Najnovije vesti iz auto industrije
Vozili smo: redizajniran Ford Focus
Objavljeno: 21.02.2008.
Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Svega tri godine posle dolaska na tržište neupadljive druge generacije, Ford se odlučio da zategne bore modelu Focus. Zadatak dizajnera, pod vođstvom Martina Smitha, bio je da približi automobil aktuelnoj dizajnerskoj filozofiji Forda. Focus je četvrti model, u skladu sa novom folozofijom Kinetic Design. I uspeli su. Novi model već na prvi pogled fascinirao nas je svojom pojavom. Razvučena prednja svetla, uski otvor hladnjaka sa širokom hromiranom trakom i markantni trapezoidni otvor u odbojniku bude emocije.
Za volanom osveženog Focusa osećamo se kao u novom Mondeu. Oko ručice menjača sija polirani aluminijum, a sve površine: volan, ručica menjača, dugmići, na dodir su jednako prijatni kao što izgledaju. Zahvaljujući novoj instrumentalnoj ploči, detaljima od aluminijuma i kvalitetnim materijalima u untrašnjosti smo se osećali izuzetno prijatno.

Pod haubom se kriju poznati motori: pet benzinaca snage od 80 do 225 KS i tri dizelaša od 90 do 136 konjskih snaga. Automagazin portal imao je priliku da proba dva Ford Focusa. Jedan je bio opremljen 2-litarskim benzincem koji razvija 145 konjskih snaga pri 6 000 o/min, ali onaj koji nas je više impresionirao jeste Focus opremljen 2.0 TDCi agregatom snage 136 KS. Automobil raspolaže solidnom "porcijom" Obrtnog momenta (320 Nm pri samo 2 000 o/min) i vuče fantastično iz niskih obrtaja. Menjač je nemački precizan i pruža prijatan osećaj pri rukovanju. Ponašanje u vožnji ne treba komentarisati. Jer, ako je neka kompanija prvak sveta u reliju, onda pitanje agilnosti, preciznosti i dinamičnosti ne treba da bude predmet rasprave. Zaista, za volanom Focusa osećaj je fantastičan i automobil bezpogovorno ispunjava svaku naredbu vozača, što važi i za odlične kočnice, kako na benzinskom, tako i na dizel agregatu.

Više detalja o Kinetic Focusu imaćemo posle dužeg testiranja, a što se tiče cena za redizajniranu generaciju Focusa, naglašeno je da će ostati na nivou starih.
Goran Sarić - Automagazin
Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Tržište Srbije bogatije je za još jedan model sposoban za borbu sa gradskom vrevom, ali i poneku "polu-avanturu" na stazama gde nema trunke asfalta. Suzuki SX4 je automobil veoma modernog izgleda i sve traženije koncepcije. Među kompaktnim SUV modelima, bez obzira na zemlju porekla, ovo je naš trenutni favorit...
Poslednjih nekoliko godina u klasu koju nazivamo terenci uguralo se mnoštvo raznih SUV-ova, SAV-ova i Crossovera, što uz solidne terenske sposobnosti nude i obilje luksuza za putnike. Istinski terenci na neki način su istisnuti u drugi plan, jer su za želje razmaženih kupaca odjednom postali sirovi i neudobni. Ali, Mitsubishi, koji skoro 3 decenije proizvodi terenski Pajero, ima kvalitetan odgovor...
Model 156 bio je za Alfu sve. Baš sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska "Bella Machina" oduševila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osećali nekako posebno...
Ford očigledno vrlo dobro zna šta vole kupci. Čim su objavljene prve zvanične fotografije, interes je bio neviđen i čak sam putem e-maila primao pitanja ljudi koji su naslepo hteli da uplate najnoviju limuzinu Forda. Izgled novog Mondea i zaslužuje tako nešto, baš kao i objavljeni rezultati Euro NCAP testiranja u kojima je Mondeo osvojio maksimalno mogućih pet zvezdica za bezbednost...
Šta je potrebno da bi jedan automobil postao mit? Treba li za to godinama osvajati prva mesta na listama pouzdanosti ili postati najprodavanaiji model na svetu? Ako u obzir uzmemo jedan od navedenih kriterijuma, shvatamo da je Corolla mitski model. U svojoj 10. evoluciji Corolla nam dolazi kao otmeni sedan, mešavina vrednosti, vrhunskog izgleda, vrhunskih radnih karakteristika i još lakšeg upravljanja...
Već posle prvog susreta sa novim Fiat Bravom, shvatili smo da konkurencija itekako ima čega da se plaši. Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Novi Bravo je model atraktivnog italijanskog dizajna pokretan bogatom paletom benzinskih i dizel agregata...