Novi Audi RS6 - Do stotke za 3,9 s!

Audi je zvanično predstavio novu generaciju modela RS6 Avant, koji nam pokazuje da downsizing ima različite oblike. Umesto petolitarskog V10 motora sa dva turba, u službi novog Audija RS6 radi V8 Bi-turbo, čija je zapremina za litar manja...

U odnosu na prethodnu generaciju, novi 4.0 TFSI motor je za 19 konjskih snaga slabiji, ali zato je maksimalni obrtni moment povećan za 50 Nm. Novi agregat razvija 560 KS u rasponu obrtaja od 5.700 o/min do 6.700 o/min i maksimalni obrtni moment od 700 Nm, koji je dotupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 5.500 o/min. Moment se preko osmostepenog automatskog menjača prenosi na sve točkove.
Iz mesta do "stotke", novi RS6 stiže za samo 4,9 sekundi (Lamborghini Gallardo istu disciplinu realizuje za 0,2 sekunde brže), a maksimalna brzina atraktivnog karavana iznosi 305 km/h, sa paketm Dynamic Plus. Maksimalna brzina standardne verzije može biti elektronski ograničena na 250, odnosno 280 km/h. Ukoliko celo "stado" konja nije potrebno, posredstvom sistema COD, cilindri se selektivno mogu isključiti, a prosečna potrošnja smanjiti za 40 %, na 9,8 l/100 km (da li verujete u ovaj podatak?).

Automobil je u odnosu na prethodnu generaciju "smršao" za 100 kilograma, a stoji na kovanim felnama prečnika 20 inča. Naravno, sportska verzija "šestice" je dobila i specijalni aerodinamički kit, u obliku novih branika i spojlera. Kočioni diskovi su prečnika 390 mm, a imaju šest klipova. Uz doplatu se može dobiti i specijalni kočioni sistem, sa karbon-keramičkim diskovima prečnika 420 mm, ali u tom slučaju se montiraju felne prečnika 21 inč.

Enterijer je obogaćen karbonom i sportkim detaljima, kao što su sportska kožna sedišta i aluminijumske nožne komande. Još uvek nije poznati, da li će sportski RS6 biti predstavljen na salonu u Detroitu, ili će sačekati sajam automobila u Ženevi.
Foto:




Automagazin.rs