Testirali smo: nova generacija Seat Ibiza 1.0 TSI (70 kW)
Kada bi Seat Ibiza bila devojka, imala bi Instagram profil pun vlastitih fotografija i veliki broj pratilaca, posebno snažnijeg pola...
Seat Ibiza pete generacije prvi je model u koncernu, koji je dobio novu platformu.
Pogledajte fotografije: Seat Ibiza 1.0 TSI - Test 2017.
Za španski Seat je kompaktni gradski hatchback Ibiza najvažniji model u ponudi. Istorijski posmatrano, Ibiza je najprodavaniji model marke Seat. U okviru aktuelne ekspanzije Seata, stigla je nova, peta generacija modela Ibiza. Nova Ibiza dobila je novu - MQB platformu (u verziji A0 namenjenoj za male automobile) i to ranije nego drugi modeli iz koncerna, kao što su Volkswagen Polo, Audi A1 ili Škoda Fabia. Ovo je bilo očekivano, jer je Ibiza četvrte generacije na tržištu od 2008. godine, uz dve modernizacije (2012. i 2015. godine). Još jedan važan detalj - dok je prethodnik bio dostupan i u karavanskoj verziji, nova Ibiza je u ponudi isključivo kao hatchback sa petoro vrata. Za karavanskom verzijom nije postojalo veliko interesovanje, pa je ona napuštena u maju 2016. godine.
Nova Ibiza spreda podseća na veći Leon.
Dizajn
Nova Seat Ibiza meri dužinu od 4.059 mm, što znači da je za 2 mm kraća od prethodnika, a sa visinom od 1.444 mm za milimetar je niža. Međuosovinsko rastojanje od 2.564 mm je za velikih 95 mm duže nego kod prethodne generacije, a širina je povećana za 87 mm na 1.780 mm.
Nova Ibiza izgleda dinamičnije i robusnije nego prethodnik. "Široka maska hladnjaka optički proširuje automobil, a zahvaljujući novim svetlima, nova Ibiza podseća na veći Leon. Prednje stubove prate dizajnerske linije koje se nastavljaju preko haube, sve do maske hladnjaka. Bokovima dominiraju nešto oštrije linije, koje odlikuju i dizajn zadnjih svetala." - objašnjava Vladan Petrović.
U unutrašnjosti vlada savršen red. Dizajn je jednostavan, sa puno "čistih" linija, a ergonomija je ostala na visokom nivou.
Enterijer
Unutrašnjost krase čiste i jednostavne linije. Instrumentalna ploča je jednostavna, a monotoniju razbija atraktivan centralni displej osetljiv na dodir, na kojem se nalaze sve najvažnije funkcije. Ispod displeja su komande klima uređaja i ventilacije, koje su ergonomski savršeno složene i nalaze se upravo tamo gde ih očekujemo. Za svaku pohvalu su i dva USB ulaza koji se nalaze ispod komandi klima uređaja. Veliki displej je pregledan i takođe jednostavan za korišćenje. Iako je lepota u očima posmatrača, recimo i to da su oko dizajna "kokpita" mišljenja podeljena - dok jedni smatraju da je dizajn savršeno jednostavan, drugi osećaju štednju.
Ibiza je porasla, a širina kabine može se takođe uporediti sa većim Leonom.
"Slično kao kod novog Pola, kada se smestimo za volan, utisak je kao da se nalazimo u za klasu većem automobilu. Imam utisak da je širina kao kod Leona, a respektabilan je i prostor za glavu. Nova Ibiza sve jeste, samo nije mali automobil, a s obzirom na naš standard, mislim da mnogi ne bi imali ništa protiv da im ona bude i jedini automobil u porodici. Moram posebno da pohvalim dizajn sedišta, jer odlično drže telo u krivinama. Takođe, za svaku pohvalu je dužina sedalnog dela, što obezbeđuje dobru udobnost i na dužim putovanjima." - istakao je Petrović.
Posmatrano kroz brojke, širina u oblasti laktova na prednjim sedištima međugeneracijski je porasla za 97 milimetara, na 1.440 mm, a visina nad sedištem vozača je za centimetar viša (990 mm). Slična je situacija i na zadnjim sedištima, koja su veoma udobna i sačinjena od prijatnih materijala. Prostora ima sasvim dovoljno u svim smerovima, naravno osim u situaciji kada vozač i suvozač pomere svoja sedišta do krajnje pozicije unazad. U svakom slučaju, nova Ibiza je položila ispit iz ergonomije i prostranosti, o čemu i svedoči prtljažnik zapremine 355 litara, što je međugeneracijsko povećanje od 63 litra. Ne zaboravite, da govorimo o automobilu, koji je međugeneracijski kraći za 2 milimetra. Prtljažnik je za svaku pohvalu, uostalom čak za 25 litara je veći od onog u modelu Škoda Fabia, što je značajna razlika.
Prostora ima sasvim dovoljno mesta i na zadnjim sedištima.
Motor
Ponuda benzinskih motora počinje sa benzinskim trocilindrašima zapremine 1.0 litra. Atmosferski motor razvija maksimalnu snagu od 55 kW, a turbo verzija motora TSI dostupna je u dva nivoa snage: 70 i 85 kW. Naš test automobil pokretao je slabiji 1.0 TSI motor. Sa svojim 70 kW i 175 Nm dostupnih između 1.500 i 3.500 o/min, ovaj agregat je sasvim dovoljan za svakodnevnu upotrebu. Iz stanja mirovanja do 100 km/h potrebno mu je 10,9 sekundi i postiže 182 km/h.
Na velikom centralnom displeju nalaze se komande za navigacioni sistem i multimediju, a ispod displeja se nalaze komande klima uređaja.
"Ipak, ispod 1.800 o/min, motor obezbeđuje skromne performanse, ali od srednjeg nivoa obrtaja dobija elan. Menjač (5 brzina) je odlično ukombinovan sa motorom, precizan je i hodovi su kratki. Zanimljivo je, da motor ima sasvim dovoljno snage za autoput, ali kada se vozi preko 3.000 o/min, postaje bučan. Potrošnja je za svaku pohvalu. Nakon višednevne vožnje, pokazivao je potrošnju od 6 l/100 km, ali i u gradskoj vožnji potrošnja nije prelazila 7l/100 km. Autonomija bi mogla biti i veća, jer rezervoar ima zapreminu od 40 litara, što je za 5 litara manje nego kod prethodnika." - zaključuje Petrović.
Meni infotaiment sistema na srpskom jeziku.
Oslanjanje
Kao i svi automobili nove generacije marke Seat i Ibiza pruža vrhunski užitak u vožnji. Nova platforma sa veoma laganim motorom u prednjem delu sa nešto širim tragom točkova nego kod prethodnika, kombinacija je koju Ibizu čini izuzetno stabilnim automobilom, koji se u krivinama oseća kao riba u vodi. "Ibiza pruža vrhunski užitak u vožnji, jer je upravljački sistem precizan. Zahvaljujući optimalno podešenim amortizerima i oprugama, automobil pruža puno povratnih informacijama vozaču, a naginjanje je minimalno. Pored toga, Ibiza pruža visoku udobnost, što možemo zahvaliti i pneumaticima dimenzija 195/55 R16. Ako nešto moram zameriti, onda je to nešto bučnije zadnje oslanjanje, posebno na poprečnim neravninama, ali to nije ništa neobično u klasi malih automobila." - zaključuje Petrović.
Ibiza je veoma agilan automobil i u krivinama se oseća kao riba u vodi.
Cena
Nova Seat Ibiza na srpskom tržištu dostupna je u tri nivoa opreme: Reference, Style i Xcellence. Seat je za srpske kupce pripremio i specijalne popuste, pa tako osnovnu verziju, koju pokreće 1.0-litarski atmosferski benzinski motor od 55 kW, možete kupiti po ceni od 11.990 evra. Prema onome što smo videli na višednevnom testu, ovo je veoma konkurentna cena.
Pogledajte: Seat Ibiza - Cenovnik u Srbiji.
Seat Ibiza 1.0 TSI | |
Tip motora: | Turbo-benzinski motor |
Broj cilindara / ventila: | 3 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 999 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 70 / 5.000 - 5.500 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 175 / 1.500 - 3.500 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 182 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,9 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 6.0 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 355 / --- |
Zapremina rezervoara (L): | 40 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1122 / 458 |
Dimenzije pneumatika: | 195 / 55R16 |
Dužina automobila (mm): | 4.059 |
Širina automobila (mm): | 1.780 |
Visina automobila (mm): | 1.444 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.564 |
Cena osnovnog modela (EUR): | 11 099 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409
Web: www.seat.rs