Novi Volvo FM – bolja vožnja uz veću efikasnost i manje troškove

Novi Volvo FM uvodi potpuno nove standarde za upravljanje i ponašanje na putu i daje efikasnosti novu dimenziju. U poboljšane vozne karakteristike spadaju revolucionarni Volvo Dynamic Steering i niz poboljšanja na šasiji...

Pogledajte vest Uskoro stiže novi Volvo FM - Da li ste ga videli?
Osim toga, kamion nudi novu tehnologiju i nove usluge čiji su glavni ciljevi transportna efikasnost i radni troškovi transportne firme.
„Vozač postiže izvanredne vozne karakteristike, a prevoznik maksimalnu radnu efikasnost i minimalne troškove goriva", kaže Klaes Nilson, predsednik firme Volvo Trucks.
Volvo Dynamic Steering, bolje oslanjanje spreda i pozadi i novi oslonci motora doprinose izvanrednim voznim karakteristikama novog modela Volvo FM. Stručnjaci za šasije u firmi Volvo Trucks fokusirali su se i na optimizaciju težine.
VIDEO:
„Značajna redukcija težine kod svih verzija kamiona Volvo FM čini ih vrlo konkurentnim za transportni segment kod koga je bitna težina, npr. za transport cisterni i rasutog tereta, jer kupci žele lake kamione sa predvidljivim i bezbednim voznim karakteristikama", objašnjava Klaes Nilson.
Proizvodnja novog kamiona Volvo FM za kupce u Evropi počinje u septembru 2013.

Pogledajte vest Volvo Dynamic Steering: Vožnja bez napora + VIDEO.
Jedinstveni upravljački sistem
Volvo Dynamic Steering je kombinacija elektronski regulisanog elektromotora na upravljačkom prenosniku i hidrauličnog servo upravljanja. On daje kamiondžiji niz prednosti:
Na malim brzinama vozač može da se opusti i da upravlja kamionom ne naprežući ramena i ruke. Volvo Dynamic Steering se automatski vraća u centralni položaj pri hodu unazad;
Sistem automatski kompenzuje strmo nagnute puteve i bočne vetrove, pa vozač može da vozi pravolinijski ne pomerajući volan;
Stabilnost po pravcu omogućava opuštenu vožnju i potpunu kontrolu pri svim brzinama;
Nepravilnosti na putu, kao što su pukotine i udarne rupe, minimalno ometaju vozača.

Tri upravljive osovine
Još jedna nova karakteristika su tri upravljive osovine, jedna napred i dve nazad na 8x2 sa trostrukom osovinom, a dve napred i jedna nazad na 8x2 sa dve prednje osovine.
„Krug zaokretanja je znatno manji, pa se kamionski pneumatici ne usecaju u površinu puta, što je idealno pri prikupljanju proizvoda u skučenim oblastima kao što su seoska dvorišta", kaže Peter Frleta, stručnjak za šasije u firmi Volvo Trucks.
VIDEO:
Vrlo cenjeni sistem oslanjanja A-Ride sada se može poručiti sa disk ili doboš kočnicama.
I-See štedi gorivo
Volvo Trucks uvodi novu tehnologiju i nove usluge čiji je cilj da smanje transportne troškove kupaca. Poboljšana I-See tehnologija, dopuna I-Shift menjača, može se poručiti za Volvo FM.
I-See je uglavnom razvijen za dugolinijski transport i može da uštedi do 5% goriva. Ova tehnologija elektronski snima informacije o topografiji puteva po kojima se kamion vozi.
„Kod proširene verzije takođe se unapred mogu preuzeti informacije iz drugih vozila. Znači da vozač može maksimalno da iskoristi I-See već pri prvoj vožnji po određenom putu", kaže Anders Erikson, menadžer za razvoj I-See tehnologije.
Pri korišćenju snimljenih ili preuzetih podataka o putu, automatski se optimizuju promena stepena prenosa, brzina i pomoćno kočenje pri sledećoj vožnji kamiona istom rutom.

Usluge za uštedu goriva
U druge funkcije i usluge za uštedu goriva za vozače Volvo kamiona spadaju Dynafleet usluga za gorivo i životnu sredinu, saveti za gorivo i obuka u efikasnoj vožnji.
„Suština je u stilu vožnje, u tome kako planirate da vozite. Bez obzira na iskustvo, uvek ima šta da se poboljša radi veće rentabilnosti transportne firme", kaže Jarko Ajne, odgovoran za obuku vozača i davanje saveta za gorivo.
Maksimalna radna efikasnost
Prvoklasni kvalitet je zaštitni znak firme Volvo - a novi Volvo FM je izdržao sistematski program testiranja i verifikacije u uslovima koji su isti kao u stvarnom kamionskom radnom okruženju.
VIDEO:
Zahvaljujući prvoklasnom proizvodu i opciji telematike za nadzor habanja i stanja određenih ključnih komponenti, Volvo Trucks može vlasniku kamiona da ponudi zlatni ugovor o servisiranju sa garantovanom maksimalnom radnom efikasnošću.
„U radionici mogu preko računara da prate stvarno habanje raznih komponenti. Na taj način, radionica može blagovremeno da kontaktira sa transportnom firmom i isplanira servisiranje kada je to najpogodnije", objašnjava Kristijan Gustavson, direktor za servisne usluge u firmi Volvo Trucks.
Kompletan asortiman Euro 6 motora
Od samog početka proizvodnje, za novi Volvo FM koristiće se kompletan asortiman 11-litarskih i 13-litarskih motora. Sve verzije zadovoljavaju zahteve predstojećeg Euro 6 standarda koji počinju da važe početkom 2014. Snaga D13 motora iznosi od 420 KS do 500 KS, a D11 motora od 330 KS do 450 KS.
„Dodatno smo razvili svoju tehnologiju Selective Catalytic Reduction (SCR). Novi Euro 6 motori imaju izvanredne performanse i vrlo ekonomičnu potrošnju goriva", kaže Astrid Drevsen, menadžerka proizvodnog programa za motor u firmi Volvo Trucks.
Volvo Trucs Serbia