Hankook u drugom kvartalu 2025. godine: prodaja iznosila približno 3.378,3 miliona evra, a operativna dobit približno 222,4 miliona evra

Proizvođač vrhunskih guma, kompanija Hankook, u drugom kvartalu 2025. godine ostvarila je prodaju od 5,3696 milijardi KRW (približno 3.378,3 miliona EUR) i operativnu dobit od 353,6 milijardi KRW (približno 222,4 miliona EUR)...
Kao rezultat akvizicije, rezultati kompanije Hanon Systems biće uključeni u konsolidovane rezultate kompanije Hankook počevši od prvog kvartala 2025. godine. Od drugog kvartala pa nadalje, evidentirani su i otpisi i amortizacije povezani sa alokacijom kupovne cene (PPA).
Prodaja guma je porasla za 8,4 posto u odnosu na prethodnu godinu na 2,5114 biliona KRW (~1.580,1 milion EUR), koja je bila podstaknuta velikom globalnom potražnjom za zamenskim gumama i gumama za prvu ugradnju, kao i većim udelom proizvoda s visokom dodatnom vrednošću. Međutim, operativni profit je pao za 17,5 posto na 346,4 milijarde KRW (oko 217,9 miliona EUR), zbog većih cena sirovina, povećanih troškova logistike i carina na američke automobilske delove.
U segmentu upravljanja toplotnom energijom, Hanon Systems je zabeležio prodaju od 2,8581 biliona KRW (oko 1.798,2 miliona EUR), što predstavlja povećanje od 11,7 posto u odnosu na prethodnu godinu. Operativna dobit iznosila je 64,3 milijarde KRW (oko 40,4 miliona EUR), što predstavlja smanjenje od 10,2 posto u odnosu na isti period prošle godine, ali povećanje od 205,1 posto u odnosu na prethodni kvartal, zahvaljujući poboljšanoj operativnoj efikasnosti i postojećim strateškim inicijativama.
U prvoj polovini 2025. godine, gume od 18 inča i veće činile su 47,2 posto ukupne prodaje guma za putničke automobile i laka teretna vozila, što je povećanje od 0,6 procentnih poena u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu guma za prvu ugradnju za putničke automobile i laka teretna vozila, gume za električna vozila činile su 24 posto prodaje, što je povećanje od 7 procentnih poena u odnosu na prethodnu godinu i dodatno jačanje pozicije kompanije Hankook u odnosu na konkurenciju u rastućem segmentu električnih vozila.
Hankook je u drugom kvartalu proširio svoj portfolio velikih proizvođača automobila, isporučujući gume za električni SUV Gravity kompanije Lucid Motors i prvu električnu limuzinu EV4 kompanije Kia, kao i za kamionet Tasman. Kompanija sada snabdeva oko 50 globalnih proizvođača automobila – uključujući BMW, Mercedes-Benz i Porsche – gumama za više od 280 modela vozila, čime je učvrstila svoju vodeću poziciju u oblasti tehnologije premijum guma.
Prva porodica guma na svetu posebno razvijena za električna vozila, iON, osvojila je prvo mesto na uporednom testu koji je sproveo nemački časopis Auto Bild, čime je istaknuta vodeća pozicija kompanije Hankook u inovacijama na polju guma za električna vozila.
Osim toga, Hankook proširuje svoju stručnost u oblasti guma ultra-visokih performansi (UHP) koristeći podatke iz saradnje sa više od 70 globalnih sportskih automoto događaja. Tu spadaju ABB FIA World Rally Championship (WRC), FIA Formula E World Championship i Lamborghini Super Trofeo, za koji je Hankook službeni dobavljač guma.
PR