AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

Nova generacija premium kompaktnog crossover modela prošla je evolucijsku promenu spolja i dobio novu tehnologiju ispod odela...

Pogledajte fotogaleriju: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic.

 

Iako se poslednjih godina kompanija sa trokrakom zvezdom u znaku fokusirala na proširenje svojeg električnog portfolia, ona ne zaboravlja svoje konvencionalne modele sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Jedan od noviteta je premium kompaktni crossover GLC. On je tehnički blizanac modela C-Klasa, koji je od nove generacije sedana dobio brojne tehnološke inovacije sa kojima uzdignutog čela gleda na svoje konkurente kao što su Audi Q5, BMW X3...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

Iako je naš testirani automobil bio opremljen AMG sportskim paketom opreme, GLC Coupe odiše elegancijom.

 

Dizajnerske promene su evolutivne. Pažnju na prednjem delu automobila privlači velika rešetka hladnjaka, koju prate oštrije oblikovani farovi. Dekorativni detalji i usisni otvori prate najnovije dizajnerske trendove Mercedes-Benza. Automobil uživo deluje šire, duže i niže, što doprinosi njegovom dinamičnom utisku. Na testu smo imali Coupe verziju ovog slavnog automobila, koji spada među najprodavanije u svojoj klasi.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

Po prvi put, svetlosne grupe su spojene sa masivnom maskom. Premijeru ima i tehnologija Digital Lights, koja vožnju u noćnim uslovima čini magičnom.

 

Ovaj kupeovski izgled karoserije definitivno više pristaje manjem GLC, nego većem GLE. Manji SUV u kombinaciji sa kupeovskom karoserijom izgleda dinamičnije i uravnoteženije od svog većeg brata. U odnosu na prethodnika, zahvaljujući smanjenju lomljenih linija i oštrih uglova, automobil sada izgleda elegantnije od svog prethodnika. Zahvaljujući novim aerodinamičkim elementima, koeficijent otpora vazduha je smanjen na 0,27, što je prema tvrdnjama proizvođača, doprinelo smanjenju potrošnje goriva.


U poređenju sa prethodnikom, automobil je malo porastao. Prtljažnik sada ima zapreminu od 545 litara, odnosno skoro 1.500 litara kada se preklope nasloni zadnjih sedišta. U slučaju Plug-in verzije, zapremina prtljažnika je za oko 155 litara manja.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

Enterijer izgleda fantastično. Prednjim delom dominiraju veliki displeji dijagonala 12,3 i 11,9 inča sa vrhunskom rezolucijom i odazivom.

 

Promene u unutrašnjosti automobila su veće od onih koje smo videli spolja. Naravno, promene prate arhitekturu koju smo videli kod nove generacije modela C-Klasa. Tu je nova instrument tabla sa displejom dijagonale 12,3 inča sa velikim Head-Up displejom. Tu je i veliki vertikalno orjentisan centralni displej dijagonale 11,9 inča, koji je blago zakrenut ka vozaču. Grafika i odaziv oba ekrana su vrhunski i zaslužuju najvišu ocenu, što smo od proizvođača sa trokrakom zvezdom u znaku i očekivali. Rezolucija je briljantna u oba slučaja.


Sistem MBUX je brz, reguje munjevito čak i pri niskim temperaturama, što ne možemo reći za sve konkurentske sisteme. Za one koji doplate za Head-Up displej, na staklu će imati projekciju čak i navigacionog sistema. U večernjim satima smo posebno uživali, kada je ambijentalno osvetlenje pravilo prijatnu atmosferu. Mercedes-Benz je mislio na svaki detalj, pa tako u centralnom tunelu nalazimo dve velike kutije za skladištenje. U vratima se nalaze pozicije za litarske flaše.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

Kvalitet materijala, udobnost i ergonomija su na nivou koji očekujemo od automobila sa trokrakom zvezdom u znaku.

 

Automobil je opremljen najnovijim sistemima Mercedes-Benza, ima pregršt senzora i sistema asistencije. Poseban utisak na nas su ostavila adaptivna LED High Performance svetla, koja praktično od noći prave dan. Zaista je očaravajuće kako u pravim noćnim uslovima funkcioniše ovaj sistem. Digital Light ima čak 2,6 miliona pixela, koji ovim svetlima daju moć projektora.  Kao što smo očekivali, automobil nas upozorava na mnogo faktora, pa i na prekoračenje brzine, što kamere očitavaju direktno sa znakova. Enterijer je vrhunski opremljen sa naglaskom na kvalitet. Materijali su visokog kvaliteta i opravdavaju premium oznaku. Prostora ima dovoljno u svim smerovima, a ergonomija je očekivano vrhunska.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

Komande na volanu su takođe osetljive na dodir i imaju dobar haptički odaziv. 

 

Ispod haube testiranog automobila nalazio se najpopularniji dizel motor sa četiri cilindra, koji se krije pod oznakom 220d 4 Matic. Iz oznake možemo zaključiti i da je automobil opremljen sistemom pogona na sve točkove. Ako tražite 6-cilindarski motor, novi GLC i GLC Coupe je pogrešna adresa. Kao što ga nećete pronaći u C-Klasi, tako ga nećete pronaći ni u SUV modelima na bazi C-Klase.


U najnovijem modelu GLC Coupe, dizelski agregat je prošao kroz veliku transformaciju. Standardno je opremljen mild-hybrid tehnologijom. Pomaže mu starter-generator snage 17 kW sa obrtnim momentom od 200 Nm. Maksimalna snaga motora iznosi 145 kW pri 3.600 o/min., a maksimalni obrtni moment motora iznosi 440 Nm pri 1.800 o/min. Sa masom od 2 tone, ne možemo očekivati sportske karakteristike, ali treba istaći da je 9-stepeni automatizovani menjač u svakom trenutku sposoban da izvuče maksimum iz pogonskog agregata. Tokom testa smo prešli skoro 1 000 kilometara i zabeležili smo potrošnju od samo 6,4 litra. Iako je automobil opremljen permanentnim pogonom na sve točkove, u gradskim uslovima smo uspeli da zabeležimo potrošnju od oko 7 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

Pozadi ima dovoljno mesta u svim smerovima. 

 

U praksi, sklop motor-menjač funkcioniše savršeno. Tokom normalne vožnje, jedva ćete i primetiti promenu stepeni prenosa. Elastičnost je vrhunska, o čemu svedoči i maksimalni obrtni moment od 440 Nm, koji je dostupan već od 1.800 o/min. Mild-Hybrid sistem radi zanimljivo i nakon što skinete nogu sa gasa, automobil nastavlja da "plovi" sa ugašenim motorom, čak i pri većim brzinama. Ponovno startovanje motora se praktično i ne primećuje, jer se dešava u deliću sekunde.


Novi Mercedes-Benz GLC Coupe pruža vrhunski osećaj u vožnji. Oslanjanje je podešeno do perfekcije i uliva sigurnost sa svakim pređenim metrom. Upravljanje je precizno i u sportskom režimu automobil pruža puno povratnih informacija vozaču. Okretanje zadnjih točkova pod uglpom od 4,5 stepeni značajno pomaže prilikom manevrisanja u gradskim uslovima. Sve pohvale zaslužuje i pneumatsko oslanjanje, koje pruža vrhunsku udobnost u vožnji.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

Zahvaljujući vrhunski podešenom pneumatskom oslanjanju, automobil uspešno filtrira i velike i male neravnine na putu.

 

U terenskim uslovima moguće je povećati klirens sa 170 na čak 240 milimetara. Iako možda izgleda elegantno i prefinjeno, GLC Coupe je prilično ozbiljan i u terenskim uslovima. Iako sama ideja da se automobilom od skoro 90.000 evra upuštate u avanture po prirodi, deluje pomalo zastrašujuće, možemo potvrditi da se GLC Coupe odlično snašao na zemljanim planinskim putevima na planini Tari.

 

Ukoliko želite premium brend, onda je GLC Coupe idealan porodični automobil. Ima prostranu unutrašnjost, pristojan prtljažnik, udoban je i odlično izgleda. Naravno, za to je potrebno i platiti - cena GLC Coupe počinje od oko 60.000 evra, koliko je potrebno izdvojiti za baznu verziju. Cena testiranog dizelskog modela sa izdašnom opremom preskočila je granicu od 86.000 evra.

 

Više o novom Mercedes-Benz GLC Coupe pogledajte klikom na LINK.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

 

 

Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic  
 Tip motora:  Turbo dizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.993
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  145 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  440 / 1.800
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  225
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,1
 Potrošnja L/100 km (test prosek):  6,4
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  545 / -
 Zapremina rezervoara (L):  62
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.945
 Dimenzije pneumatika:  255/45 R20 / 285/40 R20
 Dužina automobila (mm):  4.764
 Širina automobila (mm):  1.890
 Visina automobila (mm):  1.605
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.888
 Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€):  56.136

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.mercedes-benz.rs

 

 

Foto: Milomir Bošković i Aleksandar Sarić
Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

123456. . .36
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje