Honda CIvic Type R stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)
Na srpske ulice stigla je nova generacija modela Honda Civic Type R, koji je najbrži serijski "hot-hatch" model sa pogonom na prednje točkove. Pokreće ga 2.0 VTEC Turbo agregat, koji razvija čak 320 KS i 400 Nm!
Pogledajte fotografije: Honda Civic Type R - premijera u Srbiji 2017.
VW Golf R, Renault Megane R.S. i Ford Focus RS imaju ljutog konkurenta sa dalekog istoka. Njegovo ime je Honda Civic Type R, a na tržište je stigao nedugo posle premijere standardne verzije ovog popularnog modela.
Izgled atraktivan, detalji funkcionalni
Nova generacija modela Civic Type R izgleda veoma agresivno i pomalo kosmički. Jednostavno, sve "pršti" na sve strane i već na prvi pogled je jasno da se radi o jednom specijalnom automobilu. Prednji deo je veoma agresivan, sa funkcionalnim otvorom na "haubi", proširenim blatobranima (Type R je za 78 mm širi od "običnog" Civica). Na zadnjem delu automobila nalazi se aerodinamičko krilo, na kojem mu mogu pozavideti i F1 bolidi. Ono što je zanimljivo, pozicionirano je tako vidoko, da ne ograničava pogled preko unutrašnjeg retrovizora.
Pogledajte: Test - Honda Civic 1.0 VTEC Turbo.
Ono što je važno, jeste činjenica da izgled svih sportskih detalja, kao što su otvori za dovod ili odvod vazduha, spliteri, krila, nisu samo za dobar izgled, već su svi detalji funkcionalni. Oni imaju aerodinamičku funkciju i zahvaljujući njima u odonsu na prethodnu generaciju je smanjen koeficijent aerodinamičkog otpora za 3 procenta, a povećan je "downforce", odnosno aerodinamički potisak (sila koja pritiska automobil prema dole i tako povećava prijanjanje pneumatika na podlogu. Civic Type R ima specijalna krilca na bokovina prednjeg branika, koja povećavaju potisak na prednjoj osovini, a da u isto vreme ne povećavaju otpor vazduha. Zanimljivi "repovi" nalaze se na zadnjoj strani krova, koji usmeravaju vazduh na masivni zadnji spojler, čime se povećava efikasnost ovog aerodinamičkog elementa.
Pogledajte: Test - Ford Focus RS.
Svi aerodinamički elementi su lakši nego kod prethodnika, jer je Honda za njihov razvoj iskoristila iskustvo iz WTCC šampionata. Zanimljivo je, da upravo u ovom šampionatu Honda ima veći downforce od konkurencije. Ovakvim rešenjima, Honda je poboljšala stabilnost pri visokim brzinama, što je veoma važno s obzirom na činjenicu, da Civic Type R razvija maksimalnu brzinu od 272 km/h!
Honda Civic Type R ima trostruki završetak izduvnog sistema, pozicioniran u sredini zadnjeg branika. Iako je na prezentaciji upravo ovo rešenje privuklo posebnu pažnju kolega, među kojima je bilo i onih koji su davali i podsmešljive komentare, treba reći da je i izduvni sistem potpuno funkcionalan i pažljivo osmišljen. Ovako raspoređene cevi izduvnog sistema, sa neparnim brojem završetaka, pomažu da se suzbije neprijatna buka pri visokim brzinama. Ovakvo rešenje omogućilo je da Civic Type R prođe bez klapni u izduvnom sistemu, koje koristi većina konkurenata.
Enterijer sa perfektnim sedištima
Zahvaljujući novoj platformi, u automobilu se sedi za 50 mm niže nego do sada. Za ovo možemo zahvaliti izmeštanjem rezervoara za gorivo, koji se kod prethodnika nalazio ispod prednjih sedišta, na poziciju ispod zadnjih sedišta. Drugačiji su mnogobrojni detalji, koji nas podsećaju da ovo jeste sve, samo nije običan automobil. Menjač je manuelni, a posebnu pažnju privlači sportski dizajnirana ručica menjača, iza koje se nalazi pločica sa rednim brojem automobila. Nožne komande takođe su metalne i podsećaju na one koje smo videli u nekim takmičarskim automobilima. Volan je sportski dizajniran i izveden je u kombinaciji crvene i crne kože, što pojačava sportski utisak enterijera.
Turbo srce
Hondu Civic Type R pokreće turbo benzinski 2.0 VTEC Turbo motor, poznat iz prethodne generacije. Naravno, za potrebe nove generacije, automobil je unapređen, pre svega u podešavanju programa rada i promenama na izduvnom sistemu, koji je dobio 10 % veći protok. Rezultat je povećanje snage sa 300 na 320 KS (235 kW). Maksimalni obrtni moment ostao je na nivou od 400 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 2.500 do 4.500 o/min. Motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok automatski menjač nije u planu.
Cena
Cena modela Type R kreće od 40.990 € u standardnom paketu, dok je u GT paketu opreme 42.990 €. Type R je pronašao svog ponosnog vlasnika čim je stigao u Srbiju.
Foto: Milomir Bošković