboljšanja efikasnosti motora.


Grupa je dogovorila saradnju i sa francuskim start-upom Whylotom na razvoju inovativnog električnog motora aksijalnog fluksa. Ova tehnologija će se prvo ugraditi u hibridne motore, čime će se troškovi smanjiti za 5 %, a emisije CO2 za 2,5 g prema WLTP-u (za putnička vozila B i C segmenta). Renault Grupa će biti prvi proizvođač automobila koji će proizvesti električni motor aksijalnog fluksa u velikoj seriji.


Grupa će povećati svoju kontrolu nad vrednosnim lancem integrisanjem invertera, DC-DC struje i ugrađenog punjača u jedinstveni sklop sopstvene proizvodnje. Ovaj projekat kompaktnog dizajna će biti kapaciteta 800 V i imaće manje delova, čime će se smanjiti troškovi. Koristiće se u svim platformama i pogonskim sklopovima (BEV, HEV, PHEV) za dodatno smanjenje troškova. Električni moduli za inverter, DC-DC i ugrađeni punjač koristiće silicijum karbid (SiC) kao i galijum nitrid (GaN) zahvaljujući našem strateškom partnerstvu sa kompanijom ST Microelectronics.


Pored ovih novih tehnologija Grupa radi i na kompaktnijem električnom pogonu, tzv. sve-u-jednom sistemu. Ovaj električni pogon čine električni motor, reduktor i elektronika za kontrolu isporuke električne energije u objedinjenom paketu: to će smanjiti zapreminu paketa za 45 % (jednako zapremini rezervoara goriva aktuelnog Clija), smanjiti ukupan trošak pogonskog sklopa za 30 % (ova ušteda je jednaka ceni električnog motora) i na taj način će smanjiti nepotrebnu potrošnju energije za 45 % prema WLTP-u, što će povećati domet vozila za 20 km.


Platforme razvijene posebno za električna vozila: visoka efikasnost i optimalan domet po konkurentnim cenama


Platformama CMF-EV i CMF-BEV razvijenim posebno za električna vozila Grupa ubire plodove 10 godina iskustva u proizvodnji električnih vozila.


Platforma CMF-EV razvijena za vozila C i D segmenta nudi veći užitak u vožnji i nenadmašne performanse. Ova platforma ugradiće se u 700.000 vozila iz ponude Alijanse do 2025. CMF-EV nudi domet do 580 km prema WLTP-u uz vrlo nisku potrošnju energije. Ove performanse su rezultat bogatog znanja inženjera Grupe Renault i Nissana koji su radili na smanjenju trenja i mase kao i na razvijanju najnaprednijih rešenja za kontrolu temperature.
Arhitektura pomera granice povećanjem prostora u kabini jer su svi tehnički elementi smešteni u prostoru motora i izbegava provlačenje kablova od zadnjeg do prednjeg kraja, što smanjuje masu i troškove. Sistem klimatizacije je takođe smešten u prostor motora, što je omogućilo tanji dizajn kontrolne table.


Pored tih poboljšanja, platforma CMF-EV nudi vrhunske vozačke užitke zahvaljujući niskom težištu i idealnom rasporedu mase, vrlo niskom odnosu upravljača koji rezultira brzim odzivom vozila kao i multi-link zadnjem vešanju. Potpuno novi MéganE koji će se proizvoditi u fabrici u Douaiju konstruiran je na platformi CMF-EV.


Platforma CMF-BEV koja će se ugrađivati u vozila segmenta B omogućiće Grupi Renault proizvodnju pristupačnih baterijskih električnih vozila za svaki džep. Ova potpuno nova platforma smanjiće trošak vozila za 33 % u poredjenju sa aktualnom generacijom modela ZOE. To je ostvareno baterijskim modulom koji se može menjati, pogonskim sklopom idealnih dimenzija dostupnim po nižoj ceni kao i preuzimanjem delova koji nisu specifični za električna vozila iz platforme CMF-B, koja se ugrađuje u 3 miliona vozila godišnje. Platforma CMF-BEV biće pristupačna i razvijaće vrhunske performanse uz domet do 400 km prema WLTP-u, bez kompromisa u pogledu dizajna, zvučne izolacije i voznih karakteristika. Ova platforma koristiće inovaciju Grupe Plug & Charge koja ispunjava zahteve direktive NF-C 15118.

Renault eWays ElectroPop: istorijski skok strategije

Operativa: konkurentna električna vozila proizvedena u Francuskoj


Grupa je 9. juna ove godine najavila izgradnju Renault ElectriCityja iz kojeg će izlaziti automobili sa oznakom „Proizvedeno u Francuskoj”. Ovo novo društvo osnovano u severnoj Francuskoj okuplja tri Renaultove fabrike – Douai, Maubeuge i Ruitz – i snažan ekosistem dobavljača. Već od 2024. raspolagaće cenovno konkurentnim baterijama koje će proizvesti gigafabrike proizvođača Envision AESC u Douaiju. Idealno je smeštena, u samom srcu najveće potražnje za baterijskim električnim vozilima u Evropi. Naime, predviđa se da će u 2025. Francuska, Velika Britanija, Nemačka, Italija i Španija činiti dve trećine njihove ukupne prodaje.


Ovaj industrijski sistem – otelotvorenje uspešne tranzicije sa tradicionalnih motora sa unutarašnjim sagorevanjem na električne motore – omogućiće otvaranje 700 novih radnih mesta do kraja 2024. U saradnji sa društvima Envision AESC i Verkor Grupa Renault će direktno stvoriti 4500 radnih mesta u Francuskoj do 2030.


Činjenica da je reč o najvećem centru za proizvodnju električnih vozila u Evropi omogućila je Grupi Renault da ove fabrike učini najkonkurentnijim i najefikasnijom proizvodnom jedinicom električnih vozila u Evropi. Do 2025. proizvodiće se 400.000 vozila godišnje, a trošak proizvodnje smanjiće se na ~3 % vrednosti vozila.


Životni ciklus baterija: stvaranje dodatne vrednosti kroz celi životni vek
Grupa Renault je prvi proizvođač automobila koji u obzir uzima čitav životni vek baterije. Prikupila je pozamašno iskustvo i otišla korak dalje sa Mobilizeom kako bi povećala izdržljivost baterija, proširila spektar upotrebe i stvorila dodatnu vrednost u svakoj fazi životnog ciklusa.


- U prvoj fazi životnog ciklusa baterije – u vozilu – Grupa radi na rešenjima povezivanja vozila sa električnom mrežom (V2G), koja omogućavaju povrat električne energije iz baterije vozila u energetsku mrežu. Operatori električne mreže snažno su zainteresovani za ova rešenja čuvanja energije koja predstavljaju baterije automobila kako bi se uravnotežilo opterećenje mreže. Na taj način bi automobil koji je spojen na mrežu 8 sati dnevno potencijalno mogao generisati zaradu od 400 evra godišnje, čime bi vlasnici električnih vozila mogli da amortizuju deo godišnjeg troška leasinga, a Renaultu bi se omogućilo da ostvari zaradu od flota vozila.


- Na kraju prve faze životnog ciklusa u vozilu baterije zadržavaju oko dve trećine svog kapaciteta pa se mogu upotrebiti i za drugu fazu. Mobilize razvija nove primene za čuvanje energije u stacionarne baterije kako bi se lakše i preciznije odgovaralo na energetske potrebe, za mobilno skladištenje električne energije ili za generatore za upotrebu u drugim industrijama. Renault je pionir ovog segmenta tržišta i definisao je jedinstveno industrijsko uređenje kako bi bio predvodnik ovog tržišta u Evropi: prikupljanje baterija na kraju životnog veka uz podršku mreže koncesionara, mogućnost procene fer vrednosti baterija zahvaljujući tehničkom nadzoru u stvarnom vremenu i kapacitetu industrije za obnavljanje baterija po konkurentnim cenama kao i ponovnu upotrebu 250.000 baterija koje su bile u upotrebi u modelu ZOE, a uskoro će biti dostupne.


Grupa namerava da proširi vrednosni lanac saradnjom sa agencijama koje procenjuju vozila kako bi se preprodajna vrednost baterija uzela u obzir na tržištu polovnih vozila, čime bi se mogla ostvariti zarada i do 500 evra po vozilu. Kako bi se umirili vlasnici polovnih električnih vozila, Mobilize će nuditi „zdravstvenu potvrdu” (u svrhu nadzora stanja vozila), ugovore o produženoj garanciji za baterije i ponude za zamene, što će im omogućiti povezana vozila.


- Kraj životnog ciklusa: Zahvaljujući radu svoje podružnice Indra i dugogodišnjem partnerstvu sa društvom Veolia, Grupa raspolaže bogatim iskustvom u prikupljanju baterija iz električnih vozila i njihovom recikliranju. Već je reciklirano 75 MWh ukupnog kapaciteta baterija, od čega je samo u prošloj godini ostvarena polovina. Grupa ide i korak pa će tako uvesti pogone za opremanje, ponovnu upotrebu, rastavljanje i recikliranje baterija. Za to je zadužen projekat fabrike Re-Factory u Flinsu, kojoj je cilj da generiše više od 1 milijarde evra prihoda od aktivnosti recikliranja baterija u zadnjoj fazi životnog ciklusa do 2030. Grupa će uskoro stupiti u nedavno najavljen konzorcijum sa društvima Solvay i Veolia, sa namerom prikupljanja strateških materijala za proizvodnju baterija, kao što su kobalt, nikl i litijum koji su izuzetno efikasni i dovoljno kvalitetni za ugradnju u baterije, kako bi se mogli ponovno upotriebiti za proizvodnju novih baterija.


Evolucija u prikupljanju baterija i procesu recikliranja omogućiće Grupi Renault smanjenje neto troška recikliranja na trećinu do 2030. i osiguraće alternativne i održive izvore materijala za baterije po konkurentnim cenama kojima će ispuniti deo svojih potreba, a pritom će se sačuvati njihovi prirodni izvori.


PONUDA: Elektro-pop automobili


Grupa će izvući maksimum iz platformi koje je razvila posebno za električna vozila. Lansiraće 10 novih baterijskih električnih vozila do 2025., od čega će ih sedam biti namenjeno za vozila marke Renault. Legendarni Renault 5 suvremenog duha sa električnim pogonom proizvodiće Renault ElectriCity u severnoj Francuskoj, od baterije preko električnog pogona do sastavljanja vozila, na potpuno novoj platformi CMF-BEV.


Grupa će vratiti u život i još jednu legendarnu zvezdu, koja trenutno nosi naziv 4ever, čime se iskazuje namera da ponudimo još jedan vanvremenski klasik. Grupa Renault će osnažiti prisutnost u potpuno električnom segmentu C, počevši od poptpuno novog modela MéganE sledeće godine. Iz avangardnog dela ponude izdvaja se Alpineova „garaža snova” predstavljena u januaru, a koja će zaživeti 2024.


Renault namerava da ima najzeleniju ponudu vozila na evropskom tržištu 2025., sa više od 65 % električnih ili elektrifikovanih vozila u ponudi i do 90 % električnih vozila u ponudi marke Renault.


PR

 Škoda Superb (2024) zvanično predstavljena

Škoda Superb (2024) zvanično predstavljena

Četvrta generacija modela Škoda Superb temelji se na prednostima svog prethodnika, nudeći još sofisticiraniji dizajn, više prostora i udobnosti i najsavremeniju tehnologiju. S novom Škoda Superb kupci će ponovo moći da biraju između combi i hatchback verzije...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje