AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Tehnika: Lamborghini - karbonski monokok za novog bika

Tehnika: Lamborghini - karbonski monokok za novog bika

Murcielago je koristio cevasti ram, a osnova za njegovog naslednika biće karbonski monokok. Kompanija Lamborghini je predstavila karbonski monokok, konstrukcijsku osnovu za model Lamborghini Aventador LP700-4, koji će svetlost dana ugledati na sajmu automobila u Ženevi...

Italijanska kompanija je monokok razvila prema sopstvenom patentiranom postupku, a zanimljivo je da će ga samostalno i proizvoditi. Najčvršći deo centralnog dela automobila napravljen je od karbonskih vlakana (CFRP - Carbon Fibre Reinforced Plastic), koje je Lamborghini prvi put prikazao na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu, na konceptu Sesto Elemento.

Tehnika: Lamborghini - karbonski monokok za novog bika

U poređenju sa karbonskim ramom modela McLaren MP4-12C, ram naslednika modela Murcielago činiće A-stub, B-stib i krov. Sam monokok težak je oko 147,5 kilograma, a masa kompletnog "skeleta" karoserije, iznosi 229,5 kilograma. Torziona krutost karoserije iznosi 35.000 Nm po jedinici deflekcije. Murcielago je imao torzionu krutost od 20.000 Nm/jedinici, Koenigsegg CCR 28.100 Nm i Ferrari F50 34.600 Nm. Visoka krutost automobila će povećati preciznost upravljanja. Delovi monokoka su proizvedeni pomoću tri razne tehnologije. Patentiran proces RTM formira ugljenična vlakna pri niskim temperatura i minimalnom pritisku, kako se ne bi narušio kvalitet, preciznost i nivo završne obrade. Pored ove tehnologije, spajanje se vrši u nekoliko slojeva, što povećava apsorpciju energije u slučaju udara.

Tehnika: Lamborghini - karbonski monokok za novog bika

Deo kompozitnih delova se najpre impregnira, a na odabranim mestima monokoka, u cilju povećanja kritosti je korišćenja specijalna smolasta pena. "Šasija" će sa ostatkom "tela" biti povezana sa aluminijumskim komponentama. Krajem januara meseca, kompanija Lamborghini je predstavila i oslanjanje novog modela, koje je tipa push-rod. Amortizeri i spiralne opruge nisu povezane direktno sa točkovima, već u smeru ka unutra u skeletu karoserije, a smešteni su nspred ispod čeonog stakla, a pozadi iza motora. Novi dvanaestocilindrični motor razvijen je "od nule" u fabrici u Sant‘ Agati. U odnosu na srce Murcielaga, novi agregat ne prati evoluciju starog motora, koji je pokretao i legendarni model Lamborghini Miura. Novi 6,5-litarski motor sa četiri ventila po cilindru, produkuje 525 kW (700 KS) pri 8.250 o/min, i obrtni moment od 690 Nm pri 5.500 o/min. "Ovaj motor, ne samo da kruniše slavu naše proizvodne linije, već je to aktuelna investicija u budućnost Lamborghinija. Novim dvanaestocilindričnim motorom najavljujemo tehnološki skok, koji će uključiti sve oblasti naše kompanije." - izjavio je Stephan Winkelmann, predsednik i generalni direktor kompanije Lamborghini.

Tehnika: Lamborghini - karbonski monokok za novog bika

U odnosu na agregat koji je pokretao model Murcielago LP670-4 SV, novi motor je snažniji, ali lakši i kompaktniji. Zahvaljujući korišćenju materijala od vrhunskog čelika i legura silicijuma i aluminijuma, motor ima masu od samo 235 kilograma. Novina je i sedmostepeni sekvencijalni menjač ISR (Independent Shifting Rods), koji u ponudi menja stari šestostepeni e-gear. Novi robotizovani menjač radi 50 % brže od ostalih dvolamelastih menjača i 40 % brže nego menjač e-gear u modelu Gallardo. ISR menjač ima masu od samo 70 kilograma.

Vozač može izabrati jedan od četiri ponuđena moda: Strada (komforni režim), Sport (dinamički režim), Corsa (za stazu) i potpuno automatski režim. Naravno, tu je i sistem Launch Control, za maksimalno ubrzanje, uz minimalizaciju proklizavanja. Lamborghini će zvanično predstaviti naslednika modela Murcielago, na sajmu automobila u Ženevi, u martu sledeće godine. Prema nezvaničnim informacijama, novi model će krasiti dizajnerski detalji "pozajmljeni" od modela Reventom. Iz mesta do "stotke" stizaće za samo 2,9 sekundi, a maksimalna brzina će biti oko 350 km/h.

Automagazin.rs

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje