AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...

Fotografije snimljene na jučerašnjoj prezentaciji i test vožnji modela Renault Clio RS možete pogledati klikom na LINK.

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović je izneo svoje utiske o novom Cliu RS. Nakon što je isključio ESP sistem, Vladan je krenuo u "akciju", a pre svega je bio oduševljen upravljivošću i ponašanjem u krivinama: Ponašanje u krivinama: "Clio RS seče krivine kao vruć nož maslac: SIGURNO I SAVRŠENO. Automobil se čvrsto drži zadate putanje, a zakoni fizike za njega kao da ne vrede. Clio Sport pruža mnogo povratnih informacija sa podloge, iako automobil nije preterano tvrd, kao neki njegovi direktni konkurenti. Filigranski precizan volan obezbeđuje dobru upravljivost, a na nagle promene pravca i simulaciju izbegavanja prepreka, Clio reaguje neverovatno sigurno i uliva veliku dozu samopouzdanja. Što se oslanjanja tiče, svi konkurenti treba da se ugladaju na ovo rešenje. Realno, granice sigurnog držanja putanje su izuzetno visoke, većina prosečnih vozača teško će i stići do graničnih mogućnosti ovog automobila. Kod "ležanja" na putu, najviše mi se dopalo neutralno ponašanje zadnjeg dela automobila. Siguran sam da prosečni vozači ne mogu izbaciti automobil iz idealne putanje. Čak i prilikom naglih pokreta volanom i "provokacija" pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao zadate putanje, ne pokazujući ni najmanju slabost. Oni koji žele brz, sportski prolazak kroz krivinu, lako mogu dovesti automobil u fazu kontrolisanog proklizavanja, i uz blago "dodavanje" volanom izaći iz krivine brzo i precizno. Poseban detalj koji mi se kod Clia RS posebno dopao su kočnice, koje se prosto poigravaju sa automobilom. Mogu samo da kažem jedno veliko BRAVO za Renault Sport!!!"

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Izgled i ergonomija: "Redizajnirani Clio sada izgleda veoma sveže i savremeno. Mislim da je automobil dobio upravo onu "porciju" agresivnosti koja je nedostajala prethodniku. Moram da pohvalim i zelenu boju automobila na prezentaciji, koja je automobil činila još atraktivnijim i upadljivijim. Položaj za volanom je tipično sportski, što sam i očekivao od ovog automobila. Sedišta imaju jaka bočna uporišta i ne dozvoljavaju otklone tela u krivinama, što je za svaku pohvalu. Za kožni volan ruke se prosto lepe, a ručica menjača je tipično sportska i odgovara karakteru ovog automobila. Pored toga, hod menjača je izuzetno kratak, a ručica je filigranski precizna. Sve u svemu, ergonimija vozačeve pozicije je na najvišem nivou, što govori i podešavanje volana po visini i dubini." Renault Clio RS, specifikacija:

Clio Renault Sport
Motor:2.0 16v Renault Sport
Tip motora:F4R 832
Menjač:6 brzina manuelni
Zapremina motora (cm3):1998
Prečnik x hod klipa (mm):82,7 x 93
Broj cilindara / ventila:4 / 16
Kompresioni odnos:11,5 : 1
Maksimalna snaga (KS pri o/min):203 / 7.100
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):215 / 5.400
Dimenzije pneumatika: 215/45 R17
Ubrzanje 0-100 km/h (s):6.9
Maksimalna brzina (km/h):225
400 m iz mesta mirovanja (s):14.9
Prosečna potrošnja (L/100 km):8.2
Masa automobila (kg):1204 (Cup verzija) i 1240 (Trophy verzija)
Dužina automobila (mm):4017
Širina automobila (mm):1768
Visina automobila (mm):1484
Međuosovinsko rastojanje (mm):2585
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Motor: "O motoru ovog automobila ne treba trošiti reči, i mislim da je ovo biser među savremenim atmosferskim dvolitarskim motorima. Svih 203 konjske snage su iskoristive i osećaju se na svakom pređenom metru. Naravno, kao i svaki motor bez turbine, da bi se iz motora izvukao maksimum, potrebno ga je "zavrteti" u visoke obrtaje, što nam potvrđuje i podatak da je maksimlana snaga motora dostupna pri visokih 7.100 o/min. Na stazi Ada Huja primetili smo da motor nema previše snage u nižim obrtajima, što smo mogli i očekivati od motora bez turbine. U svakom slučaju, sklop motor-menjač-oslanjanje funkcionisao je besprekorno."

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Pored modela Renault Clio RS, imali smo priliku da isprobamo Renault Clio 1.2 TCe, koji će sigurno zadovoljiti širu ciljnu grupu kupaca. Sa nama se složio i Petrović: "Zanimljiva kombinacija male zapremine i turbo sistema. Motor troši iznenađujuće malo, a pruža puno snage u nižim režimima obrtaja, što će se najviše dopasti onima koji svoj Clio eksploatišu u gradskim uslovima. I ne samo to. Ubrzanja su sasvim pristojna, a oslanjanje zajedno sa odlično pogođenom dimenzijom pneumatika pruža vrhunsku udobnost za ovu klasu automobila. Prostranost i uređenje prostora je na visokom nivou." - istakao je Petrović.

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Foto: Milomir Bošković - Automagazin

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

123456. . .36
Esapekka Lappi - Rally Sweden 2024
Slika nedelje