Potpuno nova Mazda6e osvojila maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testiranju (FOTO)

Potpuno nova Mazda6e je osvojila maksimalnu ocenu od pet zvezdica na najnovijem Euro NCAP testiranju...

U kategorijama zaštite odraslih putnika i zaštite dece, Mazdin najnoviji potpuno električni model ostvario je odličnih 93%. Model Mazda6e je ocenjen i sa 74% za zaštitu ranjivih učesnika u saobraćaju i 77% za svoje sigurnosne sisteme (Safety Assist).
Rezultat od 93% u kategoriji zaštite odraslih uključuje maksimalan broj bodova u testu bočnog udara u prepreku, uz dobru ili zadovoljavajuću zaštitu svih kritičnih delova tela, i u zahtevnijem bočnom udaru u stub. Vazdušni jastuk između sedišta, razvijen radi smanjenja povreda vozača i suvozača pri bočnim sudarima, pokazao je dobru zaštitu za obe osobe. Nasloni za glavu na prednjim i zadnjim sedištlima su pružili dobru zaštitu od trzajnih povreda vrata (whiplash) u slučaju naleta otpozadi.

U kategoriji zaštite dece, nova Mazda6e sa pet vrata je takođe ostvarila 93% i maksimalan broj bodova u testovima frontalnog i bočnog sudara sa lutkama koje predstavljaju decu od šest i deset godina. U testu pravilne ugradnje dečijih sedišta (CRS Installation Check) automobil je takođe dobio najvišu ocenu, dok je sistem nadzora zauzeća sedišta, koji upozorava vozača da ne ostavi decu bez nadzora u vozilu, dobio posebno priznanje.
U kategoriji ranjivih učesnika u saobraćaju, Mazda6e je pokazala dobru ili zadovoljavajuću zaštitu pešaka, dok su sistemi autonomnog kočenja (AEB) i pomoći za ostajanje u voznoj traci postigli maksimalne bodove u zaštiti motociklista. Vozilo je takođe ostvarilo visoke rezultate u zaštiti biciklista zahvaljujući AEB sistemu i upozorenju za otvorena vrata, čime je postiglo ukupnu ocenu od 74% u ovoj kategoriji.

Zahvaljujući širokom rasponu naprednih sistema za pomoć vozaču (ADAS), Mazda6e je ostvarila 77% u kategoriji Safety Assist. Sistem AEB je efikasno reagovao na druga vozila, monitor vozača je pouzdano prepoznavao umor i distrakciju, sistem pomoći za ostajanje u voznoj traci je nežno korigovao putanju vozila, a sistem pomoći za ograničenje brzine je tačno prepoznavao lokalna ograničenja.
Dodatno, bezbednosti vožnje doprinose i nisko težište, uravnotežena raspodela mase 47:53, kao i odlična vozna dinamika. Kokpit prilagođen vozaču i prednji interfejs čovek–mašina (HMI) omogućavaju vozaču da ostane maksimalno usredsređen.

Potpuno nova Mazda6e spaja japansku filozofiju, promišljen dizajn i naprednu tehnologiju kako bi pružila električno iskustvo vožnje koje je prefinjeno, udobno i bezbedno.
PR
Foto: Euro NCAP