Kia u Ženevi sa tri premijere

Kia je na ovogodišnjem, 81. po redu, salonu automobila u Ženevi predstavila čak 3 nova modela. Novi Kia Rio je u Švajcarskoj doživeo svetsku premijeru, dok se mališan Picanto premijerno predstavlja izvan domaće J. Koreje. Evropskoj publici takođe se po prvi put predstavlja hibridna varijanta nove limuzine Optima...

4. generacija Rija je revolucija, a ne evolucija prethodnika. Karakterišu ga agresivna i prepoznatljiva spoljašnjost, a može se pohvaliti i evropskim smislom za detalje kao i zrnom korejskih začina i latino šarmom.

Novi Rio u svoju klasu B donosi najniže emisije CO2 – u najčistijoj motornoj varijanti ima samo 85 g/km što znači da je Rio ekološki najprihvatljivije ne-električno vozilo u Evropi! Ako tome dodamo potrošnju goriva od samo 3,2 l/100 km, onda je jasno da Rio ima sve potrebne adute da postane lider u svojoj klasi. Novi Picanto još uvek je malen, ali je već odrastao. Kijini dizajneri i inženjeri u potpunosti su ga promenili tako da sada pokazuje razigranost, kompaktnost i zrelost. Duži od prethodnika i sa dužim međuosovinskim rastojanjem, novi Picanto će pored 5-vratne nuditi i 3-vratnu varijantu što će sasvim sigurno pozitivno uticati na njegovu konkurentnost u svojoj klasi.

3,6-metara dugi Picanto se iz ‘simpatičnog’ i ‘ljubaznog’ mališana preobrazio u odraslog i lepog novajliju, za kojim će se mnogi okretati na ulici, jer se radi o dobro građenom, zavodničkom i dinamičnom “modelu”. U svoju A klasu donosi samouveren i prepoznatljiv izgled. Kia je na evropskom tržištu premijerno predstavila hibridnu varijantu luksuzne limuzine Optima. Masovna proizvodnja hibrida planirana je već u prvoj polovini ove godine, a brojne tehnološke novosti koje donosi Optima naći će svoje mesto i u svim ostalih Kijinim budućim modelima.

Na salonu je najstariji korejski proizvođač automobila predstavio i novu 1,0-litarsku varijantu svog ‘Kappa’ benzinskog motora, koji se može pohvaliti izvanrednim sportskim performansama i ekonomičnošću. Inovativni 998-kubični motor je prvi Kijin trocilindraš sa turbopunjačem sa (za svoju veličinu popriličnom) najvećom snagom 110 KS, uz skromnu potrošnju goriva, koja je karakteristična za motore tako male zapremine.

Kia