Svetska premijera potpuno nove Toyote RAV4

Toyota otkriva snažnu i potpuno novu, šestu generaciju modela RAV4 koja nastavlja stazama svojih legendarnih prethodnika uvođenjem naprednih tehnologija s unapređenim performansama i efikasnošću, istovremeno postavljajući nove standarde u pogledu bezbednosti i digitalnog korisničkog iskustva…
Svestranost i pouzdanost donele su Toyoti RAV4 neprolaznu popularnost kod generacija kupaca širom Evrope, gde je prodato više od 2,5 miliona vozila od predstavljanja ovog modela 1993. godine. Za to vreme, širom sveta do danas je prodato preko 15 miliona vozila.
Potpuno novi RAV4 ima robustan, osvežen izgled koji odražava njegov autentični SUV karakter, naglašen upečatljivim, privlačnim logom novog modela. Snažan dizajn prednjeg dela i dinamična silueta izražavaju moćne terenske karakteristike i pravi RAV4 identitet, zadržavajući slične dimenzije kao i prethodna verzija. U unutrašnjosti, redizajnirana kabina podstiče na samopouzdanu, intuitivnu vožnju, dok svim putnicima pruža osećaj prostranosti i prefinjenog, vrhunskog komfora.

Uvođenje Toyotinog novog softvera za razvoj i projektovanje, pod nazivom Arena, prvi je korak ka potpuno softverski konstruisanim vozilima, čime je omogućeno stvaranje i primena naprednih bezbednosnih funkcija i zabavnih sadržaja u digitalnom okruženju. Arena pokreće Toyotine najsavremenije bezbednosne tehnologije, koje su po prvi put predstavljene na potpuno novom modelu RAV4, značajno povećavajući nivo bezbednosti, uz dodavanje novih naprednih funkcija pomoći u vožnji i prilikom parkiranja. Najnoviji multimedijalni sistem takođe ima svoj svetski debi, a obezbeđuje poboljšana rešenja za povezivanje, navigaciju i bezbednost, i to sve brže nego ikada pre zahvaljujući Areni.

Ultra efikasna, potpuno nova plag-in hibridna verzija RAV4 oličava dvostruki DNK - pravog električnog vozila i praktičnog hibrida. Kao plag-in hibrid, prelazi 100 km* (prosečno po WTLP standardu) električne vožnje, što je dovoljno da zadovolji dnevne potrebe većine evropskih kupaca, nudeći pritom fleksibilnost i pouzdanost Toyotine najnovije hibridne tehnologije. Nova generacija plag-in hibridnog sistema ima bateriju čiji je kapacitet 30% veći, isporučuje više snage, bolje ubrzanje i ekonomičnost, dok istovremeno pruža rešenja za brže punjenje. Izmenjeni raspored omogućava dodatne prednosti koje rezultiraju dinamičnijom vožnjom i dobijanjem prostranije unutrašnjosti.
Potpuno novi RAV4 biće dostupan u Evropi isključivo kao plag-in hibrid ili pun hibrid, naglašavajući Toyotin višestruki pristup neutralnosti ugljenika. To će kupcima pružiti širok izbor održivih opcija, bez obzira na to gde žive i njihove individualne okolnosti.

Najnovija hibridna tehnologija za maksimalne mogućnosti
Najnovija hibridna tehnologija je u srcu potpuno novog RAV4, dostižući novi nivo kvaliteta zahvaljujući Toyotinoj novorazvijenoj generaciji plag-in hibridnog sistema.
Nova litijum-jonska baterija visokog kapaciteta od 22,68 kWh omogućava produženi domet od 100 km* (prosečno po WLTP standardu) u vožnji isključivo na struju, što je dovoljno za dnevne potrebe većine vozača. Baterija je plod Toyotinog razvoja električnih vozila i omogućava znatno brže punjenje. Punjenje preko priključka s ugrađenim DC punjačem od 50 kW – što je inače retka opcija za SUV vozila D egmenta – može da dopuni bateriju od 10% do 80% za samo 30 minuta, u zavisnosti od uslova. Punjenje kod kuće ili na standardnim javnim punjačima je takođe brže zahvaljujući novom AC punjaču od 11 kW koji je dvostruko brži od prethodne verzije i puni bateriju za samo tri sata.

Da bi se dostiglo snažno ubrzanje vozila, nova baterija je povezana s unapređenim prednjim motorom koji sada isporučuje 150 kW, što je povećanje od 16 kW. Inteligentni pogon na svim točkovima (AWD-i) upravlja najvećom snagom u klasi (304 KS), što doprinosi uzbudljivom vremenu ubrzanja od 0-100 km/h za samo 6,1 sekundu.
Osim što donosi više uzbuđenja u vožnji, nova baterija obezbeđuje pouzdane i uvek raspoložive performanse i u teškim uslovima, pre svega zahvaljujući poboljšanim rešenjima za hlađenje. Sistem upravljanja toplotom automatski menja tok cirkulacije rashladne tečnosti u zavisnosti od uslova rada, održavajući bateriju na idealnoj temperaturi kako bi se sačuvala idealna efikasnost. Takođe, baterija obezbeđuje vrhunske karakteristike čak i kada se puni u hladnim uslovima.
Pored poboljšanja performansi i punjenja, nova generacija plag-in hibridnog sistema doprinosi poboljšanoj dinamici vožnje zahvaljujući nižem težištu i povećanoj krutosti karoserije, što je postignuto izborom optimalne lokacije baterije smeštene ispod poda vozila. Sve to je omogućeno ugradnjom DC pretvarača u jedinicu za kontrolu snage (PCU), koja je smanjena i sada je integrisana u menjački sklop.

Potpuno novi RAV4 plag-in hibrid može na inteligentan način da iskoristi mogući domet od 100 km* (prosečna potrošnja po WLTP standardu) vožnje samo na struju uz pomoć tehnologije geo-fencing, koja automatski optimizuje vožnju EV-om kako bi bila spremna za sve što putovanje donosi. Analizirajući podatke o putevima i saobraćaju u realnom vremenu dobijene od internet navigacije i uvidom u uobičajene rute i način vožnje vozača, sistem može automatski da izmenjuje periode rada hibridnog i električnog režima kako bi poboljšao domet. Ako se odredište nalazi u zoni niske emisije ili zahteva prolazak kroz nju, geo-fencing obezbeđuje dovoljan nivo napunjenosti baterije da se to uradi u potpunosti u EV režimu.
Rešenje s pogonom na prednje točkove (FWD) je po prvi put uvedeno na plag-in hibrid RAV4 čineći poboljšanu elektrifikaciju još dostupnijom, a sistem isporučuje snagu od 268 KS.
U samopunjivoj hibridnoj verziji, novi RAV4 se takođe odlikuje Toyotinim najnovijim tehnologijama. Poboljšanjem menjača, jedinice za kontrolu snage, baterije i drugih komponenti, snaga motora je povećana, što obezbeđuje ravnomerno ubrzanje i brz start s trenutnim odgovorom na komandu vozača. AWD-i sada ima ukupnu snagu sistema od 191 KS, dok FWD verzija raspolaže sa 183 KS.

Dolaskom nove generacije, Toyota ne samo da uvodi na tržište najnapredniji RAV4 PHEV, već i visoko razvijene prateće eko ponude, kao što su osiguranje PHEV vozila i Toyotina rešenja za punjenje. Time se poboljšava iskustvo kupaca jer će proces punjenja biti još lakši, a korišćenje bezbrižno i jednostavno. Konačno, cilj je da se obezbedi minimalan svakodnevni uticaj na životnu sredinu i što više poveća broj pređenih kilometara u EV režimu.
GR SPORT
Potpuno novi RAV4 pruža dinamičniju vožnju i savršen karakter nadahnut automobilskim sportom kojim odiše verzija GR SPORT.
Prednji i zadnji spojleri zaduženi su za poboljšanje aerodinamičkih karakteristika i stabilnosti pri upravljanju, dok lagani, aluminijumski 20-inčni naplaci crne boje – u ekskluzivnom GR SPORT dizajnu s pet dvostrukih paoka – takođe doprinose optimalnom protoku vazduha. Raspon točkova, koji je širi 20 mm, usklađen je s konstrukcijom amortizera visokih performansi, ojačanim zadnjim nosačem ogibljenja, kao i posebnim podešavanjem Sistema oslanjanja i servo upravljača kako bi se omogućila stabilnija i agilnija vožnja.
Naglašavajući svoju bliskost s višestrukim svetskim šampionima koji nastupaju za TOYOTA GAZOO Racing tim, RAV4 GR SPORT ima sportske detalje kao što su štitnici za kolena, aluminijumske papučice kočnice i gasa, i sedišta inspirisana sportskim karakterom, čime je zagarantovano istinsko uživanje u vožnji.
Već na prvi pogled uočava se privlačan, sportski dizajn koji se zasniva na prepoznatljivom izgledu prednje rešetke sa šestougaonom mrežom elemenata u obliku stilizovanog slova G. To rešenje, koje stvara dublji 3D efekat, rezervisano je isključuvo za GR paket. U kabini, moderna crna boja je zamišljena kao način da se pažnja vozača usmeri na put ispred. Unutrašnji detalji podrazumevaju diskretne GR logotipe i privlačne crvene detalje, uključujući upravljač i štitnike za kolena, kao i sedište od sintetičke kože i antilopa, što je predviđeno samo za GR SPORT verziju.

Napredni softver omogućava nove bezbednosne tehnologije
Korišćenje Arene kao platforme za razvoj softvera u potpuno novom RAV4 predstavlja početak nove ere softverski definisanih vozila u kojima napredna digitalna tehnologija stvara nove mogućnosti za unapređenje bezbednosti i doprinosi eliminisanju svih nesreća što je Toyotin krajnji cilj.
Arena omogućava dalji razvoj najnovijeg Toyotinog sistema T-Mate, uključujući i novu generaciju Toyota Safety Sense koja se uvodi po prvi put. Time je stvoren još potpuniji paket tehnologija za bezbednost i pomoć vozaču, koji rade brže nego ikada ranije.
Upozorenje o unakrsnom saobraćaju ispred vozila (Front Cross Traffic Alert) nova je funkcija u potpuno novoj Toyoti RAV4. Taj sistem štiti vozilo od opasnosti prilikom prolaska na prometnim raskrsnicama tako što otkriva vozila koja prolaze ispred i pruža vizuelno upozorenje pre aktiviranja zvučnog upozorenja ukoliko uoči povećanu opasnost od sudara. Njegove mogućnosti upotpunjuje novi monitor mrtvog ugla (Blind Spot Monitor - BSM) koji upozorava vozača na bilo koje vozilo koje možda nije video u svojim bočnim retrovizorima, pružajući vozačima još sveobuhvatniji pregled na okruženje. BSM sada uključuje i novi indikator prilaska drugih vozila sa zadnje strane, koji je osmišljen kako bi smanjio stres u vožnji, a posebno na auto-putevima. Kada je aktiviran, izdaje zvučno upozorenje ukoliko se vozilo iza približava velikom brzinom, ostavljajući vozaču dovoljno vremena da bezbedno reaguje.
Nova i naprednija pomoć za promenu vozne trake (Lane Change Assist) sada pomaže vozačima da bezbedno i pravovremeno promene traku tokom vožnje auto-putem. Kada vozač aktivira pokazivač pravca, sistem se stara da skretanje bude bezbedno tako što proverava da li je drugo vozilo možda u mrtvom uglu, pre nego što pomoć pri upravljanju automatski završi nameravanu promenu trake. Pomoć za promenu trake funkcioniše kada su aktivirani prilagodljivi tempomat i pomoć za praćenje trake.

Sistem za uočavanje opasnosti i upozorenje na mogućnost sudara (Pre-Collision System) nadograđen je funkcijom predviđanja frontalnog sudara i lakšim prepoznavanjem prepreka, bicikala i motocikala. Funkcioniše tako što upozorava vozača zvučnim i vizuelnim signalima i pruža pomoć pri kočenju. Ako vozač nije u stanju da uspori na vreme, kočnice se automatski aktiviraju kako bi sprečile ili ublažile posledice sudara. U slučaju aktiviranja vazdušnog jastuka pri udaru, nova sekundarna kočnica (Secondary Collision Brake) automatski oomogućava da se automobil postepeno zaustavi u slučaju da vozač to ne može sam da učini.
Funkcija naprednog parkiranja (Advanced Park) daljinskim upravljanjem donosi više pogodnosti jer omogućava vozaču da kontroliše parkiranje pomoću pametnog telefona dok stoji pored automobila. Radi dodatne sigurnosti, ako korisnik ukloni prst s uređaja, vozilo se odmah zaustavlja. Ručno parkiranje je takođe jednostavnije nego ikada zahvaljujući poboljšanom panoramskom pregledu na ekranu (Panoramic View Monitor), koji sada prikazuje trodimenzionalnu sliku i pruža potpuniji prikaz okruženja vozila.
Bežična ažuriranja softvera brinu da sistem Toyota Safety Sense uvek bude ažuriran i da radi s najnovijim funkcionalnostima i poboljšanjima.
Potpuno digitalno iskustvo
Najnoviji RAV4 označava debi najnovijeg multimedijalnog sistema, koji je brži i kompaktniji, i deo je potpuno novog digitalnog eko sistema koji pokreće Arena, pružajući besprekorno digitalno iskustvo u automobilu.
Još važnije informacija sada se mogu videti zahvaljujući jasnom vizuelnom prikazu, od zanimljivih Google lokacija do detalja navigacije u realnom vremenu kao što su kamere za kontrolu brzine i upozorenja o zonama niske emisije (LEZ), što pomaže vozaču u poštovanju ekoloških propisa. Integracija navigacione mape i prepoznavanje trodimenzionalnih objekata radi održavanja pravca u saobraćajnoj traci, što je prikazano na instrument tabli, smanjuje potencijalno ometanje i olakšava praćenje uputstava.
Novi koncept početnog ekrana, dizajniran po ukusu evropskih kupaca, daje vozačima sve relevantne informacije na jednom mestu. Njegov intuitivan dizajn prilagođen korisniku – s prilagodljivim prečicama, menijem za brza podešavanja i funkcijama namenjenim privatnosti podataka – čini personalizaciju i snalaženje u digitalnom okruženju automobila lakšim nego ikada ranije. Digitalno iskustvo u kokpitu je poboljšano brzim i preciznim glasovnim asistentom koji može da upravlja navigacijom, medijima, temperaturom u automobilu i kontrolom vozila. Obezbeđeno je redovno ažuriranje softvera preko interneta kako bi sve funkcije dobijala neophodna unapređenja.
Doživljaj koji pružaju rešenja u kabini potpuno nove Toyote RAV4 usmeren je na potrebe korisnika, ali zahvaljujući najnovijoj aplikaciji MyToyota istovremeno nadilaze rešenja koja se nalaze u kabini. Aplikacija omogućava vozačima da prilagode usluge ponuđenim opcijama pretplate koje podrazumevaju brži rad daljinskih usluga, novi pametni digitalni ključ (Smart Digital Key+), poboljšane mogućnosti glasovnog pomoćnika, snimanje podataka o vožnji i striming muzike.
* Brojke se odnose na očekivane rezultate WLTP testiranja pre završetka homologacije i zvanične potvrde.
PR
Toyota