Mazda izveštava o snažnim godišnjim rezultatima i rastu globalne prodaje

Mazda Motor Corporation je danas objavila finansijske i prodajne rezultate za celu poslovnu godinu, izvestivši o globalnoj prodaji od 1.303.000 vozila tokom dvanaestomesečnog perioda...
... koji je završio 31. marta 2025., što predstavlja porast od 5 % u odnosu na prethodnu godinu.
Zahvaljujući pojačanom fokusu na oporavak prodaje, smanjenje troškova i poboljšanje varijabilne dobiti, Mazda je ostvarila neto prihode od prodaje u iznosu od 5.018,9 milijardi jena (30,6 milijardi eura*), što predstavlja porast od 4% u odnosu na prethodnu godinu, uz pozitivnu godišnju operativnu dobit od 186,1 milijardu jena (1,1 milijardu eura*) i neto dobit od 114,1 milijardu jena (697 miliona eura*).
Uprkos povećanim ulaganjima u elektrifikaciju, slobodni novčani tok je ostao pozitivan i iznosio je 105,7 milijardi jena (644 miliona eura*), zahvaljujući poboljšanjima u obrtnim sredstvima, što je rezultiralo neto novčanim sredstvima od 400,3 milijarde jena (2,4 milijarde eura*).
Severna Amerika je i dalje najveće tržište Mazde, sa rekordnom prodajom od 617.000 vozila u poslovnoj godini, što predstavlja porast od 20% u odnosu na prethodnu godinu. Najveći doprinos tom rastu dala je prodaja u Sjedinjenim Američkim Državama, gde je prodato 435.000 vozila, odnosno 16% više nego prethodne godine, pre svega zahvaljujući stalnom uspehu modela Mazda CX-50 i velikih vozila.
Na domaćem tržištu, u Japanu, Mazda je tokom cele poslovne godine prodala 152.000 vozila. U Kini je poslovna godina završena sa prodajom od 74.000 vozila. Međutim, očekuje se da će nedavno lansiranje modela Mazda EZ-6 i najavljeno uvođenje novog potpuno električnog crossover SUV-a Mazda EZ-60 do kraja 2025. godine podstaći rast potražnje na najvećem Mazdinom tržištu u Aziji.
U Evropi je prodaja ostala stabilna na nivou od 174.000 vozila, a očekuje se dodatni zamah sa lansiranjem potpuno novog modela Mazda6e1. Pozitivni rezultati su zabeleženi u Ujedinjenom Kraljevstvu, jednom od najvećih evropskih tržišta, gde je prodato 32.000 vozila, što predstavlja porast od 9 %, dok je u Nemačkoj prodato 44.000 vozila.
Mazda još nije utvrdila prognozu za poslovnu godinu koja završava u martu 2026. godine. Kompanija pomno prati poslovno okruženje u Sjedinjenim Američkim Državama – uključujući razvoj carinske politike i tržišne potražnje – tako da će ažurirane informacije objaviti uz finansijske rezultate za prvo tromesečje.
Gledajući unapred, Mazda ubrzava svoju tranziciju prema elektrifikovanoj budućnosti putem strateških inovacija i napredne proizvodnje. Kao što je ranije ove godine najavljeno, strategija optimizacije imovine (Lean Asset Strategy) povećaće efikasnost imovine i ojačati otpornost poslovanja optimizacijom resursa i produbljivanjem partnerstava.
U međuvremenu, Mazda će putem inovacije Monozukuri Innovation 2.0 dodatno razviti svoje snage u fleksibilnim i visokoefikasnim procesima razvoja i proizvodnje, omogućujući joj da pruži praktična rešenja za elektrifikaciju koja ostvaruju pravu ravnotežu između neutralnosti ugljeničnih emisija i održivog poslovnog rasta.
PR