Ženeva 2013 - Ferrari LaFerrari: Hibridni naslednik Enza ima 963 KS
Ferrari je na salonu automobila u Ženevi predstavio svoju novu zvezdu, hibrdni supersportski automobila sa snagom od skoro hiljadu "konja". Dugo očekivani novitet iz Italije, kao i konkurent McLaren P1, stiže sa upečatljivim dizajnom, ali koristi i detalje sa aktuelnih modela sa propetim konjićem u znaku...
Novi Ferrari ima i novo ime - LaFerrari, kojim italijanska kompanija ističe da je u pitanju "pravi" Ferrari, kao i da je njegov dizajn potpisao tim iz Maranella, bez ikakve pomoći Pininfarine. Ono što je kod Ferrarija najzanimljivije, jeste njegov pogonski sistem. Iz 12-cilindarskog motora zapremine 6.262 m3, agregat razvija masimalnu snagu od 800 KS (588 kW) pri 9.000 o/min (limitator broja obrtaja je na 9.250 o/min).
Ali, to nije sve. LaFerrari ima i elektromotor snage 163 kS (120 kW). Maksimalni obrtni moment benzinskog motora iznosi 700 Nm pri 6.750 o/min, a elektromotor ima obrtni moment od 270 Nm, koji je dostupan u svakom trenutku. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko menjača sa dvostrukim kvačilom. Hibridni sistem se može pohvaliti i dodatnim elektromotorom, koji pogoni istale sisteme u vozilu, kako bi benzinski motor svu snagu angažovao za pogon vozila.
LaFerrari iz mesta do "stotke" stiže za manje od tri sekunde i postiže maksimalnih 350 km/h. Zanimljivo je, da LaFerrari iz mesta do 300 km/h stiže za samo 15,5 sekundi, što je za 1,5 sekundi bolji rezultat od onog koji postiže konkurent McLaren P1. Međutim, u jednom detalju, McLaren će biti veća ekskluziva. LaFerrari će biti proizveden u ograničenoj ediciji od 499 primeraka, što je za 124 primerka više od McLarena P1.
LaFerrari ima dužinu od 4.702 mm, širinu od 1.992 i visinu od samo 1.116 mm. Zanimljivo je, da je čak 59 % mase na zadnjoj osovini, što inženjeri označavaju kao idealan odnos za automobil ove koncepcije. "Suva masa" automobila iznosi 1.255 kilograma, a čak 140 kilograma odlazi na hibridni sistem HY-KERS. Za razliku od McLarena, Ferrari nema mogućnost kretanja na čistu električnu energiju, što se odrazilo i na emisiju CO2, koja iznosi 330 grama po pređenom kilometru.
Ukoliko ste zainteresovani za LaFerrari, moramo da vas razočaramo, jer je lista od 499 planirana primerka odavno popunjena.
VIDEO:
Automagazin.rs