Najnovije vesti iz auto industrije
Vozili smo: Saab Turbo X
Objavljeno: 20.05.2008.
U sklopu proslave 30-godišnjice predstavljanja prvog modela opremljenog turbo motorom, na tržište je stigao nabildovani Saab 9-3 sa oznakom Turbo X. Ekskluzivno za Automagazin portal, petostruki i aktuelni reli šampion države, Vladan Petrović isprobao je Saabov model kojeg pokreće turbo benzinski 2.8 V6 agregat snage 280 KS i 400 Nm Obrtnog momenta...

Tačno 100 konjskih snaga po litri zapremine pokazuje nam da se radi o automobilu izuzetnih mogućnosti, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: “Ono što prvo možemo primetiti kod modela Saab Turbo X jeste specifičan razvoj snage, nekarakterističan za turbo motore. Kod Turbo X-a nema tzv. “napada Obrtnog momenta” kao kod većine turbo motora. Iako sam očekivao snažan potisak iz niskih obrtaja, to se nije dogoilo, već automobil ubrzava harmonično i u visokim obrtajima. Zanimljivo rešen razvoj snage, i verujem da stručnjaci u Saabu znaju šta rade. U automobilu nemate osećaj da automobil poseduje toliku ergelu konja pod haubom, jer je izuzetno udoban. Iako je opremljen točkovima prečnika 19 inča, udobnost je na pristojnom nivou, bez prevelikih truckanja. Dobar utisak na mene su ostavile i kočnice, koje ulivaju poverenje. Pohvalio bih i diferencijale, koji odlično prenose snagu. Oseća se da su u pitanju pravi diferencijali, koji permanantno prenose snagu na sve točkove, i to je jako važno za automobil ovolike snage.”

Podsetimo, model Turbo X opremljen je i aktivnim zadnjim diferencijalom, koji menja raspored snage na zadnjim točkovima i sprečava nekontrolisano zanošenje. Elektronski kontrolisana Haldex spojnica smeštena je ispred zadnjeg diferencijala i znatno je pouzdanija od klasične viskozne spojnice. Naglim pritiskom gasa na zadnje točkove prenosi se gotovo 80% snage, što je suprotno od reakcije klasičnih 4x4 pogon, koji zadnje točkove uključuju tek pošto prednji točkovi proklizaju.
Podsetimo, Saab Turbo X je specijalna serija napravljena u ograničenom broju primeraka (2000 jedinica).
Saab Turbo X:
- Motor: 2.792 cm3 blok i glava od aluminijuma, Twin Scroll turbo, 24 ventila, Bosch Motronic elektronika motora, 280 KS pri 5.500 o/min, 400 Nm pri 2 150 o/min.
Pneumatici: 235/40 R19
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h: 5,9 s (5,7 sedan)
Goran Sarić – Automagazin
Mitsubishi je u proteklih sedam sezona (od 2001. godine) uknjižio sedam pobeda na najsurovijem reliju Dakar. Uz puno iskustva u najsurovijim uslovima u novi Outlander instaliran je odličan je 4x4 pogon, dok automobil svojom čvrstinom i ponašanjem na putu, koje izaziva oduševljenje, jasno pokazuje japanske gene. Kada tome dodamo i dokazano dobar Volkswagenov dvolitarski turbodizel agregat snage 140 KS, kojim se oprema i veliki jednovolumen Grandis, utisak je potpun...
Sposobnosti jednog od najkvalitetnijih terenskih automobila današnjice sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog šampiona u reliju potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima Toyota Land Cruisera V8...
Troši dok ima goriva, budi jak i moćan, ne brini što iz izduvnog sistema izbacuješ i tri puta više ugljen monoksida od najčistijeg dizelaša. To je IN među onima koji imaju i mogu, a takvih je najviše među "baćuškama", šeicima i tajkunima.... Pred nama je terenac koji je, iako konzervativnog izgleda, kao stvoren za sve one koji su željni kraljevskog automobilskog statusa. Moramo priznati, u višednevnoj adrenalinskoj off-road vožnji planinom Tarom, sjajni terenac pokazao je više hrabrosti od nas samih...
Ekskluzivno za Automagazin portal, Suzuki Splash testirao je petostruki reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnija zapažanja Vladana Petrovića o automobilu koji je premijeru u Srbiji imao na BG CAR SHOW manifestaciji...
On je malen, On je šarmantan, On je štedljiv i nije preskup. U gužvi se snalazi kao riba u vodi, a dokaz da je "naš" test automobil izuzetno privlačan i atraktivan pokazala nam je i jedna gospođa na Novom Beogradu, koja je svojom Škodom umalo izazvala sudar "buljeći" u nas dok smo prolazili. Koliko je zaista dobar Suzuki veselog imena Splash imali smo prilike da se uverimo u višednevnom testu, zajedno sa Vladom Petrovićem.
Ekskluzivno za Automagazin portal, Hondu CR-V testirao je aktuelni reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...
Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...
Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...