AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Volvo FMX: izvanredno ponašanje na putu u svim uslovima

Novi Volvo FMX: izvanredno ponašanje na putu u svim uslovima

Novi Volvo FMX je lakši za vožnju i nudi nekoliko inovacija koje znatno povećavaju njegovu efikasnost i terenske karakteristike. Vozač upravlja natovarenim kamionom bez ikakvog napora, što mu omogućava nova tehnologija: Volvo Dynamic Steering...

Novi Volvo FMX: izvanredno ponašanje na putu u svim uslovima

Pogledajte vest Volvo Dynamic Steering: Vožnja bez napora + VIDEO.


„Patentirani sistem Volvo Dynamic Steering koristi svim vozačima, ali su njegove prednosti najuočljivije pri vožnji malim brzinama. Upravljanje bez naprezanja čini posao vozača građevinskog kamiona znatno lakšim", kaže Klaes Nilson, predsednik firme Volvo Trucks.

Novi Volvo FMX: izvanredno ponašanje na putu u svim uslovima

Elektronski kontrolisani elektromotor pričvršćen za upravljački prenosnik velika je tehnološka inovacija. Elektromotor radi sa hidrauličnim servo upravljanjem i više hiljada puta u sekundi reguliše ga elektronska kontrolna jedinica.

Pogledajte film o sistemu Volvo Dynamic Steering:



„Na malim brzinama elektromotor preuzima težak posao od vozača. Vozač može da se opusti i da upravlja kamionom bez ikakvog naprezanja", objašnjava Gustav Neander, menadžer projekta za Volvo Dynamic Steering.

Novi Volvo FMX: izvanredno ponašanje na putu u svim uslovima

Dinamički upravljački sistem je rešenje za najčešće povrede na radnom mestu kojima su izloženi vozači komercijalnih vozila. Još jedna prednost je ta što se Volvo Dynamic Steering automatski vraća u centralni položaj pri hodu unazad.

Novo zadnje vazdušno oslanjanje

Većina novih karakteristika šasije i pogonske grupe novog kamiona Volvo FMX povećava produktivnost kamiona.

„Ovo je prioritetna oblast za naše kupce iz segmenta građevinarstva. Novo vazdušno oslanjanje je prilagođeno građevinskim radovima bez ikakvih kompromisa i nema nikakve veze sa drugim segmentima", objašnjava Peter Frleta, stručnjak za šasije u firmi Volvo Trucks. On dodaje: „Zadnje vazdušno oslanjanje daje značajnu udobnost i agilnost i natovarenom i praznom kamionu."

Sistem oslanjanja ima automatsku kontrolu visine u vožnji i razmak od podloge je 300 mm, pa je prohodnost izvanredna. Vazdušno oslanjanje postoji za osovinske konfiguracije 4x2, 6x4 i 8x4.

Novi Volvo FMX: izvanredno ponašanje na putu u svim uslovima

Pošto se stabilizatorska poluga nalazi na dvostrukoj osovini, vozilo je izuzetno stabilno. Osim toga, nema nezaštićenih komponenti oslanjanja iza zadnje kamionske osovine.

 

Pogledajte vest Novi Volvo FM – bolja vožnja uz veću efikasnost i manje troškove.


Da bi krug pri zaokretanju bio manji i da bi se pneumatici manje habali, moguće je poručiti konfiguraciju 8x4 sa trostrukom osovinom i hidraulično upravljivom pratećom osovinom. Prateća osovina se može podići kako bi pogonska osovina bolje prianjala u teškim radnim uslovima.

I-Shift u kombinaciji sa boljim pogonom na svim točkovima

I-Shift menjač je vrlo efikasan već i pri manevrisanju na malim brzinama, a može se kombinovati i sa prednjom pogonskom osovinom. Još jedna karakteristika novog I-Shift menjača je duži interval zamene ulja (45.000 km).

Sistem prednjeg pogona je poboljšan radi boljih terenskih karakteristika i veće izdržljivosti. Prednja pogonska osovina je premeštena napred za 100 mm, na isto mesto kao prednja nepogonska osovina.

Osim toga, paralelna poluga je podignuta na bezbedniju lokaciju. Zbog kraćeg prednjeg prepusta veći je prilazni ugao.

Prednja pogonska osovina postoji za sledeće osovinske konfiguracije: tegljač i kamion 4x4 i 6x6 i kamion 8x6.

Novi Volvo FMX: izvanredno ponašanje na putu u svim uslovima

U ponudi sa 11-litarskim i 13-litarskim motorima

Novi Volvo FMX se može poručiti sa 11-litarskim i 13-litarskim Euro 6 motorima. Snaga D13 motora može iznositi od 380 KS do 500 KS, a D11 motora od 330 KS do 450 KS. Za tržišta izvan Evrope u ponudi će biti motori adaptirani za Euro 3, Euro 4 i Euro 5 standarde.

Da bi zadovoljio zahteve Euro 6 standarda, motor ima EGR sistem (sistem za recirkulaciju izduvnih gasova) bez hladnjaka. On optimizuje temperaturu izduvnih gasova i NOx nivo za efikasnu naknadnu obradu.

Filter za čvrste čestice se automatski regeneriše u normalnim uslovima vožnje i patentirano rešenje firme Volvo Trucks za servisiranje filtera štedi kupcu vreme i smanjuje mu troškove.

Proizvodnja novog kamiona Volvo FMX za kupce u Evropi počinje u septembru 2013.

Pogledajte film o novom građevinskom kamionu:




Automagazin.rs

Putevi Srbije - Sprskim tagom i kroz Crnu Goru

Putevi Srbije - Sprskim tagom i kroz Crnu Goru

JP „Putevi Srbije" obaveštava javnost da svi postojeći korisnici srpskih tagova kao i oni koji kupe nov srpski tag, od sutra 05.06.2024. godine, mogu da nakon izvršene prekonfiguracije, odnosno registracije na TOLL4ALL platformu, plaćaju putarinu na autoputevima u Crnoj Gori (autoput Podgorica –Kolašin i tunel Sozina)...

123456. . .1599
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje