Range Rover Sport 2014: Aluminijumsko telo i enterijer za sedmoro
Novi Range Rover Sport može se pohvaliti tehnikom Range Rovera u novom "pakovanju". Zanimljivo je, da enterijer novog Range Rpver Sporta prima sedam putnika, a pod "haubom" diše značajno snažniji pogonski agregat...
Pogledajte vest Range Rover 2013: Četvrta generacija zvanično predstavljena.
New York International Auto Show 2013 bio je mesto premijere druge generacije modela Range Rover Sport. Kao što smo pisali, USA je za Land Rover najveće tržište na svetu, i upravo tamo se vozi najviše Range Rover Sporta na svetu.
Druga generacija superluksuznog SUV modela dolazi posle osam godina i oslanja se na tehniku prošle godine predstavljenog Range Rovera. To znači potpuno aluminijumska konstrukcija karoserije, koju ne nudi niko od konkurenata, i masa niža prosečno za 420 kilograma! Dizelski Range Rover Sport meri masu od 2.115 kilograma, a prethodnik je imao 2.535 kilograma. Treba istaći, da je novitet unikatan model, jer samo 25 % delova deli sa Range Roverom.
Karoserija se "protegla" za 62 milimetra, i njena dužina sada iznosi 4.850 mm. Ipak, među konkurentima je najmanja, a čak za 149 mm je kraća nego novi Range Rover. Međuosovinsko rastojanje je zabeležilo međugeneracijsko povećanje od 178 mm, što će putnicima na zadnjim sedištima obezbediti više prostora, ali je omogućilo i koncepciju sedišta 5+2, koja je u Land Roveru do sada korišćena samo u modelu Discovery.
Pogledajte vest Novi Range Rover Sport - Novi video.
Ponuda motora podrazumeva četiri verzije. Najslabiji motor je turbodizel 3.0 TDV6, koji razvija maksimalnu snagu od 190 kW, a njegova snažnija verzija, koja nosi oznaku 3.0 SDV6 razvija maksimalnu snagu od 215 kW. Benzinske agregate predstavlja poznati 5.0 V8 Supercharged (385 kW) i novi 3.0 V6 Supercharged (250 kW). Oba motora su opremljena turbo-mehaničkim kompresorom. Za nekoliko meseci stiže turbodizel 4.4 SDV8 (250 kW), a sledeće godine možemo očekivati hibridnu verziju. Land Rover razmatra i mogućnost ugradnje 4-cilindarskog motora, čime bi masa automobila bila manja od 2 tone. Standard je osmostepeni automatski menjač, 4x4 pogon i sistem Stop&Start.
Oslanjanje može biti opremljeno adaptivnim amortizerima, aktivnim stabilizatorima, koji eliminišu naginjanje u krivinama i dinamičkim modom Terrain Response 2. U krivinama mu pomaže i funkcija Torque Vectoring, koja koči unutrašnji točak u krivini, kao i aktivan zadnji diferencijal, poznat iz sportskih verzija Jaguara.
Nova generacija modela Range Rover Sport, nastaviće uspeh prethodnika, koji je prodat u rekordnih 380 hiljada primeraka. U prodaju kreće u trećem kvartalu tekuće godine, a u ponudi će biti verzije S, SE, HSE i Autobioghraphy.
Automagazin.rs